Gå til innhold

Tok bilde av henne med mobilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

På bussen i dag tok en Japaneser/Kineser nærbilde av datteren min.

Mannen så hyggelig ut og jeg vet jo at de tar bilde av alt mulig rart disse japsene, men skjønner ikke helt hva formålet er.

Komme hjem å vise frem hvordan typisk norsk-utseende barn ser ut kanskje?

Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men man blir jo litt på vakt i disse tider.

Gjest Elextra
Skrevet

Uhøflig å gjøre det uten å spørre, synes jeg, men ville ikke brydd meg særlig om det, om det var en typisk turist som tok bilde.

Skrevet

Det blir vel litt som at vestlige turister kan ha lyst til å ta bilder av latinske, asiatiske og afrikanske barn også? Tror ikke du skal se på det som noe annet enn et kompliment :)

Skrevet

Jeg har også tatt bilder av "lokalbefolkningen" når jeg har vært på ferie. Men har ofte brukt zoom og latt snuppa stå på siden så det ser ut som jeg tar bilde av henne.

Sikkert ingenting å bekymre seg for. Hva skulle de i såfall kunne missbruke dette bildet til?

Skrevet

Datteren din har ikke en øyepupill som liksom har rent litt nedover? :-))

Skrevet

Jeg har også tatt bilder av "lokalbefolkningen" når jeg har vært på ferie. Men har ofte brukt zoom og latt snuppa stå på siden så det ser ut som jeg tar bilde av henne.

Sikkert ingenting å bekymre seg for. Hva skulle de i såfall kunne missbruke dette bildet til?

Nei, det var det jeg tenkte også. Sikkert ikke noe å bry seg med. Selv har jeg ikke for vane å ta bilder av barn når jeg er på ferie og ville bare lufte det for å høre hva dere tenkte om det.

Tror nok likevel jeg hadde reagert kraftigere om mannen hadde sett litt skumlere ut.

Skrevet

Datteren din har ikke en øyepupill som liksom har rent litt nedover? :-))

Nei, hun har nok ikke det. Du kikker etter henne du også skjønner jeg. Jeg også:)

Jeg tenker på den saken HVER dag og når jeg ikke får fred, så lurer jeg på hvordan de stakkars foreldrene har det. For ikke å snakke om jenta.

Hun kan nok ligne litt, men er neste 2 år eldre.

Skrevet

Nei, hun har nok ikke det. Du kikker etter henne du også skjønner jeg. Jeg også:)

Jeg tenker på den saken HVER dag og når jeg ikke får fred, så lurer jeg på hvordan de stakkars foreldrene har det. For ikke å snakke om jenta.

Hun kan nok ligne litt, men er neste 2 år eldre.

Nei, jeg kikker ikke spesielt etter henne, og jeg vet at din yngste er litt for stor. Det var bare flåseri.

En gjennomsnittlig japansk turist knipser det aller meste, så jeg synes du skal ta det helt med ro. En helt annen ting er at jeg synes man skal spørre høflig først om det er greit, men det er ikke alle japanere som snakker engelsk.

Skrevet

Nei, jeg kikker ikke spesielt etter henne, og jeg vet at din yngste er litt for stor. Det var bare flåseri.

En gjennomsnittlig japansk turist knipser det aller meste, så jeg synes du skal ta det helt med ro. En helt annen ting er at jeg synes man skal spørre høflig først om det er greit, men det er ikke alle japanere som snakker engelsk.

Jeg skjønte at du tullet;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det har seg nok sånn at turister tar bilde av de innfødte når de er på ferie. :-D Har aldri du gjort det? Noen japanske turister vi og et vennepar traff på for noen år siden matet liketil de innfødte, hehe. I alle fall fikk ungene til vennene våre sjokolade (dette var før vi hadde fått barn).

Skrevet

Det rareste turisttfotoeksemplet jeg har opplevd var på 17. mai i Oslo sentrum for en god del år siden, da noen turister spurte om de kunne få bli fotografert sammen med oss. Og ”oss” var da 3-4 folk i mitt følge, alle med ”vanlig” penklær, dress, sommerkjole etc. Jeg var den eneste i bunad, og det var meg de bad om å være fotograf!! *he he*

Skrevet

Det har seg nok sånn at turister tar bilde av de innfødte når de er på ferie. :-D Har aldri du gjort det? Noen japanske turister vi og et vennepar traff på for noen år siden matet liketil de innfødte, hehe. I alle fall fikk ungene til vennene våre sjokolade (dette var før vi hadde fått barn).

Nei, jeg vi tar bilder av bygninger, natur og oss selv;)

Eller jeg vi har nok tatt bilder av lokalbefolkning når det det noen vi har fått spesiell kontakt med:)

Skrevet

Det rareste turisttfotoeksemplet jeg har opplevd var på 17. mai i Oslo sentrum for en god del år siden, da noen turister spurte om de kunne få bli fotografert sammen med oss. Og ”oss” var da 3-4 folk i mitt følge, alle med ”vanlig” penklær, dress, sommerkjole etc. Jeg var den eneste i bunad, og det var meg de bad om å være fotograf!! *he he*

De må jo ha misforstått noe vesentlig;o)

Skrevet

De må jo ha misforstått noe vesentlig;o)

Ja, det var unektelig noe komisk for oss! ;-)

Men på den annen side så kryr det jo av bunader på 17. mai, og de hadde sikkert drøssevis med bunadsbilder allerede, og heller ville ha noen med andre type klær! ;-)

Skrevet

Hehe.. artig. :) Husker vi ble spurt om noen amerikanere kunne ta bilder av oss da vi var russ - de hadde ikke sett russedress før og synes det var litt morsomt.

Artig at de ikke tok bilde av deg i bunaden da, det de burde hatt bilde av. :) Tror nesten jeg hadde gitt et hint om at det er folkedrakta jeg da.. så hadde de fått med det og.

Skrevet

Hehe.. artig. :) Husker vi ble spurt om noen amerikanere kunne ta bilder av oss da vi var russ - de hadde ikke sett russedress før og synes det var litt morsomt.

Artig at de ikke tok bilde av deg i bunaden da, det de burde hatt bilde av. :) Tror nesten jeg hadde gitt et hint om at det er folkedrakta jeg da.. så hadde de fått med det og.

Japsene har smaken i orden - bunad er snålt :D

Gjest rithas
Skrevet

En nederlandsk venninne sa at om noen tar bilde av deg uten å spørre først kan du be dem betale deg.

Skrevet

Hehe, de trodde sikkert du var ei tjenestepike fra Gudbransdalen eller noe :P

Jeg har også blitt tatt bilde av sammen med en japse. Han skulle absolutt ha meg til å sitte siden av seg og fikk en kamerat til å ta bilde. :-) Visste ikke helt om jeg skulle ta det som et kompliment eller som et tegn på at de så på meg som et freak. Hehe :-)

Ei vietnamesisk klassevenninne av meg syns det var utrolig artig at jeg var så stor og hun så lita. Jeg veide nesten dobbelt så mye som henne og var over 30 cm høyere. Tror asiater syns det er litt freaka med oss store, blonde nordmenn. :-)

Skrevet

Hehe, de trodde sikkert du var ei tjenestepike fra Gudbransdalen eller noe :P

Jeg har også blitt tatt bilde av sammen med en japse. Han skulle absolutt ha meg til å sitte siden av seg og fikk en kamerat til å ta bilde. :-) Visste ikke helt om jeg skulle ta det som et kompliment eller som et tegn på at de så på meg som et freak. Hehe :-)

Ei vietnamesisk klassevenninne av meg syns det var utrolig artig at jeg var så stor og hun så lita. Jeg veide nesten dobbelt så mye som henne og var over 30 cm høyere. Tror asiater syns det er litt freaka med oss store, blonde nordmenn. :-)

Jeg har forresten opplevd å være severdighet under en ferietur til Indonesia for mange år siden. Jeg ble nesten nedrent av bittesmå indonesiske damer som ville bli fotografert sammen med meg;-)

*snålt*

Gjest rister litt på hodet.
Skrevet

Har du virkelig aldri tatt bilde av mennesker i andre land? Noen av mine beste fotominner er nettopp nærbilder av utenlandske barn og gamle tannløse mennesker som smiler! De kjipeste bilder er av kjente bygninger som man har sett tusen ganger før i turistbrosjyrene.

Jeg har vært i asiatiske land og utenfor hovedbyene så er det en attraksjon å få bli avbildet sammen med hvite mennesker. Og jeg har barn med blondt langt hår som er hovedmotivet for bildene de tar hele tiden. Noen ønsker å bare det bildet av barnet, men mange vil gjerne holde barnet på armen eller i hånden og bli tatt bilde av.

Men det er typisk norskt å gjøre hva vi vil ute i den store verden, men alt er forbudt for besøkende hos oss for det er fali..det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...