Gå til innhold

Sjefen vil ha meg tilbake på jobb..

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Jeg jobber som spesialpedagog på en barneskole hvor jeg har hovedansvaret for en gutt som nå har havnet i fosterhjem. Jeg har blitt veldig engasjert i denne gutten og jeg opplever at jeg klarer å hjelpe han. I samarbeid med fosterforeldrene så har han kommet seg betraktelig både faglig og sosialt. Denne gutten er ganske glad i meg da og han vil ha klemmer osv. Er litt forsiktig med den da, for han må ikke knytte seg for mye til meg.

I dag ringte Rektor og spurte hvordan det går med meg, jeg er jo sykemeldt for tiden. Jeg fortalte det som det var om stoffksiftet og at jeg nå har vært til spesiallist og økt dosen med levaxin. Hun sa at jeg er etterlyst på jobb og at gutten trenger meg, så hun håper jeg kommer tilbake snart. Jeg er sykemeldt til førstkommende torsdag.

Så nå sitter jeg og lurer...for min egen del så hadde det vel vært det beste å avlsutte skoleåret på en fin måte oxo i forhold til denne gutten som snart skal ut i to måneders sommerferie...

Gjest snakk med legen
Skrevet

Ditt hovedansvar er å bli frisk, og følge de rådene legen har gitt deg.

Sjefen din skal ikke komme med press på deg for å komme tilbake til jobb. Men jeg ser jo at dette er et tilfelle hvor det ikke er så lett å la noen andre ta akkurat denne delen av jobben din, da du har bygget opp et godt forhold til gutten som trenger omsorg. Så med mindre sjefen din presset (for mye), så er det jo hyggelig å få beskjed om at man er savnet også.

Kan du ikke snakke med legen din og høre om sykemeldingen fra og med i morgen kan endres til en delvis sykemelding, evt for en lenger periode (frem til ferien). Slik at du kan ta de oppgavene ingen andre kan gjøre, men være konsekvent på at alt annet fodrefallende arbeid og oppgaver en vikar eller kollega kan ta, må du slippe i denne perioden.

Men som sagt, ditt hovedansvar er å bli frisk. Snakk med legen.

Skrevet

Så flott at du er ønsket på jobben! Det er et glimrende utgangspunkt.

Snakk med legen og kjenn selv etter hvor mye du kan klare å jobbe, hvis noe. Noen ganger kan den beste medisin være å engasjere seg litt i andre når man er helt nedsylta i sitt eget.

Og det kan jo være en fordel for både deg og gutten med en hyggelig og grei avsluttning på skoleåret.

mvh

Skrevet

Hva med å ta en tur på besøk i langfriminuttet? Er man sykemeldt, så er man sykemeldt!

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, så jobber du ikke mer enn ca 35 %, og dersom du klarer å holde dine egne problemer under kontroll på arbeidsplassen, så vil jeg tro at det er en fordel for alle parter at du jobber de siste ukene før sommerferien.

Du har vel kjørt deg ganske fast på hjemmebane, og kanskje kan det gi deg litt mestringsfølelse tilbake å fungere på jobb :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...