Gå til innhold

Sjefen vil ha meg tilbake på jobb..

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Jeg jobber som spesialpedagog på en barneskole hvor jeg har hovedansvaret for en gutt som nå har havnet i fosterhjem. Jeg har blitt veldig engasjert i denne gutten og jeg opplever at jeg klarer å hjelpe han. I samarbeid med fosterforeldrene så har han kommet seg betraktelig både faglig og sosialt. Denne gutten er ganske glad i meg da og han vil ha klemmer osv. Er litt forsiktig med den da, for han må ikke knytte seg for mye til meg.

I dag ringte Rektor og spurte hvordan det går med meg, jeg er jo sykemeldt for tiden. Jeg fortalte det som det var om stoffksiftet og at jeg nå har vært til spesiallist og økt dosen med levaxin. Hun sa at jeg er etterlyst på jobb og at gutten trenger meg, så hun håper jeg kommer tilbake snart. Jeg er sykemeldt til førstkommende torsdag.

Så nå sitter jeg og lurer...for min egen del så hadde det vel vært det beste å avlsutte skoleåret på en fin måte oxo i forhold til denne gutten som snart skal ut i to måneders sommerferie...

Gjest snakk med legen
Skrevet

Ditt hovedansvar er å bli frisk, og følge de rådene legen har gitt deg.

Sjefen din skal ikke komme med press på deg for å komme tilbake til jobb. Men jeg ser jo at dette er et tilfelle hvor det ikke er så lett å la noen andre ta akkurat denne delen av jobben din, da du har bygget opp et godt forhold til gutten som trenger omsorg. Så med mindre sjefen din presset (for mye), så er det jo hyggelig å få beskjed om at man er savnet også.

Kan du ikke snakke med legen din og høre om sykemeldingen fra og med i morgen kan endres til en delvis sykemelding, evt for en lenger periode (frem til ferien). Slik at du kan ta de oppgavene ingen andre kan gjøre, men være konsekvent på at alt annet fodrefallende arbeid og oppgaver en vikar eller kollega kan ta, må du slippe i denne perioden.

Men som sagt, ditt hovedansvar er å bli frisk. Snakk med legen.

Skrevet