Gå til innhold

Engstelig

Gjest hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan jeg gjøre?
Skrevet

Nå trenger jeg hjelp her virkelig !!

Min niese på 8 skal plutselig reise avgårde med besteforeldrene sin til spania og få bli så lenge hun ønsker. Men de har tenkt å sende henne hjem alene....!!!!! Er det mulig?? Kanskje jeg virker en smule overhysterisk her men dette syntes jeg var ille.

Besteforeldrene er ikke kjent som særlig ansvarsbeviste og har flere ganger kjørt nedover dit i en bil full av sine egne små barn. De kjører alltid med en person for mye i bilen nedover.Bruker i seler på barna og følger generellt ikke med. En gang holdt minsten deres på å druknet da mor var beruset og ikke fulgte med.... Åhhhh jeg er så redd!!

Som sagt dette er gjerne ikke mitt problem,men jeg synes så synd på jenta. far og mor er skilt owg for å være helt ærlig så bryr de seg ikke særlig noen av dem. Mor har både ny baby og en ny type fra afganistan som både slår og truer,og har et helt annet kvinnesyn enn vi.(men far til min niese sier at han aldri har rørt min niese-men likevel.....)

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,men prøver ihvertfall å sjekke opp i hvordan det foregår å sende en 8 år gammel jente fra spania og hjem alene? Noen som kan hjelpe meg?

Kanskje jeg bare må godta dette,men jeg engster meg og kommer ihvertfall til å ta en alvorsprat med min bror og spør om han er helt likegyldig.

Skrevet

Tja.. er nok ikke mye du får gjort, må i så fall være far som setter ned foten her. Men det å fly alene tror jeg ikke du skal bekymre deg over, for det går fint så lenge jenta ikke er redd da. Flyvertinnene tar godt vare på barn som flyr alene. Blir hun fulgt og geleidet inn på riktig fly, og møtt av mor eller far på flyplassen så går det fint. Det med å ikke bruke bilbelte osv. er ikke så bra.. Min svigerfar er litt sånn pytt pytt, men jeg sier at det er uakseptabelt å kjøre bil uten bilstol til poden. Så er foreldra som må sette reglene, og de må følges. Jenta er såpass stor at dere kan be henne om å ta litt ansvar selv og, og alltid bruke bilbelte. Det med at barna nesten drukner mens mor eller de som passer på er beruset er ikke helt bra nei..

Skjønner godt du er bekymra, men du får ikke gjort annet enn å forberedre jenta på å ta litt ansvar selv (selv om det ikke burde være sånn) og snakke med brorem din. JEG hadde aldri sendt avgårde sønnen min med sånne folk i hvert fall.. De som paser min sønn må følge mine regler (om de gir en is ekstra kicker jeg ikke på det, men i forhold til sikkerheten er jeg streng).

Gjest hva kan jeg gjøre
Skrevet

Tja.. er nok ikke mye du får gjort, må i så fall være far som setter ned foten her. Men det å fly alene tror jeg ikke du skal bekymre deg over, for det går fint så lenge jenta ikke er redd da. Flyvertinnene tar godt vare på barn som flyr alene. Blir hun fulgt og geleidet inn på riktig fly, og møtt av mor eller far på flyplassen så går det fint. Det med å ikke bruke bilbelte osv. er ikke så bra.. Min svigerfar er litt sånn pytt pytt, men jeg sier at det er uakseptabelt å kjøre bil uten bilstol til poden. Så er foreldra som må sette reglene, og de må følges. Jenta er såpass stor at dere kan be henne om å ta litt ansvar selv og, og alltid bruke bilbelte. Det med at barna nesten drukner mens mor eller de som passer på er beruset er ikke helt bra nei..

Skjønner godt du er bekymra, men du får ikke gjort annet enn å forberedre jenta på å ta litt ansvar selv (selv om det ikke burde være sånn) og snakke med brorem din. JEG hadde aldri sendt avgårde sønnen min med sånne folk i hvert fall.. De som paser min sønn må følge mine regler (om de gir en is ekstra kicker jeg ikke på det, men i forhold til sikkerheten er jeg streng).

Nei jeg kan nok ikke gjøre så mye annet enn å prate med far. Men når du flyr utenlands så får jo ingen følge jenta lengre enn til sikkerhetskontrollen,og hva da videre?. Ingen flyvertinner som tar imot barna før gaten åpner. Huff-dette synes jeg er ille. Og jeg er sjokkert over slike foreldre,men som sagt sikkert ikke mye jeg kan gjøre nei. Sukk.

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

.........Dette hørtes ikke bra ut. Å være likegyldig med små (og større) barn i et fremmed land (og selvfølgelig også i hjemlandet)......

Jeg hadde forsøkt å snakke med foreldrene, belyst det hele slik du har skrevet her.

Å være beruset med barn tilstede synes jeg er ansvarsløst, rett og slett. Alkohol med barn tilstede hører ikke sammen. For meg blir det feil. Jeg nyter ikke alkohol når det er mindreårige på samme sted.

Snakk med din bror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...