Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått fast ansettelse i et stort og tungt firma.

Kjekk avdleder, kjekk disiplinledere og flere kjekke i teamet. Velsignet god lunsj, sammen lignet med studentkantine. Og gratis varm drikke fra automat. Mmmm

Og eg fikk en gigantisk stor blomsterbukett!!

De har satt en fadder på meg... som eg absolutt ikke har kjemi med. Totalt negative spenninger ang henne... Det virker ikke som hun spør fordi hun er oppriktig interessert. Virker kontrollerende/markerende. Setter stive blikk i meg, og eg føler hun analyserer meg.... Om eg kan det-og-det, om hvor mine foreldre bor, hvilken dialekt eg har.. Eg svarer eg, men føler det unaturlig å stille tilsvarende spm tilbake..

Eg kan ikke akkurat si til ledelsen at magefølelsen min er god, nå allerede etter første dag.

Så... hvordan ville dere på en smart og galant måte få skiftet fadder?

mvh

Gjest også i fast jobb
Skrevet

Er det i telefonsalg du jobber?

Dersom det er snakk om en fadder, så er det vel neppe noen du skal jobbe tett med over lang tid, og da bør du kanskje prøve å gjøre det beste ut av situasjonen? At du forsøker å bytte fadder etter én dag viser vel neppe særlig gode samarbeidsevner overfor kollegaer - heller ikke de kjekke...

Synes i hvert fall du bør forsøke i et par uker til og dersom dere overhodet ikke går overens, så kan du jo ta det opp med teamleder da.

Skrevet

Er det i telefonsalg du jobber?

Dersom det er snakk om en fadder, så er det vel neppe noen du skal jobbe tett med over lang tid, og da bør du kanskje prøve å gjøre det beste ut av situasjonen? At du forsøker å bytte fadder etter én dag viser vel neppe særlig gode samarbeidsevner overfor kollegaer - heller ikke de kjekke...

Synes i hvert fall du bør forsøke i et par uker til og dersom dere overhodet ikke går overens, så kan du jo ta det opp med teamleder da.

Nei, det er ikke telefonsalg, men ingeniørjobb i et oljefirma. Opplæringen kan ta ca 6-7 mnd, så det er viktig at man har lyst å spørre om ting...

Skrevet

Gi personen en sjans og om det ikke funker om 2 uker så kan du ta det opp. Kan hende personen du jobber med ikke er så sosial og litt usikker? Det virker ikke positivt om du begynner å "klage" og å stille krav med en gang.

Gjest også i fast jobb
Skrevet

Nei, det er ikke telefonsalg, men ingeniørjobb i et oljefirma. Opplæringen kan ta ca 6-7 mnd, så det er viktig at man har lyst å spørre om ting...

Ok, lurte bare litt pga stor begeistring for gratis kaffe og kantineforhold...:) Synes uansett du bør se det litt an, det kan jo være at en litt negativ holdning fra din side gjør kontakten litt dårlig. Og det er vel ikke sånn at dere skal bli venner privat, men at vedkommende skal hjelpe deg i jobbsammenheng og gi opplæring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...