Gå til innhold

Jeg har det ikke greit om dagen

Anbefalte innlegg

Gjest alene resten av mitt liv
Skrevet

Jeg er ensom om dagen, og jeg har ikke lyst å skrive om det på psykiatri. Jeg tror ikke jeg noensinne kommer til å finne meg en mann som passer for meg. Enten er jeg for gammel, eller jeg har for høy utdannelse, eller jeg er for selvstendig eller...........Jeg har vært skilt i åresvis og nå er barna flyttet hjemmefra og jeg lengtes slik etter kjærlighet.

Ingen kan hjelpe meg og jeg vet det. Jeg får bare være ensom resten av mitt liv. For all del dropp svarene med dansekurs og diverse, jeg er aktiv nok.

Skrevet

Er du like positiv når du er på sjekkern så får du nok draget! :P

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg og er også lei av alle forslagene til hva jeg skal gjøre. Er også aktiv nok, sitter sjelden hjemme i sofaen... vel, kanskje litt mer nå i det siste da, men det skal det bli slutt på, magen må bort. Det finnes vel ingen fasit svar på hva man skal gjøre tror jeg. Det eneste jeg har tro på er å smile og være blid og vennlig og drive med det man selv synes er gøy, interresant, spennende, engasjerende etc. Vær deg selv fullt og helt. Jeg har liten tro på at kjærlighet lar seg tvinge frem.

Jeg er litt usikker på om jeg har gitt opp eller bare funnet meg til rette med situasjonen slik den er. Jeg har funnet en løsning på hva jeg skal gjøre med tanke på dette å få barn i fremtiden. Jeg har det bra og har gode venner, selv om jeg ser dem sjeldnere siden de alle er opptatt med sine parforhold og barn og storfamilie. Men jeg vet hva jeg trives med og konsentrerer meg om det. Det værste er å våkne alene hver bidige dag. Og nesten aldri ha sex og føle seg elsket.

Nei, vær deg selv og smil til verden så skal du se den smiler igjen. Vet at det er noe alle sier, men det er vel noe i det? Det nytter hvertfall ikke å grave seg ned i tunge tanker, da får du det IKKE bra, tro meg, jeg har vært der og dit vil du ikke! Klart det er tøft i blant, men det er det for par også. Lykke til og... SMIL ;o)

Gjest skippa nikket
Skrevet

Jeg tror at du først av alt må slutte å si dette til deg selv, at du _aldri finner noen som passer for deg_. Jeg tror at du må snu tankegangen. Jeg har selv erfart at enkelte ting har snudd seg om jeg har tenkt annerledes. Still deg opp foran speilen flere ganger om dagen (om du har tid) å se deg inn i øyene når du sier _jeg er en flott person. Uansett hva andre sier om meg eller til meg, så er jeg en verdifull person_ Si det mange ganger, hundre hver gang om du vil. Dette vil få opp selvtilliten, og da endrer ting seg fort. Dette er ikke fjas, men fakta, det kan hjelpe deg, selv om du har selvtilliten i orden fagmessig, så sliter du partnermessig.

Skrevet

Har du den innstillingen til evt. nye partnere så er det kanskje ikke så rart at de skygger unna...

Skrevet

Smil, og verden smiler til deg! Alt ordner seg - om du ser positivt på ting.

Ingen ønsker å være sammen med ei sur og grinete megge - å snu innstillinga, og dette går bra.

Skrevet

Du får prøve å ha det best mulig i ensomheten:-)

Hvis den innstillingen man fornemmer ved å lese innlegget ditt, er representativ for den måten du møter andre mennesker på, så øker neppe sjansene for å møte noen som ønsker å være sammen med deg.

Gjest miss orange
Skrevet

Ikke LET etter en kjæreste. Slike kommer oftest når en ikke kikker seg rundt! I mellomtiden får du ha det artig med venninner. Dra på koselige dagsturer eller helgeturer og kos deg. Høres ut som om du kan ha god råd. Velg deg reisemål i Europa, lett å komme til og mye spennende. Og slumper du til å finne en som er interessert i deg, så vær nå endelig forsiktig så du ikke skremmer vettet av han da! Mannfolk blir livredde hvis de føler at tauene blir strammet for tidlig.

Skrevet

Herre-min-jesus for noen begrensinger du setter på deg selv da menneske. Det du ramser opp der bør være positivt og ikke negativ for å finne deg en mann.

Høy utdannelse og selvstendighet bør være positivt, alderen din må selvsagt avpasses etter den partneren du skal finne, men det bør heller ikke være noe problem.

Du må se muligheter i stedenfor begrensninger. Hev hode og møt verden på en positiv og avslappende måte så ordner dette seg.

Gjest Elextra
Skrevet

Du høres temmelig selvmedlidende ut. Og er det en egenskap som er lite tiltrekkende er det nettopp selvmedlidenhet!

Føler meg temmelig sikker på at du har mye å være stolt av. Fokuser på dét og forsøk å trives i eget selskap. Husk at første bud for å kunne elske en annen er å elske seg selv...

Skrevet

Hvorfor i all verden fokuserer du på "for høy utdannelse" og "for selvstendig"?

Det må være den første holdningen du kvitter deg med!

Det er ikke mye tiltalende for en fremtidig partner å bli møtt med den innstillingen.

En mann vil hvis han er som min mann, og mange andre menn også, heller føle at han fyller et tomrom og vil bety noe for deg. Ikke føle at du er så selvstendig at han bare skal være et "tillegg".

Skrevet

Hvorfor i all verden fokuserer du på "for høy utdannelse" og "for selvstendig"?

Det må være den første holdningen du kvitter deg med!

Det er ikke mye tiltalende for en fremtidig partner å bli møtt med den innstillingen.

En mann vil hvis han er som min mann, og mange andre menn også, heller føle at han fyller et tomrom og vil bety noe for deg. Ikke føle at du er så selvstendig at han bare skal være et "tillegg".

Fordi det er det jeg har fått høre selvfølgelig. Det har ingenting med mine holdninger å gjøre.

Skrevet

Herre-min-jesus for noen begrensinger du setter på deg selv da menneske. Det du ramser opp der bør være positivt og ikke negativ for å finne deg en mann.

Høy utdannelse og selvstendighet bør være positivt, alderen din må selvsagt avpasses etter den partneren du skal finne, men det bør heller ikke være noe problem.

Du må se muligheter i stedenfor begrensninger. Hev hode og møt verden på en positiv og avslappende måte så ordner dette seg.

Høy utdannelse og selvstendighet er positivt for menn, ikke for kvinner slik er det. Jeg kjenner et søskenpar som begge er utdannet som både leger og advokater. De er enslige og broren har alltid damer som ligger helt flate for han. Hun har ikke hatt så mange menn rundt seg, og jeg har ofte diskutert dette med dem.

Skrevet

Ikke LET etter en kjæreste. Slike kommer oftest når en ikke kikker seg rundt! I mellomtiden får du ha det artig med venninner. Dra på koselige dagsturer eller helgeturer og kos deg. Høres ut som om du kan ha god råd. Velg deg reisemål i Europa, lett å komme til og mye spennende. Og slumper du til å finne en som er interessert i deg, så vær nå endelig forsiktig så du ikke skremmer vettet av han da! Mannfolk blir livredde hvis de føler at tauene blir strammet for tidlig.

Jeg har reist til ti forskjellige land i løpet av dette året her. Skal snart reise til Florida og videre derfra til New York for noen uker.

Jeg har vært i Israel, Sri Lanka og Irak bl.a. så tilgjengelighet er ikke problemet. Ikke penger heller. Jeg har reist sammen med bare menn, og en del bare sammen med en mann.

Jeg har ikke prøvd meg på dem og har god kontakt med dem så skremte er de ikke.

Skrevet

Høy utdannelse og selvstendighet er positivt for menn, ikke for kvinner slik er det. Jeg kjenner et søskenpar som begge er utdannet som både leger og advokater. De er enslige og broren har alltid damer som ligger helt flate for han. Hun har ikke hatt så mange menn rundt seg, og jeg har ofte diskutert dette med dem.

Menn er forskjellige og tiltrekkes også av forskjellige ting. Noen liker kvinner som både har høy utdannelse og er selvstendige - andre ikke.

Men det er ikke så mange som trives med folk som er negative og ser begrensninger i alt.

Skrevet

Du får prøve å ha det best mulig i ensomheten:-)

Hvis den innstillingen man fornemmer ved å lese innlegget ditt, er representativ for den måten du møter andre mennesker på, så øker neppe sjansene for å møte noen som ønsker å være sammen med deg.

Jeg tror at det er langt fra at de som er sammen med meg fornemmer den ensomheten jeg prøvde å formidle i foregår.

Skrevet

Jeg tror at det er langt fra at de som er sammen med meg fornemmer den ensomheten jeg prøvde å formidle i foregår.

Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mener. Mente du at de ikke oppfatter ensomheten din?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1181024481' post='3623157]

Smil, og verden smiler til deg! Alt ordner seg - om du ser positivt på ting.

Ingen ønsker å være sammen med ei sur og grinete megge - å snu innstillinga, og dette går bra.

Jeg har liten eller ingen tro på at noen ser på meg som sur og grinete megge. Jeg har stor omgangskrets, bra stilling, god økonomi, reiser enormt mye og er aktiv hele tiden. Jeg får ofte kommentarer som "Du lever da virkelig et spennende liv".

Jeg får også høre at eksmannen min er lykkelig med sin nye samboer fordi hun ikke er så sterk og selvstendig, og har passe utdannelse. Det kan svi når jeg sitter alene og er ensom.

Skrevet

Jeg tror at du først av alt må slutte å si dette til deg selv, at du _aldri finner noen som passer for deg_. Jeg tror at du må snu tankegangen. Jeg har selv erfart at enkelte ting har snudd seg om jeg har tenkt annerledes. Still deg opp foran speilen flere ganger om dagen (om du har tid) å se deg inn i øyene når du sier _jeg er en flott person. Uansett hva andre sier om meg eller til meg, så er jeg en verdifull person_ Si det mange ganger, hundre hver gang om du vil. Dette vil få opp selvtilliten, og da endrer ting seg fort. Dette er ikke fjas, men fakta, det kan hjelpe deg, selv om du har selvtilliten i orden fagmessig, så sliter du partnermessig.

Takk for godt råd. Du har helt rett, jeg har god selvtillit når det gjelder alt annet enn kjærlighet og mannlige partnere.

Skrevet

Jeg har liten eller ingen tro på at noen ser på meg som sur og grinete megge. Jeg har stor omgangskrets, bra stilling, god økonomi, reiser enormt mye og er aktiv hele tiden. Jeg får ofte kommentarer som "Du lever da virkelig et spennende liv".

Jeg får også høre at eksmannen min er lykkelig med sin nye samboer fordi hun ikke er så sterk og selvstendig, og har passe utdannelse. Det kan svi når jeg sitter alene og er ensom.

Du beskriver her dine positive sider. Men hvordan er din evne til nærhet, til å ikke ha full kontroll?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...