Gå til innhold

Har noen greie på ordentlig basseng i hagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ordentlig basseng.
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har greie på utendørs badebasseng her inne.

Vi ønsker oss et utendørs basseng. Hva bør man se etter. Er de rimeligste på markedet av god nok kvalitet?

Er de så greie å sette opp selv som leverandørene påstår ?

Hvor stort bør det være? Vi ønsker et avlangt et på rundt 8*4meter. Er det en bra størrelse? Vi har fått tilbud på et på 9*5m men ??

Og ikke minst. Hvor store kostnader må man regne med? Selve bassenget kan man jo få til en ikke allt for avskrekkende pris, men grunnarbeider og tillegg man ikke tenker på kan vel fordyre rimelig mye?

Er det noen bassengleverandører som kan anbefales eller noen det bør advares mot?

Skrevet

Kontakt Partnerline. De er profesjonelle og kan alt om bassenger. De har en hjemmeside også..

Skrevet

Stod om basseng i nyeste Vi i villa. Kanskje de har hjemmeside? Stod at det ble fort over 100 tusen...

Gjest Ordentlig basseng.
Skrevet

Kontakt Partnerline. De er profesjonelle og kan alt om bassenger. De har en hjemmeside også..

Mye fint der, vi har såvidt tittet på den siden. Får undersøke litt nærmere denne uken, for hvis de holder til langt unna der vi bor, blir fraktkostnadene meget store.

Vi hadde vel igrunn håpet på at det var en plass med alt i ett pakkepris med arbeidere og det hele - vi reiser bort og kommer hjem til alt ferdig :-)

Nei, det blir vel for dyrt antagelig.

Problemet er at vi ikke vet hvem ende vi skal begynne i, men vi får ringe Partnerline og høre. Jobber du der kanskje ;) eller har du basseng derfra?

Tinkebøtta
Skrevet

Disse her selger mange ulike typer basseng, og ihvertfall i papirkatalogen beskriver de veldig godt hva som er forskjellen på de ulike typene/kvalitetene og hva man bør se etter.

http://www.grontfokus.no/

Gjest Så seiler (og bader) vi i Mjøsa
Skrevet

Vi hadde basseng i noen år, men det er IKKE å anbafale, hvis du ikke vil være hjemme og passe bassenget hele sommeren. Det er akkurat som å ha hund - du kan ikke reise fra det, i hvertfall ikke mer enn et par dager. Det er alltid rensing, kloring eller noe annet du må gjøre. Unngå å få plenklipp, løv eller rusk oppi - ellers gror det ned. Kjemikaliene og testutstyret er rådyrt. Nei, nå bader vi i Mjøsa og er lykkelige over at vi kan gjøre det HELT gratis og uten blodslit!

Gjest Ordentlig basseng.
Skrevet

Vi hadde basseng i noen år, men det er IKKE å anbafale, hvis du ikke vil være hjemme og passe bassenget hele sommeren. Det er akkurat som å ha hund - du kan ikke reise fra det, i hvertfall ikke mer enn et par dager. Det er alltid rensing, kloring eller noe annet du må gjøre. Unngå å få plenklipp, løv eller rusk oppi - ellers gror det ned. Kjemikaliene og testutstyret er rådyrt. Nei, nå bader vi i Mjøsa og er lykkelige over at vi kan gjøre det HELT gratis og uten blodslit!

Den jobben er vi villige til å ta. Vi har meget stor tomt og der bassenget skal stå, er det flatt i lange baner, så rusk og annet blir ikke så stort problem. Ikke nødvendig og forklare nærmere hvordan det ser ut her heller. Dessuten er det mange muligheter med overbygg osv. Dessuten så skal dette bli ordentlig gjort med stein, heller eller annet praktisk rundt. Det er dette vi prøver å finne ut av nå.

Men takk for svar.

Gjest Ordentlig basseng.
Skrevet

Disse her selger mange ulike typer basseng, og ihvertfall i papirkatalogen beskriver de veldig godt hva som er forskjellen på de ulike typene/kvalitetene og hva man bør se etter.

http://www.grontfokus.no/

Mange takk for nyttig link :-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har 4x8 meter basseng i hagen.

Vi har gravet litt, støpt en kant rundt som er ca en halv meter høy og som skrår innover i bassenget, over der er det lekablokker, og øverst ligger det trykkimpregnerte bord langs kanten, tre og fire i bredden.

Inni har vi duk som er sveiset til å passe, i tillegg må du ha pumpe, renseanlegg og et oppvarmingsopplegg.

Nå har vi varmepumpe der vi pumper vann opp fra 200m inn i bakken - og dermed svært lite kostnader til oppvarming, kanskje et par tre tusen ila sommeren.

Lekamuren og forskalingen neders klarer du fint å lage selv - og jeg har ikke begreper om hva det koster. Resten (duken, renseanlegg, pumpe, slamsuger, dekke med sveiv og trappestige) fikk vi for ca 35.000 om jeg ikke husker helt feil - så jeg tipper ca 50.000 totalt sett.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men vi brukte Aquamann på Ski - og er superfornøyd med både produkt og service :)

Gjest Ordentlig basseng.
Skrevet

Jeg har 4x8 meter basseng i hagen.

Vi har gravet litt, støpt en kant rundt som er ca en halv meter høy og som skrår innover i bassenget, over der er det lekablokker, og øverst ligger det trykkimpregnerte bord langs kanten, tre og fire i bredden.

Inni har vi duk som er sveiset til å passe, i tillegg må du ha pumpe, renseanlegg og et oppvarmingsopplegg.

Nå har vi varmepumpe der vi pumper vann opp fra 200m inn i bakken - og dermed svært lite kostnader til oppvarming, kanskje et par tre tusen ila sommeren.

Lekamuren og forskalingen neders klarer du fint å lage selv - og jeg har ikke begreper om hva det koster. Resten (duken, renseanlegg, pumpe, slamsuger, dekke med sveiv og trappestige) fikk vi for ca 35.000 om jeg ikke husker helt feil - så jeg tipper ca 50.000 totalt sett.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men vi brukte Aquamann på Ski - og er superfornøyd med både produkt og service :)

Hjertelig takk for informativt og nyttig svar Persille :-)

Vi har nå nesten bestemt oss for et som er 9meter langt og 4,60 bredt.

Du, bare en ting: Den varmepumpen dere har, er det en spesiell type siden den bruker så lite strøm. Og kan du spørre mannen din - hvis han husker - hva den koster og hvilket slag det er?

Klem fra meg :-)

• 3 uker senere...
Gjest Persille
Skrevet

Du, bare en ting: Den varmepumpen dere har, er det en spesiell type siden den bruker så lite strøm. Og kan du spørre mannen din - hvis han husker - hva den koster og hvilket slag det er?

Sporre mannen min? Det er ingen mann som har hatt noe med dette a gjore :)

Men jeg er i NY na sa jeg far ikke sett pa den - minn meg pa at jeg skal sjekke det om noen dager!

Gjest Persille
Skrevet

Bare så det er sagt så er jeg litt fornærmet over den "spør mannen din"-kommentaren :)

Pumpen er en Tagelus TA-40.

Gjest prust
Skrevet

Bare så det er sagt så er jeg litt fornærmet over den "spør mannen din"-kommentaren :)

Pumpen er en Tagelus TA-40.

Da jeg leste den kommentaren, regnet jeg med at du ville reagere :-)

Du er jo en quinde som ordner opp sjøl!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...