Gå til innhold

Kvalm..

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Fikk akutt angst igjen. Bare en mail fra psykiater. Dro på legevakta og ble avvist pga at jeg har langvarige problemer. Og det forsterket angsten. Har ingne å prate med. Er livredd. sovna på senga med klærne på i sted, hadde plutselige oppvåkninger hvor jeg hev etter pusten og hadde panikk, for så og sovne igjen. våkna av et fly som fløy over huset her. Det bråket noe for jævlig, våknet brått og var helst skjelven til krigscener på tvn.

Er det fortsatt riktig at jeg ikke skal ha noe beroligende? Jeg nekter å bli lagt inn pga dårlige erfaringer med maktrelasjoner.

Gjest Ellipse
Skrevet

Huffda, så ekkelt. Men kanskje det kan virke litt beroligende å skrive her? Prøvd å lage deg en god kopp te, kakao eller varm melk med honning, forresten? Forsøk å være litt god mot deg selv. Angst er ubehagelig, men det er ikke farlig. Kanskje forsvinner den fortere hvis du godtar at den er der, og tør å kjenne på den? Hvis du sliter spesielt mye for tiden, kan du jo ringe psykiateren din i morgen tidlig?

Tenker på deg, og håper du føler deg bedre snart.

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg har forstått det sånn at mange bruker medisin mot angst, men at medisinen bare tar "toppen" av angsten. Resten må taes i terapi. Bruker du ingen medisiner?

Det høres helt forjævlig ut å ha det slik!

Kan jeg spørre om hva slags maktrelasjoner du snakker om?

Skrevet

Hva foreslår psykiateren? Dere har vel snakket om dette tidligere?

Gjest Androdine
Skrevet

Hva foreslår psykiateren? Dere har vel snakket om dette tidligere?

Har ikke snakket om dette ennå nei. Er i det siste det har blitt så ille. Han vil i alle fall ikke gi meg noe beroligende, for han har hørt om maaange som har fått et avhengighetsproblem sier han. Snakket med den psyk.sykepleieren og hun sier vi nå skal lage en "kriseplan" når sånne ting skjer. Så får håpe det hjelper da..er bare så lei av belaste andre når jeg har angst..

Skrevet

Har ikke snakket om dette ennå nei. Er i det siste det har blitt så ille. Han vil i alle fall ikke gi meg noe beroligende, for han har hørt om maaange som har fått et avhengighetsproblem sier han. Snakket med den psyk.sykepleieren og hun sier vi nå skal lage en "kriseplan" når sånne ting skjer. Så får håpe det hjelper da..er bare så lei av belaste andre når jeg har angst..

Hvis de behandlerne som har ansvar for behandlingen din, mener du ikke skal ha "beroligende", så synes jeg du skal la være å oppsøke legevakt ol for å få medisiner.

Det høres ut som en god løsning at du sammen med sykepleieren lager en plan for hvordan du skal håndtere kriser. Du sier du er lei av å belaste andre, hvorfor kan du ikke bare "sitte i ro" til det verste er over? Det virker jo som om denne angsten kommer i perioder og ikke varer så lenge av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...