Gå til innhold

Hva er en sannhet, og hva er en realitet?

Anbefalte innlegg

Gjest har det tilta for meg?
Skrevet

Hva er illusjoner, hva er egentlig virkelighet og hva er ikke virkelig, er vi noe mer enn byggestener og enzymer som holder oss sammen? Er vi fysisk hele ogås pga en åndelig kraft? Hva er meningen med universet og hva foregår "bak" universet? Er det fysiske man ser egentlig det som er virkelig? Finnes det bare 1 virkelighet? Og sanene våres kan vel lyve? Hva er feks egentlig bak fargen rødt, hva finnes bak lukten av jordbær osv.

Begynner å føle det sånn nå, har svitsjet veldig og vært veldig følelesmessig ustabil i det siste. Til slutt begynner jeg å lure på sånne ting. Er det et tegn på noe, er det en tilstand, eller er det en naturlig reaksjon?

Gjest nettlusa
Skrevet

Det er essensen av menneskelighet, å ha sånne tanker :-)

Gjest har det tilta for meg?
Skrevet

Det er essensen av menneskelighet, å ha sånne tanker :-)

Ok :) Synes å huske noe laangt tilbake da jeg leste exphil om at mange av disse tankene var vanlige for filosofer. tace care

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er vel normalt å undre seg over livet,det gjør jeg også....

Derfor har jeg lest mange "åndelige" bøker og funnet mange gode svar der :)

Skrevet

Så lenge du ikke mister "bakkekontakten" går det bra. Det hender jeg begynne å tenke på atomer og universet osv når jeg mister litt kontakten med meg selv. På så måte kan det være en tilstand - eventuelt et forsvar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok :) Synes å huske noe laangt tilbake da jeg leste exphil om at mange av disse tankene var vanlige for filosofer. tace care

Dette er normale, filosofiske spørsmål.

Så lenge det ikke går ut over din funksjon, er det ikke tegn på sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...