Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Sliter med mye diffuse smerter, samt muskel- og leddsmerter. Kan et alternativ til å hanskes angsten være å gå til fysioterapeut for massasje, eller er det bedre å gå til en psykomotorisk terapeut? Kan jeg få refundert egenandelen her, eller kan jeg søke om å få dekt dette? Sliter veldig økonomisk oxo. Håper du svarer NHD. Tusen takk. 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg svarer bare på det siste:-) Hvis du blir henvist av lege til fysioterapeut med avtale med trygdekontoret så er det samme ordning som med psykolog etc. Da betaler du en egenandel opp til frikortgrensa. Resten er gratis. 0 Siter
PieLill Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Psykomotorisk fysioterapi kan være svært nyttig. Men det er ingen "ferie". Når du kommer over egenandelstak 2, vil du ikke behøve å betale mer. Det går også an å søke om støtte på sos. Mener jeg har hørt at enkelte psykiatriske diagnoser eller behandlinger gir rett til gratis fysioterapi, men er er jeg heller rusten på regelverket. mvh 0 Siter
Carwing Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg svarer bare på det siste:-) Hvis du blir henvist av lege til fysioterapeut med avtale med trygdekontoret så er det samme ordning som med psykolog etc. Da betaler du en egenandel opp til frikortgrensa. Resten er gratis. Tror ikke du får frikort hos psykomotorisk fysioterapeut. 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Tror ikke du får frikort hos psykomotorisk fysioterapeut. Ok. Jeg tenkte ikke at disse skulle ha noen annen status enn annen fysioterapeut. 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Tror ikke du får frikort hos psykomotorisk fysioterapeut. Det tror jeg. Jeg betalte ihvertfall ingenting da jeg gikk hos denne. Mulig det har med diagnoser og gjøre ja som antydet ovenfor her :-) 0 Siter
PieLill Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg svarer bare på det siste:-) Hvis du blir henvist av lege til fysioterapeut med avtale med trygdekontoret så er det samme ordning som med psykolog etc. Da betaler du en egenandel opp til frikortgrensa. Resten er gratis. Psykomotorisk fysioterapi går på egenandel 2. mvh 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Psykomotorisk fysioterapi går på egenandel 2. mvh ok 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg svarer bare på det siste:-) Hvis du blir henvist av lege til fysioterapeut med avtale med trygdekontoret så er det samme ordning som med psykolog etc. Da betaler du en egenandel opp til frikortgrensa. Resten er gratis. Hvis man har frikort da? 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Psykomotorisk fysioterapi går på egenandel 2. mvh Hva er det for noe? 0 Siter
PieLill Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Hva er det for noe? Prøv denne linken: http://www.nav.no/page?id=355 mvh 0 Siter
frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 En "psykomotorisk terapeut" er en fysioterapeut med videreutanning i psykomotorisk fysioterapi. Med de diagnoser du angir, så vil du måtte betale egenandel for behandlingen inntil du har nådd grensen for egenandelstak 2 som i år er på kr 2500,- Egenandelstak 2 gjelder utgifter til fysioterapi og opphold på opptreningsinstitusjon, samt visse typer tannbehandling. 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 En "psykomotorisk terapeut" er en fysioterapeut med videreutanning i psykomotorisk fysioterapi. Med de diagnoser du angir, så vil du måtte betale egenandel for behandlingen inntil du har nådd grensen for egenandelstak 2 som i år er på kr 2500,- Egenandelstak 2 gjelder utgifter til fysioterapi og opphold på opptreningsinstitusjon, samt visse typer tannbehandling. Men kan jeg søke sos om å få dekt det? 2500 er en formue for meg..har allerede en veldig kjekk kontaktperson på sos...kan jeg spørre henne om muligheter? Har et nært samarbeid med henne ang min økonmi. 0 Siter
frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Men kan jeg søke sos om å få dekt det? 2500 er en formue for meg..har allerede en veldig kjekk kontaktperson på sos...kan jeg spørre henne om muligheter? Har et nært samarbeid med henne ang min økonmi. Du kan søke sosialkontoret, men det forutsetter nok at legen klart anbefaler denne type behandling. 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Prøv denne linken: http://www.nav.no/page?id=355 mvh Så dette er en helt annen ordning? Det betyr at jeg må begynne på egenandel 2, men nye egenandelskort til jeg har samlet til 2500? Eller kan jeg bruke det frikortet jeg har på egenandel 1? Altså betale "oppå" de 1500 jeg allerede har betalt inn? Ble litt forvirret nå. 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Du kan søke sosialkontoret, men det forutsetter nok at legen klart anbefaler denne type behandling. Ja. Skal snakke med psykiateren min og høre om han vil anbefale det. Tusen takk for svar. 0 Siter
frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Så dette er en helt annen ordning? Det betyr at jeg må begynne på egenandel 2, men nye egenandelskort til jeg har samlet til 2500? Eller kan jeg bruke det frikortet jeg har på egenandel 1? Altså betale "oppå" de 1500 jeg allerede har betalt inn? Ble litt forvirret nå. Nei, du kan ikke kombinere utgifter under egenandelstak 1 og egenandelstak 2. 0 Siter
PieLill Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Så dette er en helt annen ordning? Det betyr at jeg må begynne på egenandel 2, men nye egenandelskort til jeg har samlet til 2500? Eller kan jeg bruke det frikortet jeg har på egenandel 1? Altså betale "oppå" de 1500 jeg allerede har betalt inn? Ble litt forvirret nå. Nei, du starter dessverre på null. Du kan trekke store helseutgifter av på skatten, innkludert utgifter til reise til behandleren. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Ja. Skal snakke med psykiateren min og høre om han vil anbefale det. Tusen takk for svar. Lykke til! mvh 0 Siter
bibben Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Tror ikke du får frikort hos psykomotorisk fysioterapeut. Man får som frosken skriver frikort på psykomot. fys. når man har betalt mer enn kr. 2500. Dette er uavhengig av diagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.