frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Man får som frosken skriver frikort på psykomot. fys. når man har betalt mer enn kr. 2500. Dette er uavhengig av diagnose. Alle får frikort når de har betalt kr. 2500 for fysio. Men en del diagnoser innebærer at man slipper å betale egenandelser. 0 Siter
Gjest Happiness Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Psykomotorisk fysioterapi kan være svært nyttig. Men det er ingen "ferie". Når du kommer over egenandelstak 2, vil du ikke behøve å betale mer. Det går også an å søke om støtte på sos. Mener jeg har hørt at enkelte psykiatriske diagnoser eller behandlinger gir rett til gratis fysioterapi, men er er jeg heller rusten på regelverket. mvh Jeg fikk fritak etter tak pga bekkenleddsyndromdiagnosen min i hvertfall. Noen år tilbake i tid. 0 Siter
frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Psykomotorisk fysioterapi kan være svært nyttig. Men det er ingen "ferie". Når du kommer over egenandelstak 2, vil du ikke behøve å betale mer. Det går også an å søke om støtte på sos. Mener jeg har hørt at enkelte psykiatriske diagnoser eller behandlinger gir rett til gratis fysioterapi, men er er jeg heller rusten på regelverket. mvh For viderekommende kan det være greit å kjenne til sykdomslista som nevnes i følgende forskrift; diagnosene som nevnes der gir rett til fri fysioterapi. http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/forskr/f20060621nr674?f=templates&fn=main-j.htm&2.0 0 Siter
Gjest Androdine Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 For viderekommende kan det være greit å kjenne til sykdomslista som nevnes i følgende forskrift; diagnosene som nevnes der gir rett til fri fysioterapi. http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/forskr/f20060621nr674?f=templates&fn=main-j.htm&2.0 "Psykogen parese med bevegelsesforstyrrelse" var det som kom under psykiske lidelser. Hva er det for noe? Ellers tusen hjertelig for hjelp! 0 Siter
frosken Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 "Psykogen parese med bevegelsesforstyrrelse" var det som kom under psykiske lidelser. Hva er det for noe? Ellers tusen hjertelig for hjelp! Psykogen parese er lammelse forårsaket av psykisk lidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.