Gå til innhold

Gi bort penger

Anbefalte innlegg

Gjest Norsk krøsus
Skrevet

Hei!

Jeg etterspør en liste over humanitære/veldedige organisasjoner man kan gi pengegaver til, gjerne ha en avtale en gang per måned.

Jeg har aldri gitt noe særlig. Men nå er jeg blitt så voksen at jeg syns jeg burde det.

Jeg syns det er mest viktig med utdanning, miljøvern og barns rettigheter.

Jeg er ikke rik, så det kan ikke være så veldig høye krav til beløp. Egentlig er jeg vel ganske fattig i forhold til norsk standard (student).

Skrevet

Vet ikke om det finnes noen helhetlig liste liggende på nett, men ved å samle sammen svarene du får i denne tråden, så får du vel noen tips.

Plan Norge - tilknytning til ett fadderbarn, 240 kroner/mnd

SOS Barnebyer - tilknytning til ett fadderbarn, 225 kr/mnd

Gjennom SOS Barnebyer kan du også gi penger direkte til barnet, som f.eks. å sette inn noen hundrelapper på konto en gang i blant, til bursdag/jul eller liknende. Denne kontoen er sperret til barnet er myndig, og skal brukes til skolegang/etablering. Barnet vet ikke om denne kontoen før h*n blir myndig.

Skrevet

Jeg gir til Leger uten grenser hver måned:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...