Gå til innhold

nå har jeg planlagt livet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest GotAPlan 24
Skrevet

siden jeg har bipolar lidelse så var jeg dårlig fra jeg var 16 til jeg var 22.

Derfor er papirene mine fra videregående skole osv ikke noe jeg vil ta med i en CV eller fortelle om.

Jeg har begynt på nytt og lagt en plan.

Har fullført barne-og ungdomsarbeider og skal ta lærlingetiden og fagbrevet.

Så skal jeg ta medisin grunnfag.

Og så skal jeg gå vernepleier.

Da får jeg jo en CV, og jeg synes alt på sett og vis passer sammen. Selv om det endelige målet mitt er å bli vernepleier, så vil jeg innom Spania, og jeg vil ha arbeidserfaring med barn, og det får jeg i lærlingetiden min.

Er det en bra plan?

Jeg vil glemme årene 16-22, og allmennfag med 100 dager fravær, null arbeidserfaring osv.

Skrevet

Høres bra ut. Men hvorfor skal du gå medisin grunnfag før vernepleier? Og hvordan får du studiekompetanse?

Gjest GotAPlan 24
Skrevet

Høres bra ut. Men hvorfor skal du gå medisin grunnfag før vernepleier? Og hvordan får du studiekompetanse?

Studiekompetanse får jeg når jeg er ferdig med lærlingetiden min siden jeg har gått nesten ferdig allmennfag.

Medisin grunnfag er for å få tilbringe et halvår i Spania, samt å opparbeide ekstrapoeng så jeg er sikker på å komme inn.

Jeg tenker også på å gå språk på ettermiddagstid en gang i uka mens jeg er via folkeuniversitetet, så jeg har litt mer å ha på CV min (pluss at jeg liker språk)

Gjest GotAPlan 24
Skrevet

Studiekompetanse får jeg når jeg er ferdig med lærlingetiden min siden jeg har gått nesten ferdig allmennfag.

Medisin grunnfag er for å få tilbringe et halvår i Spania, samt å opparbeide ekstrapoeng så jeg er sikker på å komme inn.

Jeg tenker også på å gå språk på ettermiddagstid en gang i uka mens jeg er via folkeuniversitetet, så jeg har litt mer å ha på CV min (pluss at jeg liker språk)

Jeg tenker også på å gå språk på ettermiddagstid en gang i uka mens jeg er lærling via folkeuniversitetet, så jeg har litt mer å ha på CV min (pluss at jeg liker språk)

Var ikke så veldig dyrt for et kurs, et par tusen...

Gjest Ellipse
Skrevet

Synes det høres kjempebra ut! Flink du er til å ta grep om livet ditt, som tydeligvis har vært litt av en hinderløype hittil. Stå på og lykke til!

Gjest GotAPlan 24
Skrevet

Synes det høres kjempebra ut! Flink du er til å ta grep om livet ditt, som tydeligvis har vært litt av en hinderløype hittil. Stå på og lykke til!

Tusen takk, setter stor pris på å høre det.

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Jeg tenker også på å gå språk på ettermiddagstid en gang i uka mens jeg er lærling via folkeuniversitetet, så jeg har litt mer å ha på CV min (pluss at jeg liker språk)

Var ikke så veldig dyrt for et kurs, et par tusen...

Høres veldig fornuftig ut. Dessuten ingen dum ting å ha medisinsk grunnfag som vernepleier. Du får jo en oversikt over kroppen som også sikkert kan være nyttig. Jeg tenker på hvordan vi biologisk fungerer. Jeg har tatt medisnsk grunnfag og syntes det var kjempenyttig, ble jo forbauset over at jeg kunne så lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...