Gå til innhold

Noen som er flinke med farger ogslikt?

Anbefalte innlegg

Gjest Nessie
Skrevet

Lurer på mye rart jeg hehe, men dette er jo plassen å spør om ting, folk vet en hel del har jeg inntrykk av :)

Men nå lurer jeg altså på hvilken farge jeg skal male garagen vårs. Den er stor og stygg og trenger virkelig et malingstrøk over seg.

Garagen er en stor murklosse, det er denne muren jeg skal male- over muren er det malt i rødt ikke mye, muren utgjør 80% av garagen.

Huset og garagen står helt inntil hverandre, huset er også rødt med sorte takpanner.

I dag er denne muren i hvitt, men jeg er usikker om dette er det beste valget- men den må malest uansett er full i grønske og ser rett og slett forferdelig ut!

Noen tips i hvilke andre farger som jeg kunne brukt- grått mulig, jeg er elendig med farger ogslikt...

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes absolutt det er penest med en varmgrå farge på slik mur. Hvitt blir på en måte litt for stor kontrast til det røde.

Gjest Nessie
Skrevet

Jeg synes absolutt det er penest med en varmgrå farge på slik mur. Hvitt blir på en måte litt for stor kontrast til det røde.

Ja det var det jeg også tenkte :) Da skal det hvite absoultt bort! Det ser grusomt ut, virkelig!

Men skal jeg bruke lys gråfarge?

Skrevet

Jeg er enig med togli. Grått er fint på garager/garasjer. Så kan du kanskje spandere en lysere hvit farge på det lille som er rødt? Perlegrå er fint. Den er i flere skalaer så du kan finne begge fargene i den om du vil.

Gjest togli
Skrevet

Ja det var det jeg også tenkte :) Da skal det hvite absoultt bort! Det ser grusomt ut, virkelig!

Men skal jeg bruke lys gråfarge?

Jeg ville heller brukt en litt mørkere gråfarge.

Her er en link til en side Jotun har:

http://jotun.iscgnet.com/visualizer.asp?MinorAreaID=14&CSEID=128&ClearHistory=&MinorAreaSceneID=247&cRender=128^3~1876^2~1876^1~3369^5~1876^7~1876^6~1876^4~1876^DV^QM

Vet ikke om du kommer direkte inn på den siden jeg tenker på, men jeg valgte iallefall en gråfarge som heter Capri. Jeg gikk inn på eksteriør og murhus og valgte fargen Capri på et av husene. Selv synes jeg det er en nydelig varmgrå farge:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...