Gå til innhold

trening og impotens

Gjest blåsol

Anbefalte innlegg

Gjest blåsol

Hei! Det virker som at trening gjør en impotent/virker imot kjønnsdrift. Hva kan man gjøre for å motvirke dette? Er trening med vekter den eneste måten å bygge muskler på? Kan pilates gjøre det? Det er også slik med meg at når jeg ikke får nok kardiovaskulær trening! så blir jeg nedtrykt , sånn er det bare. Jeg vet at det er vanskelig å vite akkurat når, hvor mye og hva som skal spises, men jeg regner med at man bør spise sånn omtrent hver 3 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at mannfolk som trener definitivt er potente nok. Både de som trener styrke og de som trener kardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Både litteraturen og egen erfaring med idrettsutøvere på alle plan forteller meg at trening iseg selv ikke fører til impotens. Dårlig spising, dårlig restitusjon og dårlig balanse mellom mengde og intensitet og hvile, kan nok noen ganger føre galt av sted. Det er også vist at lange sykkelritt (med hardt sete) kan føre til midlertidid dårlig sex-evne.

Men det er klart større problemer med å være fysisk dårlig form enn å være sprek. Hvis du føler dette er et problem, prøv å se treningen i en større sammenheng. Prøv å trene allsidig og stress ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...