Gå til innhold

Kriteriene for å få dekket psykologbehandling.

Anbefalte innlegg

Gjest Koyla

Det er ikke noe problem å få en henvisninig fra lege til psykolog.

Hvordan avgjøres det hvorvidt man er behandlingstrengende eller om dette ikke strengt tatt er nødvendig å bli behandlet for.

Jeg vet jo at det er stor pågang og mange som er veldig psyke som trenger hjelp.Er det noe spessielle kriterier at en psykolog feks må sette en diagnose og at man må ha en psykisk lidelse for å gå til psykolog.

Hvordan kan man skille mellom det som er personlige problemer etc og det som er psykisk lidelse en trenger behandling for. Eller kan man oppsøke en psykolog bare for å finne litt ut av ting og hvordan fikse livet noe ala coaching etc.

Men det er kanskje ikke rett at en skal få støtte av av folketrygden til dette og bruke offentlig behandler og ta plassen fra andre som er verre.

Fortsetter under...

Gjest klienten---

Psykolog kan en få tildelt ved en psykiatrisk poliklinikk, ellers kan du selv ta kontak med en privat psykolog. Noen går til psykolog for å utvikle seg selv, eller prate om en livskrise, andre sliter med psykiske problemer, angst, depresjon o.s.v

Mange private psykologer har refusjonsordning med staten slik at klientene bare betaler beløp opp til frikortgrensa, så er terapien gratis resten av året.

Jeg tok selv kontakt med en privat psykolog, spurte om han hadde refusjonsordning og plass. Det hadde han, og etter at jeg hadde begynt fikk jeg henvisning. Men det vanligste er vel å gå andre veien...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...