Gå til innhold

samfunnstraff i 150 timer or seksuelle overgrep

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal2
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1822382.ece

Er det bare jeg som synes dette skurrer endel.?

Han har forgrepet seg flere ganger , innrømmet det. Også får han praktiskt talt ingen straff.

Vi kan debattere hvordan fengselstraff etc fungerer i forhold til å rehabilitere og forhindre de og gjøre det igjen.

Jeg forstår at hevntanke ikke skal være rådende i forhold til straffereaksjoner. Men er det ikke viktig at vi , alle oss lovlydige har tillitt til rettsystemet vår og at de vil straffeforfølge de som bryter loven .

Skrevet

Straffene i Norge er generelt latterlige, dette eksempelet er ekstremt og skremmende.

Han fikk riktignok 30 dager i fengsel også, men det blir bare trist uansett.

Hva har kriminelle, overgripere osv å frykte?

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Dette blir helt umulig å mene noe om. Jeg forstår ikke ut ifra det som står her hvorfor de har vurdert det slik. Selv aktor sin påstand var meget lav syns jeg. Det kan bety at det ikke var så alvorlig ting som skjedde.

Skrevet

Med tanke på at en fyr som kaster kake på en minister får fengselsstraff så blir det helt feil å bruke samfunnsstraff ved seksuelle overgrep. Straffen skal stå i stil med forbrytelsen og overgrep bør straffes strengt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...