Gå til innhold

Noen som pendler langt til skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest pendelen
Skrevet

Er det uoverkommelig å kjøre buss 2 timer for å komme seg på skolen? (Og 2 timer tilbake). Har søkt meg inn på en høyskole som ligger litt langt vekke, og noen mener jeg ikke vil klare så lang busstur hver dag. Hva mener dere? Noen her som gjør det? Jeg mener jeg kan bruke tiden på å forberede meg på skolearbeid, gjøre lekser, osv.....

Men blir litt usikker når jeg tenker på distansen jeg tross alt må reise nesten hver dag i noen år.......yikes

Skrevet

Jeg hadde ikke orket! Jeg har i en årrekke brukt bortimot en time på å komme meg til jobb med buss (det tar 15-20 min med bil!) og stort lengre tid enn det hadde jeg neppe orket å bruke.

Ikke klarer jeg å lese på bussen heller, da spyr jeg temmelig kjapt, i alle fall blir jeg skikkelig kvalm. Men om du er innstilt på det, biter tennene sammen og tenker at det vil føre til at du får det mye bedre når utdanningen er ferdig så går det jo på et vis! :o) Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Høres slitsomt ut, ville det ikke være bedre å skaffe seg en hybel på studiestedet og evt. ukependle?

Men om dette er aktuelt kommer jo an på familiesituasjonen..

Skrevet

4 timer reisetid daglig i flere år høres mye ut, ja. Hvis du klarer å lese på bussen er det kanskje greit. Selv kan jeg ikke lese på bussen uten å bli bilsyk, ikke i et par minutter en gang... Kan du ikke skaffe hybel på skolestedet?

Gjest Mom33
Skrevet

Pendler ikke til skole, men til jobb - og min busstur tar 1,5 time + lokalt transportmiddel på ca 25 minutter før jeg er ferdig.

Jeg hadde ikke taklet å gjøre dette hver dag, og heldigvis slipper jeg det; har et overnattingssted ved arbeidsplassen som jeg bruke en til to ganger i uka.

Til jobb reiser jeg kl 6 på morgenen, og må da stå opp i 5-tida. Er ikke hjemme igjen før 17.30-18.30 omtrent, så kvelden blir kort.

Jeg jobber på bussen både til og fra, sitter med PC'n i fanget. Det er IKKE gode arbeidsforhold på bussen, og særlig morgenbussen er stupfull så jeg må dandere meg på bare ett sete. Et jævla mareritt innimellom, særlig hvis man må ha et ark eller noe ved siden av PC'n.

Du er helt sikkert yngre enn meg, og takler slike ting som lite søvn og kummerlige arbeidsforhold bedre. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg nok prøvd å få meg et sted å overnatte ved studiestedet, i alle fall slik at du slapp å kjøre veien hver eneste dag. Kanskje du kan dele hybel med noen? Eller leilighet med en eller annen som bor fast ved studiestedet ditt og jobbet et annet sted?

Jeg synes det høres strevelig ut...

Skrevet

pendla en time for å komme på skolen ei stund, Tilslutt ble jeg så lei at jeg begynte å filtrere bort dager og gidda ikke dra hver dag lenger, ikke fikk jeg lest heller de dagene jeg dro, lange dager på skolen og tilsammen 2 timers kjøring, for sliten i hodet til å konse. Det tok 1,5 år så flytta jeg til studiestedet. Aldri mer den der pendlingen igjen!

Skrevet

Jeg pendlet til høgskolen jeg gikk på i ett år, det var ca. 1,5 time hver vei. Aldri mer. Jeg var konstant sliten, orket knapt å åpne ei bok når jeg kom hjem.

Hadde familiesituasjonen min vært annerledes da, så hadde jeg fått meg hybel på studiestedet.

Gjest pendelen
Skrevet

Jeg ser at de aller fleste mener det er en dårlig ide å pendle. Så jeg tror jeg får ta sikte på å skaffe meg en hybel ved skolen, også heller se det an hvor ofte jeg reiser...Er en hjemmekjær person..:P Takk for svarene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...