Gå til innhold

dagmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Dagmamma
Skrevet

Jeg har ikke fått sommerjobb og lurer på om jeg skal være dagmamma i stedet. Må jo ha noe å gjøre.

Hva betaler foreldre for å passe ungen demmes mens dem er på jobb.

Skrevet

Jeg hadde ikke ansatt en eller annen helt ukjent dagmamma bare for et par mnd en sommer til mitt barn. Du kan selvfølgelig være "heldig" å finne noen som trenger dagmamma og er villig til å bruke deg i en så kort periode, men jeg tror du vil få problemer med det.

Gjest Dagmamma
Skrevet

Jeg hadde ikke ansatt en eller annen helt ukjent dagmamma bare for et par mnd en sommer til mitt barn. Du kan selvfølgelig være "heldig" å finne noen som trenger dagmamma og er villig til å bruke deg i en så kort periode, men jeg tror du vil få problemer med det.

Jeg så annonnse for det da på finn.no. Var kun for ferien. Lurte bare på hva lønnen kunne være.

Skrevet

Jeg så annonnse for det da på finn.no. Var kun for ferien. Lurte bare på hva lønnen kunne være.

Jøss, har de ikke tenkt å ha ferie selv da?

Nåja - prisen? Vanlig dagmammapris er vel rundt 5000,- i mnd kanskje? Kontantstøtten + litt ekstra. Ikke noe å bli feit av om du har bare ett barn med andre ord.

Skrevet

Tviler på at det er så mange foreldre som hadde ansatt en dagmamma bare for et par korte sommermåndeder, jeg ville ikke det i hvert fall. Men kanskje du kan få passet noen småskolebarn i den perioden som SFO er stengt? Vet ikke hvor mye folk vil betale for det. SFO koster ca. 190kr dagen pr barn, men folk vil kanskje ikke betale like mye for et tilbud som ikke er like bra...

Skrevet

Tviler på at det er så mange foreldre som hadde ansatt en dagmamma bare for et par korte sommermåndeder, jeg ville ikke det i hvert fall. Men kanskje du kan få passet noen småskolebarn i den perioden som SFO er stengt? Vet ikke hvor mye folk vil betale for det. SFO koster ca. 190kr dagen pr barn, men folk vil kanskje ikke betale like mye for et tilbud som ikke er like bra...

SFO hos oss er stengt i 2 el. 3 uker og - ærlig talt - man skal vel ha noe ferie sammen med sine egne barn også!? Jeg er fullt klar over at man ikke alltid kan ta ut ferie når man vil, men man er jo to foreldre og man bør klare å dekke opp de få ukene, enten sammen eller delvis hver for seg.

Da er jeg mer i tvil om de barna som har gått ut fra SFO og som ikke har noe tilbud. Jeg synes 10-åringer er for små til å være hjemme alene hele dagen i ukesvis...

Skrevet

Du kan finne noen som mister dagmammaen sin tidlig på sommeren, f.eks. nå i juni, og som har barnehageplass fra ca. skolestart. Da kan de trenge hjelp deler av sommeren, men antakelig ikke alle ukene sammenhengende.

Lønn blir du nødt til å sjekke direkte med arbeidsgiver.

Gjest Mom33
Skrevet

Vi har hatt dagmamma en sommer, og da betalte vi 150,- pr. dagen inkl. kost og losji dersom hun "bare" passet barna - og økte summen til 200-250,- dersom hun også gjorde husarbeid. Fungerte veldig fint, dagmamma'n bodde sammen med oss. Hadde hun ikke bodd hos oss, ville nok summen for dagen ha blitt 200,- for "bare" barnepass. Og utgifter til aktiviteter dekket, både for barna og dagmamma'n. Vi har 2 unger i barnehagealder.

Og før noen henger oss for å ikke ha ferie med ungene: Vi flyttet, og barna kom ikke inn i barnehage 1. juli (som var flyttedatoen) som vi ønsket, de kunne ikke begynne før 1. september. Derfor trengte vi dagmamma noen uker, selv om vi hadde 4 uker ferie sammen med ungene.

Skrevet

SFO hos oss er stengt i 2 el. 3 uker og - ærlig talt - man skal vel ha noe ferie sammen med sine egne barn også!? Jeg er fullt klar over at man ikke alltid kan ta ut ferie når man vil, men man er jo to foreldre og man bør klare å dekke opp de få ukene, enten sammen eller delvis hver for seg.

Da er jeg mer i tvil om de barna som har gått ut fra SFO og som ikke har noe tilbud. Jeg synes 10-åringer er for små til å være hjemme alene hele dagen i ukesvis...

Ja, hvis SFO er steng i 2-3 uker, trenger man ikke ekstra pass. Hos oss er SFO stengt hele juli og 2 dager i august, det er nesten 5 uker. Men skolerferien er jo 8 uker, så et tilbud om barnepass i juli vil jo gi litt mer fleksibilitet.

Skrevet

Jøss, har de ikke tenkt å ha ferie selv da?

Nåja - prisen? Vanlig dagmammapris er vel rundt 5000,- i mnd kanskje? Kontantstøtten + litt ekstra. Ikke noe å bli feit av om du har bare ett barn med andre ord.

Kanskje de hadde ferie i mai, februar, eller en helt annen gang i løpet av året? Ikke alle har ferie i juni/juli/august.

Mine foreldre hadde aldri ferie når vi hadde skolefri om sommeren, av ymse årsaker. Men ferieturer var vi på likevel, andre årstider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...