Gå til innhold

Hodesvulst

Anbefalte innlegg

Gjest hodesvulst
Skrevet

I dag var jeg på mr. Har en liten godartet svulst på hypofysen. De skal finne ut om den vokser. Jeg er så redd for å måtte operere. Jeg har alltid hatt problemer med sykehus, sprøyter, smerte. Noen som har erfaring med operasjon her? Hvordan er det? Er det velig ille? Kan du fortelle hva de gjør? Jeg burde kanskje ikke ta beskymringene på forhånd men jeg vil være forberedt. Jeg føler at jeg tåler lite fysisk smerte og får angst og har problemer med å gi fra meg kontrollen og å stole på andre.

Skrevet

Du får vel narkose. Håper det bare er en liten godarten svults som kan fjernest i en fei! Naboen min skulle fjerne en kjempesvults i hodet og fikk veldig dårlige prognoser. De brukte en moderne, ny metode på å fjerne den. (Husker ikke hvordan) Han fikk beskjed om at det var 50 prosent sjanse for at han ville overleve, og at han måtte regne med lang tid i rullestol. Men jeg skal si deg det at etter 5 dager sto karen på verandaen og smilte med en stor bandasje rundt hodet. Et par måneder senere var han tilbake i jobben som bussjåfør.

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Jeg har det samme som deg. Er henvist til MR for å sjekke om den vokser. Hvis den gjør det, får du medisiner som kan krympe og holde i sjakk svulsten. I verste fall må du operere, men det gjør de gjennom nesa. Så du har ikke noe å bekymre deg for :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Samme diagnose som en venn av meg for mange år siden.

Han ble fulgt opp, tok noen tabletter en tid for å se om de påvirket svulsten, og deretter opererte de den bort. Det hele gikk så fint, og var helt uproblematisk.

Han ble helt bra. Han tok utdanning og er nå i jobb. Nå er det gått 15 år siden operasjonen.

Gjest llllkkkk
Skrevet

vet at prolaktin kan øke ved AD og AP å gi hevelse i hypofysen. har dere brukt ad eller ap??

Gjest hodesvulst
Skrevet

vet at prolaktin kan øke ved AD og AP å gi hevelse i hypofysen. har dere brukt ad eller ap??

Jeg har brukt ad og ap. Men ikke så store doser og ikke over alt for lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...