Gå til innhold

Sykemelding i forbindelse med eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Jeg har hatt spysjuka (diare/oppkast) denne uka, og har eksamen i morgen. Jeg føler meg ikke helt i form til å ta eksamen, og jeg har mista mange lesedager denne uka som jeg hadde kalkulert med.

Må/bør jeg ordne med sykemelding? Og man får vel ikke det på dagen?

Og jeg er jo ikke like dårlig som jeg var først i uka (men heller ikke helt i form).

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er, men jeg ville prøvd eksamen og heller tatt på ny.

Gjest Sevilla
Skrevet

Du BØR ikke ha sykemelding, du MÅ. Og den må leveres sammen dag/dagene før eksamen er. Altså må du få time hos legen i dag eller tidligtidlig i morgen.

Men så lenge det "bare" er spysjuka, hadde jeg tatt eksamen og heller tatt den på nytt om det gikk dårlig.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er, men jeg ville prøvd eksamen og heller tatt på ny.

Kommer veldig an på hvordan karakter man er villig til å få, er det viktigste å stå er det jo greit. Men ligger man vanligvis på en grei karakter og bare står på den, er det ofte mye mer kronglete å få forbedret karakteren. Da kan det beste være å droppe eksamen med sykemld el levere blankt å konte.

Skrevet

Du må ha sykmelding samme dag som eksamen tas, eller før.

Jeg kolliderte og vraket bilen min dagen før eksamen for noen år siden. Jeg ble ikke alvorlig skadet, men fikk nå en trøkk både i hodet og beina. Legen ville ikke sykmelde meg, men mente jeg måtte prøve å ta eksamen, så fikk jeg heller ringe og si fra hvis jeg måtte bryte.

Eksamen ble avbrutt etter 2 timer for min del, da hadde jeg så vondt i hodet at jeg klarte ikke sitte oppreist. Det viste seg at jeg hadde hjernerystelse.

Så...jeg vet ikke om spysyke tidligere i uka og etterdønningene etter denne er nok for at legen sykmelder deg. Spørs vel litt på hvor "snill" lege man har også.

Skrevet

Jeg hadde vondt i hode og følte meg kjempedårleg en gang jeg startet på skriftlig eksamen i tysk. Vaktene så det nok på meg, for det var en som spurte om jeg ville få tk i sykemelding og ta eksamen senere (det hadde vel blitt om et halvt eller et år, tror jeg). Men plutselig kviknet jeg til, så jeg valgte å ta eksamenen. Det ble faktisk en av de beste karakterene på vitnemålet.

Jeg vil råde deg til å vente til i morgen tidleg. Det går sikkert an å kontakte fastlege eller et legesenter, om du ikke orker ta eksamen. Vaktene vet kanskje også hva du bør gjøre.

Gjest lurerjegpå
Skrevet

Du må ha sykmelding samme dag som eksamen tas, eller før.

Jeg kolliderte og vraket bilen min dagen før eksamen for noen år siden. Jeg ble ikke alvorlig skadet, men fikk nå en trøkk både i hodet og beina. Legen ville ikke sykmelde meg, men mente jeg måtte prøve å ta eksamen, så fikk jeg heller ringe og si fra hvis jeg måtte bryte.

Eksamen ble avbrutt etter 2 timer for min del, da hadde jeg så vondt i hodet at jeg klarte ikke sitte oppreist. Det viste seg at jeg hadde hjernerystelse.

Så...jeg vet ikke om spysyke tidligere i uka og etterdønningene etter denne er nok for at legen sykmelder deg. Spørs vel litt på hvor "snill" lege man har også.

Jeg valgte å prøve å ta den. Men leverte blankt. Da har jeg iallefall ikke mista et forsøk. Hvis man ikke møter mister man et forsøk visstnok..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...