Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja studenter har funnet en måte å omgå loven på! Himmelske hav! Og det er på markedet allerede, men fri og bevare meg vel, dette vil vi ikke ha hit til lands!

Nok en link ja....

http://www.avis2.no/artikkel/16498

Skrevet

Herregud, så jævlig provoserende! Det der må de klare å stoppe ved en enkel lovendring!

Skrevet

Herregud, så jævlig provoserende! Det der må de klare å stoppe ved en enkel lovendring!

Ja jeg fatter ikke at de har tillatt det i det hele tatt!

Skrevet

Ja jeg fatter ikke at de har tillatt det i det hele tatt!

Du kan så si!

Regner med at det er tillatt nettopp fordi de omgår loven. Sikkert ingen "lovskrivere" som har tenkt på at dette går an. :-)

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg leste det der i morges ja. Begriper ikke hva som er vitsen med å forsyne tenåringer under 18 med alko-pulver? Tross alt er det en god grunn til at det er fastsatt en aldersgrense på kjøp av alkohol. Tror endatil 18-åringer ikke engang burde fått kjøpt alkohol når en ser alt det uheldige det fører med seg.

Men dette var jo i Nederland, og der er det visstnok egne hasj-kafeer også. Helt villt.

Er glad det er så streng narkotikapolitikk her til lands når en tenker på barna våre som skal vokse opp og bli utsatt for fristelser fra "gode venner". Jeg snakker litt med sønnen min om farene som er forbundet med både alkohol, narkotika og tobakk. Han trenger at vi snakker om temaet allerede nå. Han er 12 år, og mange debuterer med sigaretter i den alderen.

Skrevet

Jeg leste det der i morges ja. Begriper ikke hva som er vitsen med å forsyne tenåringer under 18 med alko-pulver? Tross alt er det en god grunn til at det er fastsatt en aldersgrense på kjøp av alkohol. Tror endatil 18-åringer ikke engang burde fått kjøpt alkohol når en ser alt det uheldige det fører med seg.

Men dette var jo i Nederland, og der er det visstnok egne hasj-kafeer også. Helt villt.

Er glad det er så streng narkotikapolitikk her til lands når en tenker på barna våre som skal vokse opp og bli utsatt for fristelser fra "gode venner". Jeg snakker litt med sønnen min om farene som er forbundet med både alkohol, narkotika og tobakk. Han trenger at vi snakker om temaet allerede nå. Han er 12 år, og mange debuterer med sigaretter i den alderen.

Det er lurt å snakke med dem ja, de kan ikke få nok påminnelser mener jeg selv om de mener. -åh,jada mamma, vi vet det nå ;) Og -aldri bli med fremmede i bil uansett hva de sier uten at jeg eller pappa har sagt det til deg. Men nå sporet jeg av :) Tar en til -ikke gjør mot andre det du ikke vil de skal gjøre mot deg. Den har jeg terpet på siden de begynte i barnehagen :)

Jeg liker dårlig at det skrives om egentlig. Hva kan ikke de små tenke? "-Det er ikke farlig siden de kan drikke det der borte? De er jo mennesker som meg"......... Nei, huff. Håper de får en lov på dette også!

Skrevet

Du kan så si!

Regner med at det er tillatt nettopp fordi de omgår loven. Sikkert ingen "lovskrivere" som har tenkt på at dette går an. :-)

Dette hullet i loven kommer sikkert til å bli tettet fort! Det er jo ikke så rart at eksisterende lover snakker om omsetning flytende alkohol.

Skrevet

Åååå så bra!!! Dette har barna mine og jeg ventet på ;)

Er det virkelig sant?!? Går det an??? Ønsker de virkelig at barn skal drikke dette?

Blir litt sjokkert nå...

Skrevet

I tillegg til det rent forkastelige med å selge alkohol til barn, er det to ting jeg synes er rart når jeg leser dette:

1.

Jeg, med mine begrensede kjemikunnskaper, synes det er kjemperart at det i det hele tatt går an å lage "tørr alkohol". Men jeg det "til etterretning" at de faktisk har klart det.

2.

Dernest synes jeg det er rart at det poengteres at dette produktet kan selges uavhengig av aldersgrense. Det må vel være fordi produktet er laget i et lite og flatt land at de ikke finner på bedre salgsargumenter! I Norge ville jo dette kunne få et kjempemarked for dem som vil ha med seg drinker på hyttetur uten å bære seg halvt i hjel! ;-)

Skrevet

I tillegg til det rent forkastelige med å selge alkohol til barn, er det to ting jeg synes er rart når jeg leser dette:

1.

Jeg, med mine begrensede kjemikunnskaper, synes det er kjemperart at det i det hele tatt går an å lage "tørr alkohol". Men jeg det "til etterretning" at de faktisk har klart det.

2.

Dernest synes jeg det er rart at det poengteres at dette produktet kan selges uavhengig av aldersgrense. Det må vel være fordi produktet er laget i et lite og flatt land at de ikke finner på bedre salgsargumenter! I Norge ville jo dette kunne få et kjempemarked for dem som vil ha med seg drinker på hyttetur uten å bære seg halvt i hjel! ;-)

Kanskje smaker det såpass godt at man kan slikke det i seg også, uten å vanne det ut først - og likevel få virkningen? Ruspulver?

* drysser litt over salaten eller jordbærene for å skape stemning *

Mrs. Wallace
Skrevet

Kanskje smaker det såpass godt at man kan slikke det i seg også, uten å vanne det ut først - og likevel få virkningen? Ruspulver?

Haha!

Skrevet

Hmmmm dette åpner for mange spennende løsninger! ;-)

Her kan man omgå forbud mot å drikke på offentlig sted, samt utesteders forbud mot å ha med seg medbragt drikke! ;-) Jeg har f eks under freier i Frankrike hatt med suketter i veska fordi jeg rett&slett ikke kan drikke Café au lait med sukker tre uker i strekk, og da kan man jo samtidig lure oppi koppen litt pulver! Genialt!

petter smart
Skrevet

Dette er ikke noe nytt.

Regner med at metoden de bruker er hydroksylering av eten. Det er slik man lager industriell etanol og metoden har eksistert i lange tider.

Men at det ikke omfattes av lovverket var mer merkelig.

Skrevet

Dette er ikke noe nytt.

Regner med at metoden de bruker er hydroksylering av eten. Det er slik man lager industriell etanol og metoden har eksistert i lange tider.

Men at det ikke omfattes av lovverket var mer merkelig.

"Men at det ikke omfattes av lovverket var mer merkelig."

Som oftest prøver man jo å la lovene ikke være for kasuistiske. Man har f eks lovregler om "den som forvolder en annens død", mens man i historiske tider kanskje kunne ha lovregler om "den som slår ihjel en mann med øks". Har man regler av sistnevnte type kan man jo ikke dømmes for ihjelslåing med f eks en stein.

Men dersom alt man kjenner til når lovene lages er at alkohol finnes i flytende form/drikke, er det ikke så unaturlig at lovene også benytter ord og uttrykk som omfatter alkoholholdig _drikke_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...