Gå til innhold

Flybilletter

Anbefalte innlegg

Gjest Disney
Skrevet

Vi skal til Paris i sommer og jeg sitter og finner ut priser på fly på nettet.Prisen på 2 voksne og 1 barn er litt over 7000 kr for fly(tur,retur).For 1 mnd siden når jeg sjekket var prisen på 5000 kr.Blir det bare dyrere nå framover eller kan prisen gå ned?

Skrevet

Generellt er det vel sånn at jo nærmere avreisedato du kommer jo dyrere blir billettene.

Skrevet

Hvis du ikke er veldig fleksibel med hensyn til datoene (dvs. kan reise omtrent når som helst), er det lønnsomt å bestille tidlig.

Jeg har kikket på flybilletter til Paris i skolens høstferie, og "tapte" ca. 700 kr. på å vente etpar dager.

Det kan selvfølgelig dukke opp noe, men jeg tar ikke sjansen på det. Ruteflytrafikken er fastlagt lenge i forveien, det blir annerledes med charter hvor de kan bestemme seg for å sende et fly til.

Hvis du er fast bruker her - kan du ikke skrive et referat, gjerne på forum for Foreldre - småbarn, når dere kommer hjem - med tips og advarsler for Paristur med barn?

Skrevet

Hvis du ikke er veldig fleksibel med hensyn til datoene (dvs. kan reise omtrent når som helst), er det lønnsomt å bestille tidlig.

Jeg har kikket på flybilletter til Paris i skolens høstferie, og "tapte" ca. 700 kr. på å vente etpar dager.

Det kan selvfølgelig dukke opp noe, men jeg tar ikke sjansen på det. Ruteflytrafikken er fastlagt lenge i forveien, det blir annerledes med charter hvor de kan bestemme seg for å sende et fly til.

Hvis du er fast bruker her - kan du ikke skrive et referat, gjerne på forum for Foreldre - småbarn, når dere kommer hjem - med tips og advarsler for Paristur med barn?

Jeg har vært i Paris med barn, men han var ikke 2 år en gang, så det spørs om du er interessert i det jeg har å fortelle! :-)

Skrevet

Det pleier å være billigst å bestille i svært god tid i forveien. Billigbillettene blir naturlig nok tatt først. Superbillige billetter kan bli lagt ut en dag eller to før (det gjelder kanskje helst charterturer), men da med uspesifiserte bosteder, og lite egnet for barnefamilie på tur, vil jeg tro. Tror ikke vanlige rutefly gir billige billetter i siste liten. Jeg ville kjøpt billetter nå straks, for jeg har ingen tro på at det blir billigere. Dere har allerede tapt en del penger på å vente..:/

Skrevet

Jeg har vært i Paris med barn, men han var ikke 2 år en gang, så det spørs om du er interessert i det jeg har å fortelle! :-)

Nei, det får være måte på! :-)

Hadde jeg vært kjendis, skulle jeg gitt ut en bok om hvordan man legger opp ferier slik at både en tenåring, et mye mindre barn og en voksen som ikke er spesielt glad i varme og store folkemengder, blir noenlunde fornøyde.

Skrevet

Nei, det får være måte på! :-)

Hadde jeg vært kjendis, skulle jeg gitt ut en bok om hvordan man legger opp ferier slik at både en tenåring, et mye mindre barn og en voksen som ikke er spesielt glad i varme og store folkemengder, blir noenlunde fornøyde.

Skjønner at det er et skikkelig dilemma!

Skrevet

Skjønner at det er et skikkelig dilemma!

Du la merke til at mine egne behov overhodet ikke var med på lista?

Det beste tipset er å ha en stor reisekasse...

Det går slett ikke verst nå som også minstemann er relativt stor. Men forventningene til meg er store - "hva skal vi gjøre idag", liksom?

Skrevet

Det går slett ikke verst nå som også minstemann er relativt stor. Men forventningene til meg er store - "hva skal vi gjøre idag", liksom?

Mine to vil helst være i ro de, ikke farte rundt omkring så mye. Å være hjemme hele helgen synes de er kjempedeilig, da koser de seg med data'n, filmer, bøker, leker og spill og er ute og inne med kompiser hele dagen. :o)

De liker også å være hos kjæresten min da, der kan de bo på trampolina hele dagen om så er! :o)

Skrevet

"Du la merke til at mine egne behov overhodet ikke var med på lista?"

Jeg må vel dessverre innrømme at jeg ikke stusset nevneverdig over det fordi det inngikk i kategorien "helt normalt"! ;-)

Jeg tror min mann tror at mine behov og ønsker alltid er sammenfallende med det jeg gjør for vår sønn....;-)

Skrevet

Mine to vil helst være i ro de, ikke farte rundt omkring så mye. Å være hjemme hele helgen synes de er kjempedeilig, da koser de seg med data'n, filmer, bøker, leker og spill og er ute og inne med kompiser hele dagen. :o)

De liker også å være hos kjæresten min da, der kan de bo på trampolina hele dagen om så er! :o)

En "hel helg" er ikke noe problem for vår familie heller.

Dette handlet om å være bortreist på (storby)ferie. Da er det forventninger til "opplegg" deler av dagen.

Skrevet

En "hel helg" er ikke noe problem for vår familie heller.

Dette handlet om å være bortreist på (storby)ferie. Da er det forventninger til "opplegg" deler av dagen.

Mine blir 7 og 9 i løpet av sommeren / høsten og fremdeles stortrives de med å ha fritt leide på hytta. Dvs. at de stikker ut etter frokost og er ett eller annet sted i skogen / på knausene / nede ved vannet hele dagen, bare hjemom for dobesøk og mat. Å bli stappet i bilen og kjørt hit og dit synes de er grusomt. :o) Helt greit for mor som mer enn gjerne slår ihjel dagene på terrassen med kald drikke og en stabel bøker eller kryssord.

Skrevet

Mine blir 7 og 9 i løpet av sommeren / høsten og fremdeles stortrives de med å ha fritt leide på hytta. Dvs. at de stikker ut etter frokost og er ett eller annet sted i skogen / på knausene / nede ved vannet hele dagen, bare hjemom for dobesøk og mat. Å bli stappet i bilen og kjørt hit og dit synes de er grusomt. :o) Helt greit for mor som mer enn gjerne slår ihjel dagene på terrassen med kald drikke og en stabel bøker eller kryssord.

Ja, det er da det er greit å ikke måtte bytte en av dem med en 17-åring, spesielt hvis godværet uteblir.

Det er det denne tråd-avsporingen handler om - at det er en utfordring å lage fellesferie for folk med sprikende lyster og behov.

Vi også late hytteferier der ingen "stappes i bilen". Men er vi i en storby, slik denne tråden handler om, sitter vi selvsagt ikke bare i ro.

Skrevet

Ja, det er da det er greit å ikke måtte bytte en av dem med en 17-åring, spesielt hvis godværet uteblir.

Det er det denne tråd-avsporingen handler om - at det er en utfordring å lage fellesferie for folk med sprikende lyster og behov.

Vi også late hytteferier der ingen "stappes i bilen". Men er vi i en storby, slik denne tråden handler om, sitter vi selvsagt ikke bare i ro.

"Men er vi i en storby, slik denne tråden handler om, sitter vi selvsagt ikke bare i ro."

Selvfølgelig ikke. :o) Jeg er bare så luta lei byen og byliv at jeg ikke hadde kommet til å dra på storbyferie. ;o)

Skrevet

"Men er vi i en storby, slik denne tråden handler om, sitter vi selvsagt ikke bare i ro."

Selvfølgelig ikke. :o) Jeg er bare så luta lei byen og byliv at jeg ikke hadde kommet til å dra på storbyferie. ;o)

Det kan hende du ser litt annerledes på akkurat det om 10 år tid :-)

Vær glad så lenge dere har såpass sammenfallende behov og lyster, det lover godt for en fin ferie!

Skrevet

Det kan hende du ser litt annerledes på akkurat det om 10 år tid :-)

Vær glad så lenge dere har såpass sammenfallende behov og lyster, det lover godt for en fin ferie!

Min kjære er også drittlei byen og storbyer så den er grei. Storbyferie med ungene får pappan og stemora ta seg av, de er adskillig mer byfolk enn oss. :o) Så jeg tror ikke akkurat det vil bli noe problem faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...