Gå til innhold

Riktig trening

Gjest Norsk krøsus

Anbefalte innlegg

Gjest Norsk krøsus

Hei.

Jeg lurer på hvordan jeg skal trene "riktig". Jeg mener at jeg ønsker å trene slik at jeg forbrenner fett, men at jeg ikke får større muskler.

Jeg ønsker å ha en mer senete kropp, altså ikke svulstige muskler.

Jeg vet jo at jeg uansett får sterkere muskler, men det er jo bare bra.

Er det bestemte puls-intervaller en bør ligge innenfor for å oppnå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut

Hei!

Følgende oppskrift pleier å fungere:

kondisjonstrening i alle mulige varianter (langkjøring, intervall mm) for å forbrenne kalorier (og fett).

Kort og intensiv styrketrening for å bli sterkere uten å bli mye større, dvs løfte såpass tungt at du bare klarer 4 - 6 repetisjoner før du tar pause på de ulike øvelsene. velg deg ut et par-tre øvelser på over kropp (beina får den treningen de trenger når du trener kondisjon) og gjennom før 3 serier a 4-6 repetisjoner på hver øvelse. ca 1 minutts pause mellom hver serie/ øvelse

gi gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...