Gå til innhold

Er jeg kurert? eller bare god periode NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Tomatbrød

I februar sleit jeg enormt pga voldtektsdritten og at jeg var redd det var han som fløy rundt og voldtok jenter på gata i oslo og at han ikke hadde møtt opp til soning. Jeg var veldig deppa og utafor. Nå har ting snudd og det var det å komme ut i arbeidspraksis som snudde alt. Jeg vil si jeg har det bra nå og vil endog bruke ordet lykkelig. Jeg har fått et bedre selvbilde med at jeg ikke lenger føler meg som et totalt null som ikke kan noe.

Men altså det er jo kanskje utenkelig at ting snur så fort.? Jeg tror mye av min psykiske lidelse har kommet fra helt normale ting. Som å være ensom , isolert , kjede seg , ikke ha noe å "gå til" eller noe meningsfullt å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278166-er-jeg-kurert-eller-bare-god-periode-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett. Nyt det så lenge det varer!

;-)

Traumer er som en bommerang. Man kaster de fra seg, men så kommer de tilbake. Men når man griper livet kommer de tilbake med mindre styrke for hver gang. Til slutt blir de ikke mer enn et blaff.

Det hadde vært hyggelig om du aldri så noe mer til disse problemene. Men om de skulle dukke opp igjen, er det ikke noe å være redd for. Det betyr ikke at alt det positive var bare fake. Det betyr bare at man bearbeider ting i porsjoner. Det blir lettere for hver gang.

mvh

Gjest Tomatbrød

Uansett. Nyt det så lenge det varer!

;-)

Traumer er som en bommerang. Man kaster de fra seg, men så kommer de tilbake. Men når man griper livet kommer de tilbake med mindre styrke for hver gang. Til slutt blir de ikke mer enn et blaff.

Det hadde vært hyggelig om du aldri så noe mer til disse problemene. Men om de skulle dukke opp igjen, er det ikke noe å være redd for. Det betyr ikke at alt det positive var bare fake. Det betyr bare at man bearbeider ting i porsjoner. Det blir lettere for hver gang.

mvh

takk.Jeg nyter det.

Sant nok at traumene vil komme tilbake. Men jeg har vel forstått at det er endel sånne ytre ting som også er viktig for at jeg skal ha det bra. Uavhengig av traumer eller ikke. Altså sosialt liv , noe å gjøre og noe å gå til og sånt betyr mye for min "lykke"

takk.Jeg nyter det.

Sant nok at traumene vil komme tilbake. Men jeg har vel forstått at det er endel sånne ytre ting som også er viktig for at jeg skal ha det bra. Uavhengig av traumer eller ikke. Altså sosialt liv , noe å gjøre og noe å gå til og sånt betyr mye for min "lykke"

Rett og slett og leve og gripe godt tak i de gode bitene.

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...