Gå til innhold

Sitter her med mine Tolvon jeg da.

Anbefalte innlegg

Gjest ferri

Nå er de pakket opp.. pokker dette er skummelt synes jeg. Medisiner liksom!! magen rumler... svetter.. svimmel og etteller annet jeg ikke klarer og forklare

Lurer på enting, fantes det medisiner mot depresjoner og alt dette for 15 år tids siden ca?

Husker når jeg var innlagt som tenåring så spøkte en som jeg var sammen med om at endag så kunne man bare ta en pille, og poff, depresjonen hans skulle forsvinne!!

Men vi var så unge, kanskje det var derfor de ikke stuet i oss piller,eller nevnte noe om det selv om vi helst ville ligge og sove bort hele dagen `? :)

Right, TOLVON heter de..klarte og hente dem selv og greier! tar jo av.. æsj, skulle ønske klumpen i magen forsvant nå..

Hva om jeg er alvorlig alergisk mot dette da ? Jeg har ikke lyst til og kaste opp, får ikke puste når jeg kaster opp.. varme biler.. yuck.

Leser om bivirkningene, "mindre vanlig/sjelden : gulfarging av øyne eller hud" Skremmer meg merkelig nok mest, så selvopptatt av utseendet er jeg!

Neida(eller jo :-), Men halloo! "Epileptiske kramper", "Forstyrrelser av leverfunksjonen"! Nå vet jeg at levern er en råtass, men likevel, hvordan vet jeg om den er blitt forstyrret?

Jeg er vel egentlig engstelig for og bli veldig svimmel kanskje, føler meg svimmel allerede. Har merkelige migrener(i følge legen) iblandt... og de er utrolig ekkle.. så jeg er vel redd for og bli syk av tolvon..

Hadde en jævlig tur på helt vanlig hasj for år og dag siden, og alt fremmed som jeg skulle ha lyst til og stappe i meg har jeg vært skeptisk til siden det..

Heey!! Bivirkning : "Brystvekts hoss menn!!" Det var jo ikke så ille :)

sukk....hmmm....

Jo.. Hva er egentlig Mani? Sånn te-skje forklart til meg noen er dere greie. Er det hyperaktivitet?

Jeg undrer fælt på effekten av dette her, om jeg kommer til og bli gladere. mindre lyst til og finne meg en buss og legge meg under. vil jeg det da, vil jeg bli gladere?

Vil jeg at angsten skal "forsvinne".. trenger jeg ikke angsten min. Hva om de skulle ha så fin effekt på meg at jeg kommer til og få mere energie til og gjøre ting. Hvordan skal jeg klare og forholde meg til det.. vil jeg ikke være redd? Vil tankene om hvem jeg er (som jeg hater) forrandres?

Er det så sundt da, blir jeg ikke falsk.

Hva om jeg blir helt a4. streit.. 9 til 4, skole, kjæreste, jobb,

bil, hus, barn, ferier, ansvar, barn som flytter ut, bli eldre, sykdom, gravstein...

Hva om alt går utrolig fint lenge, så endag har jeg glemt og ta en pille, og mens jeg f.eks er på t-banen å aner fred og ingen farer. Så går effekten av medisnen over og jeg får panikk angst og lager en scene eller gud vet hva jeg gjør.

Nei, hmm.. bare tanke rot, hadde lyst til og skrive litt... følge legens ordre ? Kan jo få pupper, det er verdt gull og brød ;)

Kay, men nå har jeg bestemt meg for og ta dem mens jeg har skrevet her..

Så små de er da.. :o Hvordan skal jeg dele dem tro..

hehe, det står Organon på dem, hehe.. vet ikke hvor jeg synes det var morsomt, oregano kanskje.. blander.. ;)

AAAAa shut up ferri...! "Nå dreit jeg meg ut, kaffe!!! Kaffe!!"

mm, whatever ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278170-sitter-her-med-mine-tolvon-jeg-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ferri

og hva gjør jeg med andre halvparten av raringen som jeg delte, er det meningen at jeg skal ta og dele en ny en i morgen, eller skal jeg spare på den delte biten?

ikke spist noe idag, men tok litt frukt nå, og 2 porsjoner honnikorn.. hmm burte jeg presse ned noe fast eller er det ikke så farlig? eier ikke matlyst.

Gjest Happiness

og hva gjør jeg med andre halvparten av raringen som jeg delte, er det meningen at jeg skal ta og dele en ny en i morgen, eller skal jeg spare på den delte biten?

ikke spist noe idag, men tok litt frukt nå, og 2 porsjoner honnikorn.. hmm burte jeg presse ned noe fast eller er det ikke så farlig? eier ikke matlyst.

Hei Ferri!

Skjønner godt du føler deg litt skeptisk til dette "prosjektet" å begynne på antidepressiva. Særlig hvis du ikke har vært borti så mange medisiner før. Jeg gikk på tolvon en gang for lenge siden, men som du vet er det individuelt hvordan de virker, og de passet ikke for meg. Blant annet gav de meg mye matlyst. For noen er det et pluss, og du skriver jo at du har dårlig med matlyst.

De gjorde også at det var lettere å sove om kvelden, og det er også et pluss for mange.

Hvordan de vil virke på deg vil tiden vise. Men det er ikke så skummelt, for man kan jo slutte på dem hvis de skulle vise seg å være helt feil. Men det som er litt spesielt med antidepressiva er at en ofte må være litt tålmodig før en vet om de er noe for en. Av og til kan noen også bli litt mer urolig og trist de første dagene før kroppen får vennet seg til medisinen. Men når det er overstått kan den antidepressive virkningen sette inn. Så det lønner seg å være litt tålmodig i forhold til dette med ønsket virkning. Det kan ta noen uker før en vet.

Jeg håper de kan hjelpe deg. Jeg synes det er vel verdt å prøve i hvertfall. Og det finnes andre antidepressivatyper hvis denne skulle være feil. Men først må du prøve ut en i gangen skikkelig. Kanskje klaffer det på første forsøk.

La oss få høre hvordan det går(hvis du vil).

Klem fra

Gjest xbellax

"og hva gjør jeg med andre halvparten av raringen som jeg delte, er det meningen at jeg skal ta og dele en ny en i morgen, eller skal jeg spare på den delte biten?"

du skal ta dosen din, sier ikke det seg selv? om du tar den delte biten eller deler en ny spiller ingen rolle. ferri jeg opplever deg ikke som helt ved dine fulle fem i kveld.

Gjest Happiness

Hvis den ikke er av typen som smuldrer i stykker, kan du godt bruke restene av tabletten.

Annonse

Gjest ferri

"og hva gjør jeg med andre halvparten av raringen som jeg delte, er det meningen at jeg skal ta og dele en ny en i morgen, eller skal jeg spare på den delte biten?"

du skal ta dosen din, sier ikke det seg selv? om du tar den delte biten eller deler en ny spiller ingen rolle. ferri jeg opplever deg ikke som helt ved dine fulle fem i kveld.

Tenkte kanskje at det var litt som en brusflaske, at futten gikk ut eller noe etter man har åpnet den opp. Hehe, hva vet jeg :)

Ja, jeg føler meg ustabil,usikker og ensom for tiden.

*klem*

Gjest ferri

Hei Ferri!

Skjønner godt du føler deg litt skeptisk til dette "prosjektet" å begynne på antidepressiva. Særlig hvis du ikke har vært borti så mange medisiner før. Jeg gikk på tolvon en gang for lenge siden, men som du vet er det individuelt hvordan de virker, og de passet ikke for meg. Blant annet gav de meg mye matlyst. For noen er det et pluss, og du skriver jo at du har dårlig med matlyst.

De gjorde også at det var lettere å sove om kvelden, og det er også et pluss for mange.

Hvordan de vil virke på deg vil tiden vise. Men det er ikke så skummelt, for man kan jo slutte på dem hvis de skulle vise seg å være helt feil. Men det som er litt spesielt med antidepressiva er at en ofte må være litt tålmodig før en vet om de er noe for en. Av og til kan noen også bli litt mer urolig og trist de første dagene før kroppen får vennet seg til medisinen. Men når det er overstått kan den antidepressive virkningen sette inn. Så det lønner seg å være litt tålmodig i forhold til dette med ønsket virkning. Det kan ta noen uker før en vet.

Jeg håper de kan hjelpe deg. Jeg synes det er vel verdt å prøve i hvertfall. Og det finnes andre antidepressivatyper hvis denne skulle være feil. Men først må du prøve ut en i gangen skikkelig. Kanskje klaffer det på første forsøk.

La oss få høre hvordan det går(hvis du vil).

Klem fra

Hei!

takk, ja, jeg har nok mange rare forestillinger, og vet ikke helt hvordan dette vil bli. Og dette er ganske nytt for meg, medisiner ja. Var ganske redd, og er vel fortsatt litt redd for hvordan effekt det kan ha, men kanskje det ikke blir så mye, jeg vet ikke..

I går så var jeg rimelig sliten på kvelden, så jeg sovnet greit inn, men jeg synes kanskje jeg ble litt ekstra trøtt, kanskje det var no placebo effekt og at jeg fikk sove greit inn i går pga av det. Vet ikke.. Det skal bli spennende, nå gikk det i allefall greit i kveld, og nå har jeg sovet kjempe lenge :)

Og vet i allefall at jeg ikke ble syk av og ta halv pille, så da blir det nok lettere i kveld :)

*klem tilbake*

Gjest ferri

Håper du fikk sove i natt. Og at du ikke har noen ubehageligheter med oppstarten av tolvon.

Ønsker deg en fin dag:o)

Klem

Gikk kjempe greit i kveld, kanskje jeg har no placebo effect, eller at de faktisk virket, dunno..

Kjempe fin dag til deg også!!! Jeg skal prøve og presse meg ut litt i solskinnet idag igjen, gå ut i 2 tia du også, så går vi under samme sola på likt ! :)

Gjest Happiness

Gikk kjempe greit i kveld, kanskje jeg har no placebo effect, eller at de faktisk virket, dunno..

Kjempe fin dag til deg også!!! Jeg skal prøve og presse meg ut litt i solskinnet idag igjen, gå ut i 2 tia du også, så går vi under samme sola på likt ! :)

Koselig tanke Ferri!

Jeg skal ut klokka to for å trene. Så det passer bra. Da sender jeg deg en tanke under solen.

Har ikke lyst å trene i dag, men bare _skal_ gjøre det. Har ikke fått opp treningslysten ennå.

Nå skal jeg spise frokost med gutten min. Uff, ja. Det er litt sent for denslags, men jeg tror ikke han har spist noe han heller.

Gjest xbellax

Tenkte kanskje at det var litt som en brusflaske, at futten gikk ut eller noe etter man har åpnet den opp. Hehe, hva vet jeg :)

Ja, jeg føler meg ustabil,usikker og ensom for tiden.

*klem*

du er nå skjønn også da :-)

bedre tider kommer ferri, hang in there....

*slenger over en is*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...