Gå til innhold

Avdeling med kluss?

Anbefalte innlegg

Gjest -langtidspasienten

Har vært mye inn og ut av akuttenheten ved et psykiatrisk sykehus med diagnosen anorexia. Begynner å bli veldig godt kjent med de som jobber der. For godt føler jeg... Jeg har oppdaget at personalet er delt i to klikker. Å ikke rent sjeldent snakker de dritt om hverandre til meg. Jeg har tatt parti med den ene klikken, og noen på den andre siden sier ikke hei en gang når de ser meg. Bare smiler et påklistret smil. Har hørt andre pasienter klage på at folk som jobber på avdelingen sliter med psykiske problemer selv. Det er akkurat som den ene klikken bryr seg om pasientene, mens de andre er mest opptatt av å følge rutiner og følge reglene. Feks. er det noen jeg får lov til å røyke i sykehusbilen med på lnage bilturer, mens andre sier at det er helt uaktuellt. Jeg synes også det er kjekt at personalet spør om jeg skal være med ut å røyke, mens andre mener dette er uetisk og at personal som røyker skal gjøre dette langt utenfor sykehuset sitt område. Jeg vet også at noen er bitre fiender og ikke snakker med hevrandre på jobb. Hører stadig "Men det må du ikke si til noen". Av og til føler jeg at jeg bærer på så mange hemmeligheter at det blir uanstrengt. Alt i alt har det ført til at jeg føler at dette er blitt en utrygg plass å være. Mange kjekke folk som bryr seg, men likevel... kan jeg stole på dem?

Har ere som har vært innlagt opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278177-avdeling-med-kluss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...