Gjest Red Dragon Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg studerte noen år i utlandet og ble forgiftet. Jeg var ikke klar over dette selv da, og det bygget seg samtidig opp psykiske problem. Jeg ble utsatt for et satanistisk ritual (12 menn som danset i ring rundt meg) på en "offentlig" universitets-fest). Jeg setter dette i forbindelse med forgiftningen, ellersom jeg ble tydelig dårligere i noen mnd. etter dette. Jeg har dessuten altid pekt meg ut som en demokratisk og saklig person som ikke godtar autoritære herskerteknikker. Satanisme er et gammelhebraisk ord som betyr motstand, etter jødedomen å dømme (i sin samtid) betyr dette trolig motstand mot saklighet. Jeg skriver dette fordi jeg ikke ser på satanisme som noe annet enn et autoritært virkemiddel, ikke minst når det gjelder overtroen omkring dette. Det finnes mange former for skjulte autoritære nettverk, og ettersom målsetningen til disse er skjult tvang, vil det være ideelt for slike å påføre ærlige mennesker diagnoser som schizofreni. Det vil heller ikke forundre meg om det er en sammenheng mellom ærlighet og anlegg for en del sygdommer, for det er utvilsomt slik at det er vanskelig å gjøre en uærlig person nervøs i dag. Etter moderne definisjon av IQ, er også evnen til å motstå meningsløse irritasjonsmoment en vesenlig del av intelligensen. En person som selv er kilde til meningsløs plaging, vil selvfølgelig forstå slike problemstillinger tidligere, og vil kunne forberede seg på dem. I et samfunn som hyller slike destruktive egenskaper, vil slik jeg ser det, ærlige familier rammes av anti-ideologisk mentalitet, som sagt tidligere, en art satanisme. Dett vil muligens kunne betraktes som en skjult autoritær samfunnsmekanisme. Jeg ble tvangsinnlagt da jeg kom hjem til Norge. Jeg lengtet etter frisk natur og forskanset meg på en hytte. Flere uheldige omstendigheter fulgte meg. Jeg spiste en plante i Soleiefamilien, noen hadde fortalt meg måtte være spiselig fordi den var funnet som "nyttefrø" i forbindelse med fornminnefunn. Jeg kom i en slags transe og gikk berserk. Til forskjell fra fyll, husket jeg nesten alt etterpå. Jeg hadde bare mistet evnen til å sette virkeligheten sammen til et meningsfult og klart bilde. Dette var imidlertid ikke bare min skyld. Jeg fikk signaler fra min omverden, som jeg ikke hadde forutsetninger for å tolke fordi jeg ikke viste at de trodde at jeg hadde missbrukt narkotika. Jeg var tvangsinnlagt i tre mnd., og nektet å ta medisin. Jeg ville ikke straffes uskyldig gjennom å sløves på livstid, jeg ver redd for min hjernes potensial, som jeg satte høyt (selv uten en utpreget selvsikkerhet / trygghet). Jeg ble ikke tvangsmedisinert, selv om nok mange mente jeg var en undelig fyr. Den første natten ble jeg lagt på rom med en dødende person. Jeg nektet imidlertid å ligge på rom med en person forbundet med et helt maskineri, og fant en lidt større rom med 4-5 personer uten ledninger. Det var ingen vesentlige protester mot dette. Jeg var den siste personen som snakket til "den dødende" da jeg ønsket ham lykke til for operasjonen neste morgen. Jeg slapp ut av sykehuset på den betingelsen at jeg godtok diagnosen. Det er mulig legen hadde rett i at aksept av diagnosen schizofreni, i dette tilfellet var et sunnhetstegn, slik også min passivt voldsomme motstand som brått endte da sjefssykepleieren ville sette en rask sprøyte, var. Et par av de andre unge sykepleierne advarte meg, og jeg ble plutselig snill som et lam. Jeg har ikke problem med schizofreni lenger, det er ca 15 år siden nå. Jeg hadde ikke problem etter at jeg forsto meg selv og min omverden bedre. Men diagnosen i seg selv er kilde til nervøsitet og irritasjon. Vi er i vår tid mestere i eliminasjonsmetoder, og en diagnose som min er som skapt til å utnyttes av mer og mindre skjulte nettverk. Jeg ønsker å bli kvitt min diagnose som schizofren. For det første fordi jeg tror jeg greide å restituere hjernen min, og gjøre den mindre mottagelig for "påfresning" utenfra. For det andre fordi diagnosen føles påklistret, dannet i en fase hvor en rekke uheldige omstendigheter frembrakte et sykdomsbilde med temporær gyldighet. Er det mulig å friskmelde en Schizofren, og få diagnosen omgjort til beskrivelse av en temporær hendelse? Er diagnosen ellers gyldig for livstid. Kan jeg be sykehuset slette alle data om meg som er eldre enn 10 år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278178-diagnose-av-schizofreni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vel, ikke for å være usakelig, men den historien du kom med her er veldig lik den som mennesker med schizofreni har. Men det er jo ingen grunn til å sende folk inne. Hvis du var inne for 15 år siden, kan jeg forstå at du reagerte på medisinene du fikk. Medisinene og dosene for 15 år siden var mye værre enn dem man får idag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278178-diagnose-av-schizofreni/#findComment-2243464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.