Gå til innhold

manglende forståelse ang. meedisinske uttrykk

Anbefalte innlegg

Gjest Endre (48år)

Ieg har fått "diagnosen":post traumaitsk stressreaksjon eller noe i den duren. Hva er dette, og hva slags behandling kan man ha nytte av, foruten om bensodiacepiner og lignende medikamenter. Panikk, sinne, maktesløshet, redsel, høyt blodtrykk, høy puls, søvnløse netter++, Pga. langvarig mobbing og høyst skremmende feildiagnoser, grov feilmedisinering og andre stygge opplevlser fra helsevesenet.

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Jeg har også PTSD,det står mye på nettet om det...

Jeg fikk diagnosen pga oppveksen min,der det var overgrep og nervepirrende å være.

Men jeg har også andre diagnoser....jeg går i psykoterapi og får antideppressiva og antipsykotika...

Gjest miss vesla

Jeg har også PTSD,det står mye på nettet om det...

Jeg fikk diagnosen pga oppveksen min,der det var overgrep og nervepirrende å være.

Men jeg har også andre diagnoser....jeg går i psykoterapi og får antideppressiva og antipsykotika...

Hei Endre!

Om du går på lommelegen.no står det ganske greit forklart om PTSD.

Er ny på dette forumet, så kjenner ikke sidene her så godt enda, men som D*lilith sa, så finnes det mye innformasjon om denne diagnosen rundt på nettet. Du kan jo også søke på wikipedia.no

Jeg regner med at du går til lege/psykolog/psykiater ettersom du er syk, da kan du og få mer info om dette hos den som utredet deg slik at du vet hva som feiler deg!

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...