Melba1365380968 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hei alle sammen. Er en stund siden jeg har skrevet her inne. Har hatt en merkelig periode de siste ukene. Etter å ha hatt mitt livs verste vår med denne PTSD'en så sa det plutselig stopp. Fra en dag i fullstendig krise med akuttimer og lange telefonsamtaler med psykologen min, til neste dag hvor jeg våknet som om ingenting hadde skjedd meg noensinne. Nå har dette vart i flere uker, og jeg lever som om ingenting har skjedd. Jeg vil jo si at det er ganske fint, jeg har ingen flashbacks eller dødsangst. Jeg har sluttet å være sykemeldt og gått tilbake til 100% jobb. Men jeg går mot en veldig krevende sommer på jobben, og er livredd for at jeg skal kastes ut i PTSD-helvetet igjen når som helst. Det er da ikke sånn at PTSD går over i løpet av ei natt, fra krise til idyll på 12 timer. Nei, det tror jeg ikke. Derfor er jeg bekymret for hva min hjerne spiller meg for slags puss nå. Jeg har tidligere dissosiert bort alle vonde minner i flere måneder, og da slår det hardt når de plutselig dukker opp igjen. Tror dere at denne krisen jeg opplevde for noen uker siden kan være nok til at jeg igjen dissosierer totalt vekk alle minner om traumet? Jeg trodde jeg hadde "landet" litt mer nå, og innså at det som skjedde faktisk skjedde meg. At det var virkelighet. Jeg skjønner ingenting nå, og snart er det sommerferie med lange opphold i behandling hos psykolog og andre terapeuter... Jeg gruer meg til å miste "sikkerheten" min... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278278-jeg-skj%C3%B8nner-ikke-helt-hva-som-skjer-ptsd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg mistet min beste venn i april. Jeg gråt hele helgen, og så fortsatte jeg å leve som ingenting. Prater, smiler, jobber...men ikke i kveld. I dag har jeg hatt mye angst, knust noen tallerkener og grått et par timer. I morgen kommer et helt team med behandlere, og så skal de ut i ferie. Vips så forsvinner alle... Kanskje ikke så oppmuntrende svar, men vi får vel bare ta en dag om gangen og prøve å nyte sommeren, og ikke tenke så mye... eneste rådene jeg kommer på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278278-jeg-skj%C3%B8nner-ikke-helt-hva-som-skjer-ptsd/#findComment-2244052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.