Gå til innhold

"Holde ut"-følelsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Androdine

Av og til er det vondt og smertefullt å klare å forholde seg til seg selv. Vi mennesker har så mange ulike følelser, tanker og kanskje sider ved oss selv som er vanskelig å ta inn.

Hva du skal gjøre? Ta dette opp med behandleren din. Vær totalt ærlig. Det er det eneste som nytter i lengden, om du vil bli bra. Det kan være vondt å være ærlig. Det kan oxo føre til at du må ta innover deg at du er den du er - på godt og vondt. Og kanskje du en gang vil begynne å bli glad i deg selv - med hjelp fra behandler? Ikke gi opp, det finnes lys i tunellen.

Sett ord på det. Skriv mail til behandler. Eller du feks skrive dagbok som du senere sender på mail til behandler. Det er mye som er vanskelig å si, men lettere å skrive.

Det er viktig at terapeuten din får en reell forståelse av situasjonen din. Uansett om du ikke liker det og det er tøft. Det er vanskelig å svelge kameler, men ofte er det nødvendig.

Håper du får en god natt, i det minste :-)

Annonse

Jeg tror det du allerede gjør, minner deg selv om at det går over, er en svært fornuftig strategi. Selv om man nok kunne ønsket at den var mer effektiv.

Ellers kan det vel være godt å forsøke å distrahere seg selv. F.eks. se en film eller lese en bok som er "lett" nok til at du orker å henge med og engasjerende nok til at du glemmer deg selv litt.

Håper det går bedre snart.

mvh

Jeg tror det du allerede gjør, minner deg selv om at det går over, er en svært fornuftig strategi. Selv om man nok kunne ønsket at den var mer effektiv.

Ellers kan det vel være godt å forsøke å distrahere seg selv. F.eks. se en film eller lese en bok som er "lett" nok til at du orker å henge med og engasjerende nok til at du glemmer deg selv litt.

Håper det går bedre snart.

mvh

Takk for svar.

Ja, det hjelper å gjøre ting som gjør at jeg tar fokus bort fra meg selv. Jeg har opplevd dette før, og vet at det blir verre av å krisemaksimere det i hodet. Blir bare så deprimert. Men det går bedre nå en før.

Av og til er det vondt og smertefullt å klare å forholde seg til seg selv. Vi mennesker har så mange ulike følelser, tanker og kanskje sider ved oss selv som er vanskelig å ta inn.

Hva du skal gjøre? Ta dette opp med behandleren din. Vær totalt ærlig. Det er det eneste som nytter i lengden, om du vil bli bra. Det kan være vondt å være ærlig. Det kan oxo føre til at du må ta innover deg at du er den du er - på godt og vondt. Og kanskje du en gang vil begynne å bli glad i deg selv - med hjelp fra behandler? Ikke gi opp, det finnes lys i tunellen.

Sett ord på det. Skriv mail til behandler. Eller du feks skrive dagbok som du senere sender på mail til behandler. Det er mye som er vanskelig å si, men lettere å skrive.

Det er viktig at terapeuten din får en reell forståelse av situasjonen din. Uansett om du ikke liker det og det er tøft. Det er vanskelig å svelge kameler, men ofte er det nødvendig.

Håper du får en god natt, i det minste :-)

Jeg prøver å lære meg og forholde meg til "vanskeligheter" uten nødvendigvis å ville handle etter det jeg føler eller bli helt passiv.

Takk for svar!

Om jeg har skjønt deg riktig, hva du mener, så vil jeg anbefale deg å ta deg en tur ut, besøke en venninne feks. Snakke med andre. Det har hjulpet meg. Få "bekreftelse" på at jeg er verd noe osv. Om jeg som sagt har skjønt deg rett:-)

Takk for svar! :-) Jeg liker å være ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...