Gå til innhold

Vekt

Gjest hmm lurer litt!

Anbefalte innlegg

Gjest hmm lurer litt!

Hei!

Er en 19 år gammel jente, som er ca 158 høy, og veier mellom 48-50 eller vekta går veldig opp og ned noen ganger opp til 52 kg også, men lurer på om noen har noen tips til meg får å gå ned et par kilo i og med at det er sommer ferie snart og mye bading og sol? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremei

Du....Du er jo slank som bare det. BMI på 19-20, det er nederst i normalområdet det, kjære deg. Du risikerer å slanke deg syk om du går ned i vekt.

Hvis du er misfornøyd med kroppsfasongen vil jeg heller anbefale styrketrening, som strammer opp. Men for å se resultater av treningen må du spise bra og nok.

Jeg mistenker imidlertid at det er selvbildet du trenger å jobbe mest med...Mange unge sammenlikner seg med totalt urealistiske bilder på manipulerte fotomodeller. De finnes overalt, og det er jammen ikke lett å unngå å bli påvirket. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du gå ned hen da? : ) Du ER jo slank.. Ingen gutter som liker beinrangler vettu ;)

Jeg er 164 høy, og veier 58 kg. Jeg er fornøyd med kroppen min nå (gått ned 11 kg etter fødsel og kortisonbruk som gjorde at jeg la på meg masse), men det hadde blitt supert hvis jeg gikk ned til 55kg. Men ikke mer - da hadde jeg blitt mager, og det er ikke pent. Heller litt kvinnelige former enn bein som stikker ut her og der.

Jeg gikk ned ved å spise frokost kl. 8, lunsj kl. 11, mellommåltid (knekkebrød med magerost, salat eller sans yogurt og en frukt) kl 14, middag kl. 17.30 og noen ganger en frukt til kvelds hvis jeg var sulten. Og trente jevnlig. Aldri gå sulten, drikk masse vann, spise hver tredje time og tenk på hva du spiser. Unngå junkfood, sukker og for mye karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...