Gjest GeirS Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg spilte fotball på lørdag, og fikk en strekk på forsiden av låret. Jeg gikk å haltet både lørdag og søndag, og fra jeg våknet mandag morgen har jeg hatt konstant smerte i låret, jeg har ikke kunnet stå på- eller gå med foten. jeg har hovnet opp, og har en stor kul rett over kneet. hva kan jeg gjøre med dette, skal jeg gå til legen, eller går det over av seg selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sansynligvis var det ikke "bare" en strekkskade men heller en muskelruptur. Dvs. muskelfibre ryker og det blir blødning i vevet omkring. Dette er grunn til hevelsen og smertene. En slik skade kan ta både 3 og 4 uker før det er grodd slik at normal funksjon gjenopprettes. Når det har gått noen dager pleier smertene bli mindre og hevelsen går gradvis tilbake. Sykle på "lette tråkk" kan være bra restitusjonen. Er du i tvil, går du selvsagt til legen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.