Gjest (Anonymous) Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Hei Jeg har slitt med anoreksi en stund og prøver nå å komme ut av det. Jeg har økt matmengden min betraktelig, men har litt problemer med å huske hvor mye jeg spiste før jeg fikk sf, først og fremst fordi jeg aldri tenkte over det da. Jeg lurer på om noen av dere kunne tenke seg å hjelpe meg ved å sette opp en "forslagsmeny" til en jente på 16 år som tidligere hadde veldig høy forbrenning og har et relativt høyt aktivitetsnivå (trener en del)? De måltidene jeg spiser nå er frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds. (Sunt nå, lite sukker, ikke brus, ikke godteri osv.) Hva ville dere synes er normalt for en med beskrivelsen ovenfor å spise på en dag? Jeg prøver bare å orientere meg litt siden jeg er litt forvirret... Lurer på om jeg spiser nok, for lite, for mye osv. Hvordan kan man forresten vite at man spiser passe? PS. Jeg er lakto-ovo vegetarianer (melk, egg og melkeprodukter men ikke kjøtt). Tusen takk! Hilsen en som kjemper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vitelysten Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 hei en fin regel er at hvis du føler deg sulten så spiser du for litet! spise en god frokost 2- 3 skiver lunsj en skive og et knekkebrød? middag. helt vanlig god og sunn mat. mange bra oppskrifter på sunn mat hos www.greteroede.no og kvelds mat. en skive og t knekkebrød. mellommåltider med frukt og lignende og masse grønsaker til middag!! (det blir ikke noe problem når du er vegetarianer... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Hei Så fint at du er motivert til å komme bort fra anoreksien. Det er et kjempegodt utgangspunkt! Jeg vil anbefale at du får kontakt med en klinisk ernæringsfysiolog (kef) som kan hjelpe deg slik at du kan få svar på alle spørsmålene som dukker opp. Denne personen kan hjelpe deg med å lage en meny som passer spesielt for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.