Gå til innhold

Hva kommer denne ambivalensen fra?

Anbefalte innlegg

serenity777

Jeg har så store problemer med å bestemme meg. Feks om jeg skal kjøpe et kjæledyr eller ikke, om jeg skal gå ut eller være hjemme, om jeg liker en person eller ikke. Sitter sånn å har lyst i det ene øyeblikket og ikke i det neste. Får aldri gjort noen ting. Hva er dette et tegn på? Kan sitte sånn i timevis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278531-hva-kommer-denne-ambivalensen-fra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

En gang hadde jeg en flink leder som lærte meg: Det viktigste er ikke å ta den riktige beslutning til enhver tid, men å TA en beslutning!

Kjenner meg mye igjen i det du sier, men forteller meg selv at det ikke er noen krise å velge feil av og til, bedre det enn å bruke så mye tid og krefter på å bestemme seg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

I følge Bleuler er ambivalens en av de fire hovedkriterier på schizofreni. Skrev du ikke for noen dager siden at du hadde fått denne diagnosen?

Autimsme, Ambivalens, Affektavflating/matthet, Assosiasjonsforstyrrelse.

serenity777

I følge Bleuler er ambivalens en av de fire hovedkriterier på schizofreni. Skrev du ikke for noen dager siden at du hadde fått denne diagnosen?

Autimsme, Ambivalens, Affektavflating/matthet, Assosiasjonsforstyrrelse.

Jo, men de tror ikke jeg er schiozofren alikevel. De tror jeg har ocd med vrangforestillins styrke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...