Gå til innhold

Om dere fikk velge mellom disse alternativene.


Gjest Lider store kvaler.

Anbefalte innlegg

Gjest Lider store kvaler.

Lat som dette er dere.

Alternativ 1.

Å fortsette å bo i et stort gammelt (men sjarmerende ) i et bra strøk (noen kaller det unikt), hvor begge badene er ufyselige (må pusses opp om vi skal fortsette å bo der),flere av vinduene må skiftes. Ellers ok. Litt maling gjør mye.

Hagen er romantisk gammeldags med store epletær.

Dere har båt og bare 5 min. ned til båtplassen.

Alternativ 2.

Selge huset. Kjøpe noe helt nytt og moderne hvor man bare kan flytte rett inn.Slippe å se på at ting må gjøres her og der.

Hagen blir kanskje ikke like romantisk.Muligheten til å ha båtplass rett i nærheten blir borte. Kanskje ikke båplass i det hele tatt og båten må selges.

Ungene mister sitt vante miljø.

Vi har allerede bestemt oss egentlig for ganske lenge siden. Avgjørelsen er tatt.Faktisk jeg som var mest ivrig på å flytte.

Men jeg veksler i veldig i følelser. Får panikk innimellom.

Jeg er nok et følelsesmenneske og er redd for at jeg angrer skikkelig senere.

Har bodd her veldig lenge.

Kanskje er det ikke for sent å ombestemme seg enda.Nytt og moderne har jeg drømt om, men vet ikke om det er helt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    3

  • Piraye

    3

  • Lillemus

    2

  • mrxx

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Det hadde jeg gjort

Hadde absolutt valgt alternativ 1 om økonomien hadde vært god nok til å pusse opp bad og skifte ut vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angre gjør man vel glimtvis uansett hva man velger.

Siden jeg har en mann som er mye på reise, ville jeg ha valgt alternativ 2. Siden jeg ikke er spesielt handy selv. Og en stor hage ville jeg definitivt ikke ha påtatt meg ansvaret for. Bedre å bruke tid på å lese bøker, kose seg og late seg uten å ha dårlig samvittighet for alt som skulle ha vært gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler

Å, nå begynner jeg snart å grine.

Dere gjør det ikke lettere for meg nei:)

Vi har råd til å pusse opp badene, men har ventet pga. av at vi ikke visste helt hva vi skulle gjøre.

Det var vel egentlig i høst at jeg følte jeg hadde fått nok.Orket ikke se på at ting ble mer og mer forfallent rundt meg og starte å drømme om noe lettvint, nytt og moderne.Alle andre hadde det så moderne følte jeg. Pene flislagte bad osv.

Alt ser jo så trist ut om høsten også. Men nå er sommeren her. Vi har kjørt rundt i hele byen og kikket og begynt (spesielt jeg) og innse hvor vakker natur vi har her. Hvor praktisk i forhold til jobb osv. Hvor bra det kunne ha blitt hvis vi bare gjør noen små/større grep. Romantikken rett utenfor døren. Og jeg har jo alltid vært mest tiltrukket av gamle hus og frodige romantiske hager egentlig.

Jeg må ha vært ganske depressiv i høst, når jeg var dritt lei av alt sammen.

Og så er det det at når vi først har lagt ut huset til salgs, DA FØRST begynner folk å fortelle oss hva vi mister.Minner oss på alt vi ikke får andre steder.

Og jeg blir selvsagt påvirket av det de sier. De har jo rett. Bare jeg som har sett meg blind på det som ikke er bra.

Nesten så jeg håper at vi ikke får solgt nå.

Det veksler fra dag til dag. Jeg er verdens største vingle tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler.

Angre gjør man vel glimtvis uansett hva man velger.

Siden jeg har en mann som er mye på reise, ville jeg ha valgt alternativ 2. Siden jeg ikke er spesielt handy selv. Og en stor hage ville jeg definitivt ikke ha påtatt meg ansvaret for. Bedre å bruke tid på å lese bøker, kose seg og late seg uten å ha dårlig samvittighet for alt som skulle ha vært gjort.

Jeg bruker MYE tid til å lese bøker, men mest på kveldstid:)

Ser omtrent aldri på TV jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si gitt.

Men jeg hadde pusset opp badene først, før jeg hadde bestemt meg.

Fordi dette ville ha ført til at jeg lettere kunne ta en bestemmelse på om jeg ville bo der fremover eller ikke. I tillegg er ikke dette bortkastede penger, fordi taksten og prisen vil øke på huset. Kanskje mye mer enn hva det koster å pusse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sola mi

Hadde jeg vært alene hadde jeg valgt nr. to. Men med familie så er det mye annet som teller. Må ungene skifte venner,(miljø) og skole? Blir det lengre vei til jobbene?Hvor mye elsker dere båtlivet i forhold til å miste det?

Jeg hadde satt opp for og imot og vurdert utifra det. Barn liker ikke å skifte miljø og lengre arbeidsvei går utover fritiden og hva skal fritiden fylles opp med hvis man har solgt båten osv. Hvis det ender på nr. 1 så setter dere igang med oppussing sammen med håndverkere og har en deadline å følge. Dermed gjøres alt som skal med en gang og huset blir ferdig i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uten tvil om den saken fra min side

Å guri malla. Ville UTEN tvil valgt nr.1 der dere bor nå. Pusset opp badene som mrxx sier - siden dere jo også har råd til det og huset attpåtil da øker betraketelig i verdi. Noe av det første folk som skal kjøpe hus ser på er bad og kjøkken.

Ungene trives, dere trives og det høres ut som en unik perle det er utrolig vanskelig å få maken til - hvis dere skulle angre mener jeg. Det tror jeg dere kommer til å gjøre.

Kan dere ikke vente et år eller to da, så dere virkelig vet hva dere vil?

Nå hjalp jeg deg kanskje ikke mye, men jeg syntes det er så synd hvis folk selger et så flott sted (som du beskriver det). Det virker ikke som du vet hva du/dere har før du mister det for godt og da er det jo for sent.

Lykke til, og tenk dere MEGET nøye om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler

Ikke godt å si gitt.

Men jeg hadde pusset opp badene først, før jeg hadde bestemt meg.

Fordi dette ville ha ført til at jeg lettere kunne ta en bestemmelse på om jeg ville bo der fremover eller ikke. I tillegg er ikke dette bortkastede penger, fordi taksten og prisen vil øke på huset. Kanskje mye mer enn hva det koster å pusse opp.

Vi setter i gang med opppussing hvis det ikke blir solgt innen August.

I følge megleren har det ingen hensikt å pusse opp badene, fordi folk likevel vil ha sin egen stil og at de som kjøper her, kjøper pga. beliggenheten.

Jeg er ikke sikker. Det første jeg ville ha kikket på var badene. Andre ting er lett å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Vi setter i gang med opppussing hvis det ikke blir solgt innen August.

I følge megleren har det ingen hensikt å pusse opp badene, fordi folk likevel vil ha sin egen stil og at de som kjøper her, kjøper pga. beliggenheten.

Jeg er ikke sikker. Det første jeg ville ha kikket på var badene. Andre ting er lett å fikse.

Tenk litt på det du nettopp skrev. Folk kjøper på grunn av beliggenheten. Den får du ikke igjen. Tror du vil savne den om du kjøper hus et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du rosemaler jo alternativ 1 og nærmest svartmaler nr. 2, så for oss er det dermed lett å velge for deg :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpion1975

Vi setter i gang med opppussing hvis det ikke blir solgt innen August.

I følge megleren har det ingen hensikt å pusse opp badene, fordi folk likevel vil ha sin egen stil og at de som kjøper her, kjøper pga. beliggenheten.

Jeg er ikke sikker. Det første jeg ville ha kikket på var badene. Andre ting er lett å fikse.

Megler har rett. Ikke puss opp badet...gjør det heller dersom dere blir boende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler

Du rosemaler jo alternativ 1 og nærmest svartmaler nr. 2, så for oss er det dermed lett å velge for deg :-).

Jeg svartmaler ikke alternativ 2. heller:) Hadde vært deilig å flytte inn i noe nytt og strøkent med en helt ny stil.

Det er ihvertfall slik jeg har tenkt. Men nå føles det som jeg står utfor et stup.Jeg vet ikke om jeg vil trives med et helt strøkent hus uten sjarm og sjel.

Båttuerene er vi også glade i.

Mannen min sier at det er for sent å ombestemme seg nå. Nå får vi bare vente og se hva som skjer. Vi selger ikke til under takst og siden huset er såpass dyrt, er det ikke ingen stor kjøpegruppe, så jeg får bare håpe på at ingen legger inn et bud som mannen min aksepterer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...