Gå til innhold

Om dere fikk velge mellom disse alternativene.


Gjest Lider store kvaler.

Anbefalte innlegg

Nei, jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde blitt boende i det gamle huset!

Sett bort det meste av oppussingen, og bli boende, da vel. Det er ikke noe problem å trekke tilbake et hus som man har lagt ut for salg, dere er ikke pliktige til å selge før kontrakten er underskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    3

  • Piraye

    3

  • Lillemus

    2

  • mrxx

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg svartmaler ikke alternativ 2. heller:) Hadde vært deilig å flytte inn i noe nytt og strøkent med en helt ny stil.

Det er ihvertfall slik jeg har tenkt. Men nå føles det som jeg står utfor et stup.Jeg vet ikke om jeg vil trives med et helt strøkent hus uten sjarm og sjel.

Båttuerene er vi også glade i.

Mannen min sier at det er for sent å ombestemme seg nå. Nå får vi bare vente og se hva som skjer. Vi selger ikke til under takst og siden huset er såpass dyrt, er det ikke ingen stor kjøpegruppe, så jeg får bare håpe på at ingen legger inn et bud som mannen min aksepterer:)

Er du virkelig bestemt på at du ønsker å bli boende synes jeg du må gjøre mer for å reversere prosessen enn å bare vente på bud og skjebnen. Om du virkelig ikke tror du vil trives godt i det nye huset vil du antakakelig angre hele livet og kanskje også klandre din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler

Hjelp,hva har vi gjort, tenker jeg nå.

Takk for svar ihvertfall. Synes det var interesant å se at så mange ville valgt alternativ 1. Trodde egentlig at de fleste ville valgt alternativ 2, men der tok jeg feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler

Er du virkelig bestemt på at du ønsker å bli boende synes jeg du må gjøre mer for å reversere prosessen enn å bare vente på bud og skjebnen. Om du virkelig ikke tror du vil trives godt i det nye huset vil du antakakelig angre hele livet og kanskje også klandre din mann.

Jeg kan ikke klandre han, for det er jeg som har vært mest interesert i å flytte.

Det eneste jeg kan klandre han for er at han ikke ser oppussingsbehovene like godt som jeg. Jeg kan male selv og det har gjort opp gjennom årene, men jeg kan ikke fikse bad.

Kjøkkenet har han foresten tatt og fikset helt alene, så det behovet så han ihvertfall.

Nå er vi mer enige enn noen gang før at noe MÅ skje om vi blir boende:)

Nå snakker han til og med om å få inn en interiørarkitekt. Jøss, tenker jeg. Det er bra, men han kunne ha tenkt på det før.

Det går tregt i markedet for tiden, så det kan jo hende vi blir boende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lider store kvaler.

Jeg hadde blitt boende i det gamle, har lite til overs for helt nye hus, de færreste har sjarme.

Det har jeg skjønt i grunnen. Du er litt som meg du, bare ikke fullt så vinglete kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg kan ikke klandre han, for det er jeg som har vært mest interesert i å flytte.

Det eneste jeg kan klandre han for er at han ikke ser oppussingsbehovene like godt som jeg. Jeg kan male selv og det har gjort opp gjennom årene, men jeg kan ikke fikse bad.

Kjøkkenet har han foresten tatt og fikset helt alene, så det behovet så han ihvertfall.

Nå er vi mer enige enn noen gang før at noe MÅ skje om vi blir boende:)

Nå snakker han til og med om å få inn en interiørarkitekt. Jøss, tenker jeg. Det er bra, men han kunne ha tenkt på det før.

Det går tregt i markedet for tiden, så det kan jo hende vi blir boende.

Jeg sier ikke at du rettmessig kan klandre ham, likevel er det vel en viss fare for at du vil klandre ham for at han ikke hører på deg nå når du ønsker å ombestemme deg(?). Før huset er solgt er ikke salget irreversibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du rosemaler jo alternativ 1 og nærmest svartmaler nr. 2, så for oss er det dermed lett å velge for deg :-).

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leilighet

Hjelp,hva har vi gjort, tenker jeg nå.

Takk for svar ihvertfall. Synes det var interesant å se at så mange ville valgt alternativ 1. Trodde egentlig at de fleste ville valgt alternativ 2, men der tok jeg feil:)

Jeg ville valgt (har valgt) alternativ 2. Ingen av oss liker oppussing eller hagearbeid, det blir bare en evig dårlig samvittighet og dårlig stemning (+ at ting blir aldri gjort). Vi vil bruke både tid og penger på andre ting enn å slite med hus og hage. Ikke skjønte vi når noe trengtes å gjøres heller, vi fikk bare ubehagelige overraskelser av alt som måtte gjøres hele tiden. Vi bor bra i fin leilighet, og vaktmesteren og borettslaget tar seg av alt ytre vedlikehold. Badet og kjøkkenet er finfint. Og strøket er på ingen måte noe dårlig, selvom vi ikkebor i enebolig, tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du virker usikker, burde du / dere bli boende en stund til.

Flytte ut kan dere evt. gjøre senere hvis dere angrer, men det virker som det blir omtrent umulig å komme tilbake til noe liknende hvis dere først har solgt og flyttet. I slike situasjoner bør man være sikker før man forandrer på tingene

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Å, nå begynner jeg snart å grine.

Dere gjør det ikke lettere for meg nei:)

Vi har råd til å pusse opp badene, men har ventet pga. av at vi ikke visste helt hva vi skulle gjøre.

Det var vel egentlig i høst at jeg følte jeg hadde fått nok.Orket ikke se på at ting ble mer og mer forfallent rundt meg og starte å drømme om noe lettvint, nytt og moderne.Alle andre hadde det så moderne følte jeg. Pene flislagte bad osv.

Alt ser jo så trist ut om høsten også. Men nå er sommeren her. Vi har kjørt rundt i hele byen og kikket og begynt (spesielt jeg) og innse hvor vakker natur vi har her. Hvor praktisk i forhold til jobb osv. Hvor bra det kunne ha blitt hvis vi bare gjør noen små/større grep. Romantikken rett utenfor døren. Og jeg har jo alltid vært mest tiltrukket av gamle hus og frodige romantiske hager egentlig.

Jeg må ha vært ganske depressiv i høst, når jeg var dritt lei av alt sammen.

Og så er det det at når vi først har lagt ut huset til salgs, DA FØRST begynner folk å fortelle oss hva vi mister.Minner oss på alt vi ikke får andre steder.

Og jeg blir selvsagt påvirket av det de sier. De har jo rett. Bare jeg som har sett meg blind på det som ikke er bra.

Nesten så jeg håper at vi ikke får solgt nå.

Det veksler fra dag til dag. Jeg er verdens største vingle tror jeg.

Liker du hagearbeid? Blir hagearbeidet gjort? Hva med snømåking om vinteren?

Hvor viktig er nærmiljøet for barna? Er skolen bra? Hvordan er miljøet å vokse opp i for barna dine? (og tenke det samme om stedet dere evt skal flytte til)

Er naboene hyggelige? Har dere omgang med dem, slik at det er et minus å måtte flytte fra dem?

Dersom dere alikevel har råd til å pusse opp bad og modernisere kåken, hvorfor gjør dere ikke bare det og blir boende? Jeg ville tenkt grundig gjennom disse tingene et par ganger til før jeg solgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt (har valgt) alternativ 2. Ingen av oss liker oppussing eller hagearbeid, det blir bare en evig dårlig samvittighet og dårlig stemning (+ at ting blir aldri gjort). Vi vil bruke både tid og penger på andre ting enn å slite med hus og hage. Ikke skjønte vi når noe trengtes å gjøres heller, vi fikk bare ubehagelige overraskelser av alt som måtte gjøres hele tiden. Vi bor bra i fin leilighet, og vaktmesteren og borettslaget tar seg av alt ytre vedlikehold. Badet og kjøkkenet er finfint. Og strøket er på ingen måte noe dårlig, selvom vi ikkebor i enebolig, tvert om.

Leilighet bli ikke aktuelt. Det er for tidlig for oss. Venter til vi blir eldre. En liten hageflekk må vi uansett ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leilighet bli ikke aktuelt. Det er for tidlig for oss. Venter til vi blir eldre. En liten hageflekk må vi uansett ha.

Søren, jeg ville være anonym i denne tråden.

Tror jeg må slutte helt å skrive i dette forumet, for fingene mine går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du rettmessig kan klandre ham, likevel er det vel en viss fare for at du vil klandre ham for at han ikke hører på deg nå når du ønsker å ombestemme deg(?). Før huset er solgt er ikke salget irreversibelt.

Jeg sendte nettopp en melding til han sa det som jeg føte det. Har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du hagearbeid? Blir hagearbeidet gjort? Hva med snømåking om vinteren?

Hvor viktig er nærmiljøet for barna? Er skolen bra? Hvordan er miljøet å vokse opp i for barna dine? (og tenke det samme om stedet dere evt skal flytte til)

Er naboene hyggelige? Har dere omgang med dem, slik at det er et minus å måtte flytte fra dem?

Dersom dere alikevel har råd til å pusse opp bad og modernisere kåken, hvorfor gjør dere ikke bare det og blir boende? Jeg ville tenkt grundig gjennom disse tingene et par ganger til før jeg solgte.

Ja, jeg må ha det ordentlig rundt meg, så jeg driver på en del i hagen. Jeg er dog alene om det, så blir litt lei innimellom da. hagen er foresten ikke veldig stor. Sånn passe. Min bedre halvdel mener at hagearbeid er for pensjonister.

Skolen er bra, naboene er hyggelige bortsett fra et nabopar som du kan kaste i søpla, men jeg greier lett å overse dem stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMolina

Hvis prosjektet ikke var helt håpløst og jeg hadde råd til omkostningene som det er å pusse opp sånne ting som bad etc hadde jeg blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Søren, jeg ville være anonym i denne tråden.

Tror jeg må slutte helt å skrive i dette forumet, for fingene mine går av seg selv.

Ikke lett det der, har gjort samme tabben selv.

Men var ikke noe særlig kompromitterende du kom ut med her, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ja, jeg må ha det ordentlig rundt meg, så jeg driver på en del i hagen. Jeg er dog alene om det, så blir litt lei innimellom da. hagen er foresten ikke veldig stor. Sånn passe. Min bedre halvdel mener at hagearbeid er for pensjonister.

Skolen er bra, naboene er hyggelige bortsett fra et nabopar som du kan kaste i søpla, men jeg greier lett å overse dem stort sett.

Siden du er så i tvil, ville jeg utvilsomt venta med å selge. ;)

Du kan selge på seinere tidspunkter, men du får aldri tilbake huset ditt hvis det først er solgt. Bedre å tenke seg om ennå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt hvis vi i løpet av de neste 5-7 årene hadde fått råd til å pusse opp minst et av badene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...