Gå til innhold

Om dere fikk velge mellom disse alternativene.


Gjest Lider store kvaler.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    3

  • Piraye

    3

  • Lillemus

    2

  • Babette

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jente31

Jeg ville valgt alternativ 1.

Dette fordi

jeg synes gamle hus er koseligere enn nye

den hagen høres romantisk og fin ut

du har båt og båtplass, noe som er umulig på alt.2

ungene har sitt vante miljø der

et strøk det høres ut som ddere trives i

Uansett håper jeg dere finner ut av det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke flyttet. Puss heller opp og få det moderne der dere er. Trivsel mht sjøen hadde vært alfa omega for meg. Savner sjøen veldig her jeg bor nå, men har ikke alternativer som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har flyttet fra en unik leilighet i en gammel bygård og den leiligheten trengte oppussing. Flyttet til en kjedelig OBOSleilighet og angrer ikke et øyeblikk. Den er lettstelt, lett å holde rein og ryddig og den gamle så sånn halvrotete ut hele tida.

Angrer ikke et øyeblikk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Nei, jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde blitt boende i det gamle huset!

Sett bort det meste av oppussingen, og bli boende, da vel. Det er ikke noe problem å trekke tilbake et hus som man har lagt ut for salg, dere er ikke pliktige til å selge før kontrakten er underskrevet.

Nja, nesten. De er pliktige til å selge når de aksepterer et bud.

Ellers er jeg helt enig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så i tvil, ville jeg utvilsomt venta med å selge. ;)

Du kan selge på seinere tidspunkter, men du får aldri tilbake huset ditt hvis det først er solgt. Bedre å tenke seg om ennå litt.

Jeg sa det til mannen min også nå. Han sier: Nei NÅ får du slutte. Nå står huset til salgs ut august eller september og er det ikke solgt da, begynner vi på badene.

*Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har flyttet fra en unik leilighet i en gammel bygård og den leiligheten trengte oppussing. Flyttet til en kjedelig OBOSleilighet og angrer ikke et øyeblikk. Den er lettstelt, lett å holde rein og ryddig og den gamle så sånn halvrotete ut hele tida.

Angrer ikke et øyeblikk :o)

Blir litt oppgitt av meg selv. Hadde sorte briller på tidligere.Nå har jeg tatt på de rosa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uten tvil om den saken fra min side

Jeg sa det til mannen min også nå. Han sier: Nei NÅ får du slutte. Nå står huset til salgs ut august eller september og er det ikke solgt da, begynner vi på badene.

*Sukk*

Du har lov til å vingle litt i en så stor avgjørelse - bedre å trekke seg nå enn å angre resten av livet (kanskje).

Du har vel like mye å si som mannen din og hvis dette huset og tomten ligger så fantastisk til som du sier, så er det ikke tvil om at dere får solgt. Slike plasser gror som sagt ikke på trær.

Når du omtrent angrer før dere har solgt, må du få mannen din til å forstå at dere burde avblåse hele salget.

Er det arvet fra dine foreldre/besteforeldre også kanskje, slik at røttene er enda sterkere?

Nei jeg sier det igjen. Tenk dere godt om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å vingle litt i en så stor avgjørelse - bedre å trekke seg nå enn å angre resten av livet (kanskje).

Du har vel like mye å si som mannen din og hvis dette huset og tomten ligger så fantastisk til som du sier, så er det ikke tvil om at dere får solgt. Slike plasser gror som sagt ikke på trær.

Når du omtrent angrer før dere har solgt, må du få mannen din til å forstå at dere burde avblåse hele salget.

Er det arvet fra dine foreldre/besteforeldre også kanskje, slik at røttene er enda sterkere?

Nei jeg sier det igjen. Tenk dere godt om her.

Neida, det er ikke arvet, men jeg har bodd her i over 17 år og mannen min i 22 år.

Det er rart med det, det er liksom hjemmet mitt.

Det er mulig at jeg har rosemalt litt altså. Jeg skrev at vi har båt 5 min unna og det er sant, men vi har ikke sjøutsikt akkurat, om noen hadde fått det inntrykket.

Jeg tror ikke jeg får viljen min nå. Jeg sto så hardt på for å selge og synes liksom ikke jeg kan snu så kraftig nå.

Men jeg kan håpe at markedet er så tregt for tiden at det ikke skjer noe før september. Det er nemlig så lenge huset kommer til å stå til salgs. Deretter trekker vi det unna og starter oppussingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hjelp,hva har vi gjort, tenker jeg nå.

Takk for svar ihvertfall. Synes det var interesant å se at så mange ville valgt alternativ 1. Trodde egentlig at de fleste ville valgt alternativ 2, men der tok jeg feil:)

Tror du må ha bodd en del år i alternativ 1 for å inderlig ønske alternativ 2. :-D Selv har jeg nå bodd i et alternativ 1 i så mange år at jeg drømmer om alternativ 2 og hadde bytta uten å stusse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg skjønt i grunnen. Du er litt som meg du, bare ikke fullt så vinglete kanskje:)

*Hehe* Jeg er for utålmodig til å være vinglete. Vil bare bli ferdig med ting så jeg skkjærer gjennom og sier at sånn blir det! Ferdig med det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...