Gå til innhold

Hvordan kan et menneske bli så egoistisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Jeg kjenner ikke jente 31 sin eks men jeg kjenner min eks. Det som gjør meg urolig med alle disse optimistiske rådene er 1. Hun går inn i sin sedvanelige rolle og ta ansvar for han. Det er hans ansvar å vise noe nå.

Jeg holdt på i 6 år!!!! med å forsøke å samarbeide og vaære grei med min eks. Det har antagelig skadet familien mer enn jeg orker å ta innover meg nå.

Han må selv komme på banen og vise sin interesse. Gjør han det ikke så kan han takke seg selv. Jente 31 kommer aldri til å stå i veien for han pga bitterhet eller andre motiver.

Vil du si noe om hvordan du i seks år forsøkte å samarbeide og være grei mot din eks?

Fortsetter under...

Gjest AnnaMolina

Vil du si noe om hvordan du i seks år forsøkte å samarbeide og være grei mot din eks?

Jeg inngikk mot bedre vitende ett alt for stort samvær med han for å unngå bråk.

Jeg var hjemme hos han og vasket slik at ungene kunne være der.

Jeg lånte han penger og passset togtider og ting og tang for han.

Jeg lot han skalte og valte med min tid ved å være super fleksibel.

Jeg var sjelsørger.

Osv.

Gjest AnnaMolina

Jeg inngikk mot bedre vitende ett alt for stort samvær med han for å unngå bråk.

Jeg var hjemme hos han og vasket slik at ungene kunne være der.

Jeg lånte han penger og passset togtider og ting og tang for han.

Jeg lot han skalte og valte med min tid ved å være super fleksibel.

Jeg var sjelsørger.

Osv.

penger jeg aldri fikk igjen....

Jeg lagde alternativ Jul for at ungene og han skulle ha det fint.

Jeg arragerte middag for som jeg trodde for ungene sine del skulle ha det fint med pappan sin.

Jeg slet meg totalt ut og holdt på å gå i bakken.....

Gjest AnnaMolina

Jeg arragerte middag for som jeg trodde for ungene sine del skulle ha det fint med pappan sin.

Jeg tillot ting hos han som jeg som ansvarig mamma aldri skulle ha tillatt. Som rus og en hygiene som var helt under pari...

Gjest Jente31

Oi...

Jegmå svare deg mer i morgen. Ha en fin dag :-)

Gjest Jente31

Huff, jeg kjenner jeg meg igjen i noe av dette jeg. Ble litt skremt da jeg så det du skrev......

Jeg tenkte, herregud, jeg må ta enda mer avstand...

Men samtidig er jeg så redd for bråk fra hans side.

Jeg må være så utrolig dum. Naiv.

Det så ut som en svinesti hos han, og slik kan ikke barna mine bo i! Men så har jeg jo også sagt at det ikke blir aktuelt å gjøre det en gang til. At han nå må holde det vedlike. Han kan ikke la det gro igjen slik mer.

Men du har jo erfaring. Du vet hva du snakker om. Jeg kan ikke slite meg ut på dette.

Min eks høres ikke så "ille" ut som din eks da.. Min eks eks er mer passiv han. Han er aldri ute, liker seg foran tven. Han passer jobben sin meget bra da.

Men jeg kjenner jo heller ikke din eks. man kan vel ikke sammenligne.

Hvis min er "det farlige ordet å bruke", som jeg ikke helt liker så.. må det iallefall være en mild form for dette. Noen har uttalt seg om akkurat dette. At han er det. Men jeg tør ikke ta en beslutning før jeg er sikker.

Ikke spiller det noen rolle heller egentlig. Det vigtigste er jo at jeg nå har tatt konsekvensen av at han er skadelig for oss.

Jeg burde ikke tenke på dette. Derfor jeg fant ut at jeg måtte få det litt ut, så jeg slutte å tenke på det.

Annonse

Gjest AnnaMolina

Huff, jeg kjenner jeg meg igjen i noe av dette jeg. Ble litt skremt da jeg så det du skrev......

Jeg tenkte, herregud, jeg må ta enda mer avstand...

Men samtidig er jeg så redd for bråk fra hans side.

Jeg må være så utrolig dum. Naiv.

Det så ut som en svinesti hos han, og slik kan ikke barna mine bo i! Men så har jeg jo også sagt at det ikke blir aktuelt å gjøre det en gang til. At han nå må holde det vedlike. Han kan ikke la det gro igjen slik mer.

Men du har jo erfaring. Du vet hva du snakker om. Jeg kan ikke slite meg ut på dette.

Min eks høres ikke så "ille" ut som din eks da.. Min eks eks er mer passiv han. Han er aldri ute, liker seg foran tven. Han passer jobben sin meget bra da.

Men jeg kjenner jo heller ikke din eks. man kan vel ikke sammenligne.

Hvis min er "det farlige ordet å bruke", som jeg ikke helt liker så.. må det iallefall være en mild form for dette. Noen har uttalt seg om akkurat dette. At han er det. Men jeg tør ikke ta en beslutning før jeg er sikker.

Ikke spiller det noen rolle heller egentlig. Det vigtigste er jo at jeg nå har tatt konsekvensen av at han er skadelig for oss.

Jeg burde ikke tenke på dette. Derfor jeg fant ut at jeg måtte få det litt ut, så jeg slutte å tenke på det.

*ler* Jeg kjenner meg jo litt igjen i deg og derfor roper jeg og skriker litt.

Om min eks er verre enn din vet jeg sannlig ikke.

Men de er forskjellige det har jeg skjønt.

Det interessante her er egentlig ikke hvor like eller ikke våre ekser er men hva vi gjør i denne prosessen.

Hos meg har jeg forstått at jeg må ha total avstand.

Gjest Jente31

*ler* Jeg kjenner meg jo litt igjen i deg og derfor roper jeg og skriker litt.

Om min eks er verre enn din vet jeg sannlig ikke.

Men de er forskjellige det har jeg skjønt.

Det interessante her er egentlig ikke hvor like eller ikke våre ekser er men hva vi gjør i denne prosessen.

Hos meg har jeg forstått at jeg må ha total avstand.

Ja,du har rett, det må være viktigst i denne prosessen. Ikke om han er sånn og sånn. Selvsagt hadde det vært mye lettere om man hadde denne "psykopatknaggen" å henge alt på, for jeg er nok veldig veldig naiv og godtroende, men det kan være lett å bli for fokusert på det også, og ikke på det man virkelig bør gjøre osv. Så du har helt rett. Jeg er glad du gidder å stå å rope å skrike:-)

Det er så dumt å se seg tilbake..! Så bank meg gjerne i hodet med noe hardt! :))

Gjest Jente31

Kjære deg!

Ikke engang vurder å leve med en du ikke elsker, av hensyn til barna, særlig ikke med en som har gjort deg så mye vondt!

Det kan være lykke og kjærlighet rundt neste sving, men den finner du ikke hvis du ofrer deg selv av misforstått hensyn til barna!

Han behøver ikke å demoniseres eller "psykiatrifiseres" for at du skal holde avstand, bare vær ferdig med ham!

Han behøver ikke å demoniseres eller "psykiatrifiseres" for at du skal holde avstand, bare vær ferdig med ham!

Du har så rett så rett.. En liten tankevekker. Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...