Gå til innhold

Har du en bok du har lest flere ganger?


hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • morsan

    5

  • Babette

    5

  • Dorthe

    4

Mest aktive i denne tråden

Det er mange bøker jeg har lest mer enn en gang. Den første jeg kommer på, er "Kjøkkengudens Kone" skrevet av Amy Tan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har lest mange bøker flere ganger. Enkelte ganger fordi jeg ønsket å lese og ikke hadde nye bøker for hånden, andre ganger mer bevisst.

Av de jeg bevisst har lest flere ganger er Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset (nå er det flere år siden sist og kanskje tid for en ny runde). Andre klassikere, som Ibsen, Hamsun og Bjørson har jeg også lest flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mange bøker mange ganger. Jeg tror ikke jeg har en eneste bok hjemme som jeg bare har lest en gang. Og jeg har ganske mange bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket på Innhaug-serien har jeg vel lest to ganger + hørt en gang på lydbok og jeg kjenner at jeg har lyst til å lese den enda en gang. :o)

Alle Harry Potter-bøkene har jeg lest boka + hørt lydboka. "Rui-jentene som kom til kongen" har jeg lest flere ganger også, den er så søt. :o) Det er sikkert noen flere jeg har lest flere ganger også, men det var disse jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mary J. Blige

Folket på Innhaug-serien har jeg vel lest to ganger + hørt en gang på lydbok og jeg kjenner at jeg har lyst til å lese den enda en gang. :o)

Alle Harry Potter-bøkene har jeg lest boka + hørt lydboka. "Rui-jentene som kom til kongen" har jeg lest flere ganger også, den er så søt. :o) Det er sikkert noen flere jeg har lest flere ganger også, men det var disse jeg kom på i farta.

Folket på Innhaug - serien er utrolig fin og god lesning ! Har du lest Julie - bøkene? Sånn som jeg koste meg med de !! Anne Karin Elstad er flink, den eneste jeg ikke har lest er "Hjem", skal låne den på biblioteket snart.

Synes også Knut Faldbakken skriver kjempebra. Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket på Innhaug - serien er utrolig fin og god lesning ! Har du lest Julie - bøkene? Sånn som jeg koste meg med de !! Anne Karin Elstad er flink, den eneste jeg ikke har lest er "Hjem", skal låne den på biblioteket snart.

Synes også Knut Faldbakken skriver kjempebra. Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god.

Jeg leste Julie for en del år siden og likte den godt, bok 2, "Som dine dager er" mener jeg å huske at jeg syntes var for mye preget av at den foregikk under krigen? "Lenker" (den 3. boka) har jeg ikke lest, men jeg hørte den siste, "Fri" på lydbok og den var veldig fin. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket på Innhaug - serien er utrolig fin og god lesning ! Har du lest Julie - bøkene? Sånn som jeg koste meg med de !! Anne Karin Elstad er flink, den eneste jeg ikke har lest er "Hjem", skal låne den på biblioteket snart.

Synes også Knut Faldbakken skriver kjempebra. Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god.

"Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god."

Snømannen - den er KNALLGOD! Gled deg! Begynte på den sist fredagskveld, leste til midnatt, våknet 7:30 lørdag morgen og leste ut boka før jeg sto opp! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary J. Blige

"Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god."

Snømannen - den er KNALLGOD! Gled deg! Begynte på den sist fredagskveld, leste til midnatt, våknet 7:30 lørdag morgen og leste ut boka før jeg sto opp! :o)

Men jeg er bibliotek-låner, og må nok vente "i kø" på boka:-)

Har ikke råd å kjøpe den selv.

Men lese den skal jeg. Kom bare med flere anbefalinger, jeg liker å lese :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary J. Blige

Jeg leste Julie for en del år siden og likte den godt, bok 2, "Som dine dager er" mener jeg å huske at jeg syntes var for mye preget av at den foregikk under krigen? "Lenker" (den 3. boka) har jeg ikke lest, men jeg hørte den siste, "Fri" på lydbok og den var veldig fin. :o)

Jeg var helt bergtatt av alle Julie-bøkene ! Skulle ønske Elstad skrev mer, og oftere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary J. Blige

Nei, aldri! Jeg hater å lese noe to ganger. Samme med filmer.. :)

Samme her. Jeg verken leser bøker eller ser filmer 2 ganger. Unntaket er når sønnen vil at jeg skal sitte med ham og se en dvd, da gjør jeg det for hans skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere bøker jeg har lest minst to ganger. Men jeg venter som oftest mange år, til jeg har glemt nye av innholdet. Kjedelig med krim f.eks når en husker hvem som er morderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange. Bl.a. alle kriminalromanene av Maria Lang, med den kjekke, piperøykende og to meter høye Christer som etterforsker. Han som er gift med en fetert operasangerinne og kommer fra en idyllisk småby. Skoga? Jeg elsker svensk landsbyidyll.

Dessverre er det lenge siden det kom ut noen ny Maria Lang, kanskje hun har vandret. Uansett tror jeg Maria Lang er et pseudonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange. Bl.a. alle kriminalromanene av Maria Lang, med den kjekke, piperøykende og to meter høye Christer som etterforsker. Han som er gift med en fetert operasangerinne og kommer fra en idyllisk småby. Skoga? Jeg elsker svensk landsbyidyll.

Dessverre er det lenge siden det kom ut noen ny Maria Lang, kanskje hun har vandret. Uansett tror jeg Maria Lang er et pseudonym.

Henne har jeg glemt. Jeg har bare lest De røde kattene og det er lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Henne har jeg glemt. Jeg har bare lest De røde kattene og det er lenge siden.

Samme her. Forbinder det med bibliotekbesøk i en fjern fortid.

Første forsøk på å gå over fra ungdomslitteraturhylla til voksenlitteraturdelen av biblioteket.:o)

Har ikke gitt den store mersmaken for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henne har jeg glemt. Jeg har bare lest De røde kattene og det er lenge siden.

Jeg synes hennes bøker er lettleste, koselige og spennende. Og så liker jeg krim som går litt inn i privatlivet til etterforskerne og ikke bare rundt selve mordet.

Jeg er også veldig glad i den serien som følger alfabetet. Tror vi er kommet til sånn ca. R eller S nå. Forfatteren heter Sue Grafton og etterforskeren heter Kinsey. Hun jogger hver morgen. Har du lest de bøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hennes bøker er lettleste, koselige og spennende. Og så liker jeg krim som går litt inn i privatlivet til etterforskerne og ikke bare rundt selve mordet.

Jeg er også veldig glad i den serien som følger alfabetet. Tror vi er kommet til sånn ca. R eller S nå. Forfatteren heter Sue Grafton og etterforskeren heter Kinsey. Hun jogger hver morgen. Har du lest de bøkene?

Nei, jeg har ikke lest dem.

Jeg har blitt innmari sløv til å lese de siste årene. Jeg er for rastløs så jeg klarer ikke å konsentrere meg. Jeg har lest ordentlig mye før, gjerne et par bøker om dagen, nå er det helt slutt.

Jeg har mange bøker hjemme jeg gjerne skulle lest, men jeg sliter med å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary J. Blige

Folket på Innhaug - serien er utrolig fin og god lesning ! Har du lest Julie - bøkene? Sånn som jeg koste meg med de !! Anne Karin Elstad er flink, den eneste jeg ikke har lest er "Hjem", skal låne den på biblioteket snart.

Synes også Knut Faldbakken skriver kjempebra. Og så har jeg lyst å lese Den nye til Jon Nesbø (var det det han het mon??), den skal visst være god.

Må ikke glemme Ingvar Ambjørnsen ! Sikkert litt spesiell lesning for noen, men jeg elsker bøkene hans !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...