Gå til innhold

Vaskemaskin


Sofline

Anbefalte innlegg

På grunn av en teit løsning som gjør at vi ikke får plass til vaskemaskinen vår med topplokk i den nye leiligheten vår, må vi kjøpe ny vaskemaskin.

Er det noen som har en å anbefale? Kan jeg regne med at det er noe dritt jeg får hvis jeg velger en av de billigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dyrt er bra

Ja. Vaskemaskin er den hvitevaren du bør legge mest penger i. Oppvaskmaskin, komfyr osv, kan man få noe som fungerer helt greit for en rimelig penge, men vaskemaskin skal tåle en mye større belastning, samt at den skal gjøre klærne rene uten å slite dem ut.

Hvis du ikke bruker tørketrommel, og/eller har veldig god tørkeplass, bør du kjøpe en maskin med høy sentrifugeringshastighet, slik at det ikke er så mye fuktighet i tøyet og det tørker raskt. (denne kan du skru ned, når du vasker finvask osv)

Kjøp en som bruker lite strøm, stømmen kommer ikke til å bli rimeligere i de neste ti årene, og det er _stor_ forskjell på forbruk.

Så mitt råd er å kjøpe en god maskin, ikke en billig. Spar på noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har hatt AEG i mange år, er veldig fornøyd!

Akkurat nå er pumpa gåen, typisk når jeg kommer fra sykehuset med hauger av skitne klær... Det er mange år siden jeg kjøpte den, så det er jo slikt som skjer. Det er dispaly på den, det er veldig OK, da kom det opp feilmelding slik at jeg fant kjapt ut hva som var galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182162353' post='3629993]

Jeg har hatt AEG i mange år, er veldig fornøyd!

Akkurat nå er pumpa gåen, typisk når jeg kommer fra sykehuset med hauger av skitne klær... Det er mange år siden jeg kjøpte den, så det er jo slikt som skjer. Det er dispaly på den, det er veldig OK, da kom det opp feilmelding slik at jeg fant kjapt ut hva som var galt.

Jeg tenker også på AEG. Det har jeg nå og er fornøyd med den. Er det en av de dyre variantene du har? Det er så mange forskjellige, og jeg klarer ikke helt se forskjell på dem til 4000 og dem til 9000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Vaskemaskin er den hvitevaren du bør legge mest penger i. Oppvaskmaskin, komfyr osv, kan man få noe som fungerer helt greit for en rimelig penge, men vaskemaskin skal tåle en mye større belastning, samt at den skal gjøre klærne rene uten å slite dem ut.

Hvis du ikke bruker tørketrommel, og/eller har veldig god tørkeplass, bør du kjøpe en maskin med høy sentrifugeringshastighet, slik at det ikke er så mye fuktighet i tøyet og det tørker raskt. (denne kan du skru ned, når du vasker finvask osv)

Kjøp en som bruker lite strøm, stømmen kommer ikke til å bli rimeligere i de neste ti årene, og det er _stor_ forskjell på forbruk.

Så mitt råd er å kjøpe en god maskin, ikke en billig. Spar på noe annet..

Ikke akkuat hva jeg ville høre.... :-) Hvor dyrt er ikke billig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182162353' post='3629993]

Jeg har hatt AEG i mange år, er veldig fornøyd!

Akkurat nå er pumpa gåen, typisk når jeg kommer fra sykehuset med hauger av skitne klær... Det er mange år siden jeg kjøpte den, så det er jo slikt som skjer. Det er dispaly på den, det er veldig OK, da kom det opp feilmelding slik at jeg fant kjapt ut hva som var galt.

AEG skal jeg også kjøpe neste gang jeg skal ha ny vaskemaskin. Og det er ikke så lenge til.

Den jeg har nå driver og stopper litt innimellom. Håper den holder ut august. Jeg har Whirlpool nå, og har vel hatt den i 6 år, men skal ikke ha det igjen. Har vært en del med den. Men tørketrommelen fra Whirlpool er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tenker også på AEG. Det har jeg nå og er fornøyd med den. Er det en av de dyre variantene du har? Det er så mange forskjellige, og jeg klarer ikke helt se forskjell på dem til 4000 og dem til 9000 kr.

Jeg har en av de dyre ja. Jeg ville ha muligheten til og stille sentrifugering selv, ha diverse finvask og ullprogram. Og jeg har 1600 omdreininger, dette pga at vi bodde i en knøtteleilighet, hadde dårlig tørkeplass, og jeg ville ha klærene fort tørre. Siden det er mange valg på omdreiningene, trykket jeg bare på lavere omdreining når jeg vasker klær som ikke tåler så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettlusa

Hva koster den?

De er dessverre de dyreste, eller nest dyreste, men det lønner seg sett i 10-års perspektiv. De kan repareres av en handy person også, det var verre med AEG, hvor alt var så trangt og dumt plassert ifølge min handy person ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

AEG skal jeg også kjøpe neste gang jeg skal ha ny vaskemaskin. Og det er ikke så lenge til.

Den jeg har nå driver og stopper litt innimellom. Håper den holder ut august. Jeg har Whirlpool nå, og har vel hatt den i 6 år, men skal ikke ha det igjen. Har vært en del med den. Men tørketrommelen fra Whirlpool er jeg fornøyd med.

Jeg har hørt at de lager gode tørketromler, men kommer til kort når det gjelder vaskemaskiner.

AEG og Miele er vel de 2 beste når det gjelder vaskemaskiner. Jeg er superfornøyd med min AEG, det var velbrukte penger. Maskina går gjerne flere ganger for dagen, he he det er bakdelen med og ha barn ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

De er dessverre de dyreste, eller nest dyreste, men det lønner seg sett i 10-års perspektiv. De kan repareres av en handy person også, det var verre med AEG, hvor alt var så trangt og dumt plassert ifølge min handy person ;-)

Min handyman sier at vår AEG er enkel og fikle inni. Kanskje det er forskjell fra modell til modell? Miele er jo supre, men ble hakket for dyrt da vi skulle kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182164108' post='3630024]

Jeg har en av de dyre ja. Jeg ville ha muligheten til og stille sentrifugering selv, ha diverse finvask og ullprogram. Og jeg har 1600 omdreininger, dette pga at vi bodde i en knøtteleilighet, hadde dårlig tørkeplass, og jeg ville ha klærene fort tørre. Siden det er mange valg på omdreiningene, trykket jeg bare på lavere omdreining når jeg vasker klær som ikke tåler så mye.

Vet du hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er dessverre de dyreste, eller nest dyreste, men det lønner seg sett i 10-års perspektiv. De kan repareres av en handy person også, det var verre med AEG, hvor alt var så trangt og dumt plassert ifølge min handy person ;-)

Kontoen min er desverre ikke i form til et tiårsperspektiv... :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vet du hva den heter?

Nei... Jeg kan gå ned og se senere, jeg er nyoperert skjønner du, og trappa ned til vaskerommet er ett lite maratonløp akkurat nå.

Dessuten er det nok kommet nyere og bedre modeller nå, det er 7 år siden jeg kjøpe vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettlusa

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182164271' post='3630028]

Min handyman sier at vår AEG er enkel og fikle inni. Kanskje det er forskjell fra modell til modell? Miele er jo supre, men ble hakket for dyrt da vi skulle kjøpe.

Hehe, min har veldig digre never, kanskje der det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billigste vaskemaskin to ganger. Den første holdt i 10-12-år. Den andre er bare 2 år gammel, men den går daglig med sandete barnehageklær osv uten problemer. Det går sikkert greit å kjøpe en billig maskin (og du har jo til og med en i reserve, så vidt jeg forstår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på en del av de andre her og anbefaler AEG. Jeg vet ikke helt hvor gammel vår er, for kjæresten min hadde den med da han flyttet inn til meg, men den er noen år, og fortsatt like bra. God kapasitet, og så vasker den selvfølgelig tøyet helt rent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182164572' post='3630034]

Nei... Jeg kan gå ned og se senere, jeg er nyoperert skjønner du, og trappa ned til vaskerommet er ett lite maratonløp akkurat nå.

Dessuten er det nok kommet nyere og bedre modeller nå, det er 7 år siden jeg kjøpe vår.

Bli hvor du er! :-) Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billigste vaskemaskin to ganger. Den første holdt i 10-12-år. Den andre er bare 2 år gammel, men den går daglig med sandete barnehageklær osv uten problemer. Det går sikkert greit å kjøpe en billig maskin (og du har jo til og med en i reserve, så vidt jeg forstår).

Ja, jeg har en halvdyr en i reserve. Det er en sånn med lokket på toppen, og hit vi har flyttet nå er det bare plass til vaskemaskin under en benk. Jeg regner ikke med vi blir boende her i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...