Gå til innhold

Jeg ble paff og forbannet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva du kan klare å hoste opp! :-))))

*haukflirer*

;-)

Jeg bare googlet "byllepest", fordi jeg tenkte å ta en kommentar om at den var utdødd, men måtte være sikker først. Artikkelen om ørkenrotta var første treff!;-)

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Sofline

15

• Babette

13

• fineline

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan man stopper engang jeg... Jeg er ellers bevandret i garnets verden. Kanskje jeg burde be bestemor lære meg det.

Enkelt forklart: Du trekker lange sting tvers over hullet den ene retningen, uten å stramme sammen hullet. Deretter lager du lange i motsatt retning (altså på tvers av de første du lagde), men denne gangen "vever" du med nåla, dvs at du lar nåla gå annenhver gang over og under de første trådene. På den måten får man en slags "vev" over hullet.

Stoppesoppen benyttes for å lettere kunne unngå å trekke sammen hullet.

jeg har forresten sett meget avansert stopping som, ser ut som om man har "strikket igjen" hullet, men det kan jeg ikke.

generelt sett så gidder jeg ikke å stoppe klær, bortsett fra håndstrikkede plagg! ;-)

Skrevet

1. Hun tilbød seg å avsuge bussjåføren

2. Hun snek seg stille forbi i ly av en bred mann med ryggsekk

3. Hun fant likevel en mynt i en liten brystlomme.

Kan det makkoen ha gylf som det kan ha lurt seg inn noen småmynter i?

Skrevet

Kan det makkoen ha gylf som det kan ha lurt seg inn noen småmynter i?

*råflirer*

Ja, der har vi det. Det satt fast en mynt i makkoen som hun hadde arvet etter den kasakstanske ørkenrotta!

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan man stopper engang jeg... Jeg er ellers bevandret i garnets verden. Kanskje jeg burde be bestemor lære meg det.

Jeg MÅTTE jo selvsagt google litt, og fant ingenting der, men her var det noe på engelsk som viser hvordan du stopper "usynlig"! *S*

(odf-fil)

http://www.onceuponapattern.com/custom/pdffiles/Repair.pdf

Skrevet

Enkelt forklart: Du trekker lange sting tvers over hullet den ene retningen, uten å stramme sammen hullet. Deretter lager du lange i motsatt retning (altså på tvers av de første du lagde), men denne gangen "vever" du med nåla, dvs at du lar nåla gå annenhver gang over og under de første trådene. På den måten får man en slags "vev" over hullet.

Stoppesoppen benyttes for å lettere kunne unngå å trekke sammen hullet.

jeg har forresten sett meget avansert stopping som, ser ut som om man har "strikket igjen" hullet, men det kan jeg ikke.

generelt sett så gidder jeg ikke å stoppe klær, bortsett fra håndstrikkede plagg! ;-)

Det var sånn jeg trodde det skulle gjøres... :-)

Skrevet

Jeg orket ikke lese alt det, men jeg har lagt den til under favoritter i tilfelle jeg skulle få bruk for det. :-)

Det ser såpass arbeidskrevende ut at jeg ihvertfall ikke hadde giddet å gjøre det for _strømper_!!

Kanskje hvis jeg hadde fått hull på albuen på en ekstremt fin hjemmestrikket genser....

Skrevet

Det ser såpass arbeidskrevende ut at jeg ihvertfall ikke hadde giddet å gjøre det for _strømper_!!

Kanskje hvis jeg hadde fått hull på albuen på en ekstremt fin hjemmestrikket genser....

Det blir vel mange lange alenekvelder mens din forlovede sitter i fengsel? Da kan stoppekurven være god å ty til i ensomme stunde.

Skrevet

Jeg tror neppe jeg gidder på hullete strømper, men på en genser som jeg har brukt 300 timer på å strikke kunne jeg godt gjort det på...

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

1. Hun tilbød seg å avsuge bussjåføren

2. Hun snek seg stille forbi i ly av en bred mann med ryggsekk

3. Hun fant likevel en mynt i en liten brystlomme.

.....du er virkelig vemmelig.....

Skrevet

Det blir vel mange lange alenekvelder mens din forlovede sitter i fengsel? Da kan stoppekurven være god å ty til i ensomme stunde.

Og imens synger jeg en sørgmodig sang for meg selv:

«Kanskje vil der gå både Vinter og Vår,

og Neste Sommer med, og det hele År,

men engang vil du komme, det ved jeg vist,

og jeg skal nok vente, for det lovte jeg sidst

Skrevet

.....du er virkelig vemmelig.....

Du blir nødt til å fortelle hvordan det endte. Ingen her får sove hvis de blir liggende og spekulere. Kom hun seg med bussen? Haiket hun med isbilen i stedet?

Skrevet

Jeg hadde også sagt nei. Men jeg at hun muligens var asylsøker synes jeg ikke du skal legge så mye i. Jeg har blitt spurt før, av norske barn.

Gjest togli
Skrevet

;-)

Jeg bare googlet "byllepest", fordi jeg tenkte å ta en kommentar om at den var utdødd, men måtte være sikker først. Artikkelen om ørkenrotta var første treff!;-)

Det er det som kalles flaks;)

Gjest liede
Skrevet

Det var sånn jeg trodde det skulle gjøres... :-)

Vi som vokste opp på 80-tallet lærte dette (og alt for mye annet) av Trond-Viggo hvis jeg ikke husker feil. Flode måtte visst forstå at man ikke kunne ha hull i strømpene!

:-)

Skrevet

Er du sikker på at hun ikke lurte på om du hadde penger til bussen ;o)

Hehe, jeg var ute med minstemann og en av de faste tiggerne her spurte om jeg hadde en tier. Akkurat da var jeg blakk så jeg sa nei og dermed spanderte han en is på minstemann.

mariaflyfly
Skrevet

Og imens synger jeg en sørgmodig sang for meg selv:

«Kanskje vil der gå både Vinter og Vår,

og Neste Sommer med, og det hele År,

men engang vil du komme, det ved jeg vist,

og jeg skal nok vente, for det lovte jeg sidst

Jeg ser deg for meg, syngende i gyngestolen, ikledd fletter og bunad.

Vakkert, vemodig og rørende. Rett og slett. ;)

Skrevet

Jeg tror dette beviser én eneste ting, nemlig at tanken på at "hvis jeg skaffer meg busspenger på annen måte, kan jeg bruke de pengene mamma ga meg, til hva jeg vil" finnes inne i barnehoder over hele verden.

Derimot tror jeg det har fint lite med klesmoter, etnisitet, asylpolitikk eller oljepenger å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...