Gå til innhold

Selskapsleker - stas eller mongo-aktivitet?


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    11

  • hare1365380455

    3

  • Dorthe

    2

  • cathlin

    2

hare1365380455

Jeg ville neppe ha reagert på slike leker i et ANNET type selskap enn bryllup, forutsatt at lekene var velorganiserte.

Men jeg klarer bare ikke å forestille meg selskapsleker i noen av de bryllupene jeg har vært i! Det virker på meg som snålt og unaturlig å skulle "styre" gjestenes handlinger slik, når det er så mye annet som "styrer" dem i et bryllup.

F eks i mitt eget bryllup: Først et fast opplegg v selve vielsen, deretter bare litt mingling før middagen. Middagen varte vel i 3 timer eller noe slikt, med sanger og taler. Ikke lenge etterpå var det brudevals, med tradisjonell ""dytting" på brudeparet av alle gjestene i ring. Det ble også dratt i gang en halvveis polonaise senere på kvelden og så var det opplegg med kakekutting/-spising.

Gjester flest (OG brudeparet også for den saks skyld) setter gjerne litt pris på at de får tid og lov til å mingle litt og snakke med slekt og venner, og bare feste "vanlig" - danse litt når det passer seg slik, ta seg noe å drikke, gå ut og lufte seg litt osv.

I et busrdagsselskap derimot er det som oftest mye kortere middag, færre taler og heller ingen "seremoni", så derfor har man mer tid til selskapsleker og likevel få tid til mingling.

Jeg var i et selskap med leker, og det ble faktisk ikke tid til å gå rundt å snakke med folk noe særlig. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et selskap med leker, og det ble faktisk ikke tid til å gå rundt å snakke med folk noe særlig. :S

Da høres det ut som om det var for mye leker spør du meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg flyfly. Selskapsleker er forferdelig, det må da finnes andre måter og sprite opp et selskap. God mat, god drikke og hyggelige mennesker holder da i alle baner.

''det må da finnes andre måter og sprite opp et selskap''

*host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ærlig innrømme at jeg faktisk synes at selskapsleker kan være moro!!! Ser at jeg ikke har mange med meg i den saken.....

Vi giftet oss unge, og var i en haug med bryllup rundt den tiden der, og det var ganske vanlig med selskapsleker. SYnes det er helt OK jeg! Vi hadde det nok i vårt bryllup og, selv om jeg ikke husker så mye om det....

Har vel bare vært i et par bryllup etter jeg fylte 30, og i dem var det vel ikke leker. Har vel kanskje litt med alder å gjøre? Altså, når en gifter seg i begynnelsen av 20-årene, passer det greit, er en over 30, passer det kanskje ikke?

Hehe... Godt jeg ikke er alebne da. Synes sånt er gøy jeg og. :) Kommer selvsagt anm på hva slags lek det er snakk om, og hvem som er med - og ikke minst holdninga til de som er med. :) Hvis alle er sure og klager og syter og er med fordi de må kan jeg stå over også. Er jo menina å være litt uhøytidlig, være litt barn igjen og drite seg ut litt og ha det gøy med venner. :) JA til selskapsleker. Hehe... Var på hyttetur for lit siden med venninner, og da hadde vi 5 forskjllige uteleker i hagen, og vi flira og kosa oss. Like dårlige alle sammen, men gøy var det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rekker opp hånda*

Jeg synes det kan være kjempemorsomt med selskapsleker. Det er en - for meg - flott måte å bli kjent med ukjente mennesker jeg kanskje skal sitte sammen med 2-3-4 timer.

Men det er jo forskjell på selskapsleker. Det må være noen som faktisk er morsomme. Også må det ikke være for mange treige folk som later som om de er for "voksne" og ikke tørr å slippe seg løs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filisofia

Det må ikke være for mye av det, og ikke leker hvor folk kan 'drite' seg ut for mye. Gjestene dine skal ikke bli satt i forlegenhet. Men det er en super måte å få opp humøret på i enkelte tilfeller, er min erfaring. Folk får noe å prate om, isen smelter og så er det igang.

Den der med å danse med en ball/appelsin som paret må holde oppe mellom pannene sine, ikke lov å bruke hendene, den er litt artig da. Se hvem som blir sistmann med appelsina på plass. Fin start for å få igang dansinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...
På 21.6.2007 den 12.47, mariaflyfly skrev:

Inspirert av tråden under her, må jeg bare finne ut: Hvem synes egentlig selskapsleker er stas? Og hva er så stas med det? Det ser nemlig ut til at det er et mindretall i den forrige tråden som er tilhengere av det.

 

Selskapsleker er nemlig det desidert klammeste og den mest håpløse aktiviteten jeg kan tenke meg, og jeg lurer derfor på om det finnes noen som faktisk synes det er morsomt?

Helt mongo. Hater det.

Anonymkode: 957ca...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...