Gå til innhold

Vannmelon, holdbarhet

Anbefalte innlegg

4barns mor-77
Skrevet

Hvor lenge holder vannmelon seg i kjøleskap? Vi har hatt en halv vannmelon liggende i kjøleskapet ca ei uke. Lukter vannmelon, og ser helt fin ut... Men kan den spises?

Skrevet

Hvis den lukter og smaker bra og ser fin ut, er den selvsagt OK.

4barns mor-77
Skrevet

Hvis den lukter og smaker bra og ser fin ut, er den selvsagt OK.

Har ikke smakt på den, da jeg er skikkelig pinglete i forhold til mat=) Men den ser aldeles helt fin ut, lukter vannmelon... Har vært godt innpakket i plast...

Var det opp til meg, så hadde jeg nok kastet den tvert uansett. Men frøkna mi har så lyst på. Og jeg er jo fullstendig klar over at jeg er maks pinglete=)

Skrevet

Har ikke smakt på den, da jeg er skikkelig pinglete i forhold til mat=) Men den ser aldeles helt fin ut, lukter vannmelon... Har vært godt innpakket i plast...

Var det opp til meg, så hadde jeg nok kastet den tvert uansett. Men frøkna mi har så lyst på. Og jeg er jo fullstendig klar over at jeg er maks pinglete=)

Frukt og grønt er OK så lenge det ikke er mugent, råttent eller gjæret. Og du ville luktet det hvis det var tilfellet. Bare gi det til jenta di, du!

Gjest prust
Skrevet

Vannmelon gjærer hvis den blir for gammel. Hvis den lukter surt eller smaker/lukter skarpt, skal du ikke spise den. Så lenge den ser fin ute, lukter godt, og har fast konsistens, er min erfaring at den trygt kan spises!

Skrevet

Hvis den lukter fint og ser fin ut, da kan den spises.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...