Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Denne gangen skal jeg ikke spørre om favorittviner, for nå har jeg funnet mine favoritter :-) - men rett og slett spørre om hvor mye rødvin som regnes som "sunt" eller "greit" eller "bra" eller "akseptabelt"!

Mannen min og jeg har virkelig fått sans for å drikke rødvin, og vi kjøper 3 liters kartonger. De varer ikke så lenge.... Når vi har vin i hus, tar vi gjerne et glass eller to flere kvelder på rad. Så kan det gjerne gå en uke eller to der vi ikke har vin, og så kjøper vi en kartong igjen.

Hva synes dere om dette forbruket?

Mrs. Wallace
Skrevet

Det synes jeg høres helt greit ut. Men kanskje mest fordi det minner litt om vårt forbruk. ;o)

Skrevet

Syns det hørtes ut som et hyggelig forbruk spesielt når dere er to.

Gjest prust
Skrevet

Det synes jeg høres helt greit ut. Men kanskje mest fordi det minner litt om vårt forbruk. ;o)

Hmmmm - skal jeg være beroliget nå? Forrige kartong kjøpte vi fredag, og den var tom tirsdag kveld.

I dag kjøpte jeg ny.....

Men når vi skal på ferie til svigers, blir det to uker avholds... :-P Kanskje like greit?

Mrs. Wallace
Skrevet

Hmmmm - skal jeg være beroliget nå? Forrige kartong kjøpte vi fredag, og den var tom tirsdag kveld.

I dag kjøpte jeg ny.....

Men når vi skal på ferie til svigers, blir det to uker avholds... :-P Kanskje like greit?

Jeg kjøpte en kartong på lørdag. Den har jeg bare tatt et og et halvt glass av, men planlegger å gjøre et innhugg i den i morgen. ;o)

Det er vel helt greit å kose seg litt, så lenge det ikke går ut over andre ting og så lenge det ikke blir en vane man ikke klarer seg uten - altså at man _må_ gjøre det.

Gjest prust
Skrevet

Jeg kjøpte en kartong på lørdag. Den har jeg bare tatt et og et halvt glass av, men planlegger å gjøre et innhugg i den i morgen. ;o)

Det er vel helt greit å kose seg litt, så lenge det ikke går ut over andre ting og så lenge det ikke blir en vane man ikke klarer seg uten - altså at man _må_ gjøre det.

Vet det. I kveld holdt vi oss til ett glass....

Skrevet

I dag kjøpte jeg ny.....

''Hmmmm - skal jeg være beroliget nå? ''

LOL!

Får meg til å tenke på en venn av meg som før en reise til fjerne himmelstrøk fikk som avskjedshilsen av en annen "Ikke gjør noe jeg ikke ville ha gjort", hvorpå den reiseglade repliserte tørt at da hadde han jammen stort handlingsrom;-)

Gjest prust
Skrevet

''Hmmmm - skal jeg være beroliget nå? ''

LOL!

Får meg til å tenke på en venn av meg som før en reise til fjerne himmelstrøk fikk som avskjedshilsen av en annen "Ikke gjør noe jeg ikke ville ha gjort", hvorpå den reiseglade repliserte tørt at da hadde han jammen stort handlingsrom;-)

Ja, det virket jo som et klart råd... :-)

Nå skal jeg legge meg. Tar med meg Pyramiden av Mankell i senga!

hare1365380455
Skrevet

Vet det. I kveld holdt vi oss til ett glass....

Får dere ikke vondt i hodet av rødvin?

hare1365380455
Skrevet

Ja, det virket jo som et klart råd... :-)

Nå skal jeg legge meg. Tar med meg Pyramiden av Mankell i senga!

Jeg savner å lese på senga....

Skrevet

Jeg savner å lese på senga....

Hvorfor kan du ikke gjøre det?

hare1365380455
Skrevet

Hvorfor kan du ikke gjøre det?

Fordi mannen min ikke får sove om lyset er på, og jeg klarer aldri somle meg tidlig i seng så jeg får tid til å lese før han legger seg... :)

Skrevet

Det høres kjent ut.. Omtrent sånn gjør vi også det. Styrer som regel unna rødvin midt i uka, men jeg er ikke fanatiker da ;o)

Gjest mandolina
Skrevet

Fordi mannen min ikke får sove om lyset er på, og jeg klarer aldri somle meg tidlig i seng så jeg får tid til å lese før han legger seg... :)

Jeg har en spesiell leselampe, som konsentrerer lyset til boka, og da får mannen min sove selvom jeg leser på senga, det gjør han ikke hvis den vanlige sengelampe lyser.

Hilsen

hare1365380455
Skrevet

Jeg har en spesiell leselampe, som konsentrerer lyset til boka, og da får mannen min sove selvom jeg leser på senga, det gjør han ikke hvis den vanlige sengelampe lyser.

Hilsen

Hm, den har jeg ikke hørt om! :)

Og han får egentlig ikke sove om du har lyset på?

Gjest prust
Gjest mandolina
Skrevet

Hm, den har jeg ikke hørt om! :)

Og han får egentlig ikke sove om du har lyset på?

Nei, derfor kjøpte jeg denne spesielle lampe.

Det ligner et rør med en halogenpære i , røret kan dreies og justeres for å få lyset direkte på boken.

Den er kjøpt på lampehuset.

Hilsen

Gjest prust
Skrevet

Får dere ikke vondt i hodet av rødvin?

Nei, vanligvis får vi ikke vondt i hodet av rødvin. Her i fjor en gang, hadde vi imidlertid hvert vårt glass (ikke mer!) av en spansk rødvin, og den fikk vi dundrende hodepine av, begge to :-(

mariaflyfly
Skrevet

Den siste kjenner jeg til, ikke den første.

Jeg har i utgangspunktet fordommer mot pappvin, men det begynner jo å komme ganske ok ting nå. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...