Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Den siste kjenner jeg til, ikke den første.

Jeg har i utgangspunktet fordommer mot pappvin, men det begynner jo å komme ganske ok ting nå. :)

Da må du prøve den :-)

Vi har kjøpt den flere ganger. Den er dessverre ikke på standardlista, så det hender at de ikke har den inne. Det ene polet i Kristiansand har den som regel inne, på det andre polet må en bestille den spesielt.

Skrevet

Fordi mannen min ikke får sove om lyset er på, og jeg klarer aldri somle meg tidlig i seng så jeg får tid til å lese før han legger seg... :)

Det ante meg at det forholdt seg slik, ja! :-)

Jeg har akkurat samme problemet, så når husbonden er bortreist leser jeg på senga til langt på natt for å "ta igjen" og blir så aaaaaaaltfor trøtt! :-(

Men mandolinas lampe hørtes interessant ut:-)

hare1365380455
Skrevet

Det ante meg at det forholdt seg slik, ja! :-)

Jeg har akkurat samme problemet, så når husbonden er bortreist leser jeg på senga til langt på natt for å "ta igjen" og blir så aaaaaaaltfor trøtt! :-(

Men mandolinas lampe hørtes interessant ut:-)

Og bestemmer jeg meg for å legge med litt tidligere, ja da må jeg jo ordne ting klart til morgendagen først... Så vips er det for sent til å lese på senga... ;)

Skrevet

Så lenge man ikke føler at man _må_ ha det.

Det er vel sagt at for hjertets del kan man drikke 1-2 glass vin hver dag. For meg blir det alt for mye.

Skrevet

Fra et medisinsk synspunkt anbefales maks 14 enheter alkohol pr uke for kvinner, 21 for menn. En enhet er 10 ml ren alkohol, hvilket vi si at en vanlig flaske vin er ni enheter. Altså høres det ut som om du ikke skulle bekymre deg. Rødvin har jo positiv helsegevinst også, i moderate mengder.

Hvis vi legger den tørre teorien til side ville jeg vært mer bekymret om du drakk deg full hver lørdag, enn om du tok et glass eller to til maten eller som kveldskos så og si hver kveld.

Skrevet

Og bestemmer jeg meg for å legge med litt tidligere, ja da må jeg jo ordne ting klart til morgendagen først... Så vips er det for sent til å lese på senga... ;)

.....velkjent problemstilling....;-)

Skrevet

Den siste kjenner jeg til, ikke den første.

Jeg har i utgangspunktet fordommer mot pappvin, men det begynner jo å komme ganske ok ting nå. :)

Jeg er heller ingen fan av pappvin, men det kommer hovedsaklig av at vi aldri rekker å drikke den opp før den blir harsk og sur.

Men: Jeg har snublet over en supergod rødvin ved navn Tatachilla. Og den har skrukork, ypperlig for nippere!

Prøv den!

candyqueen_83
Skrevet

Fordi mannen min ikke får sove om lyset er på, og jeg klarer aldri somle meg tidlig i seng så jeg får tid til å lese før han legger seg... :)

Man får jo kjøpt sånne små lamper man fester på boka :o) Fester den i permen så den ikke hindrer sidene. Ikke sikker på hvor de selger den men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...