Gå til innhold

Forelsket, men ikke i sambo....

Anbefalte innlegg

Gjest Vetikkehvajegskalgjøre...

Har over lengre tid hatt problemer i forholdet med min samboer. Vi har bodd sammen i 8 år, og har to barn sammen. Siste 2-3 åra har jeg vært ganske kald når det gjelder sambo. Følelsene som vel var der en gang forsvant. Vi har aldri vært voldsomt lidenskapelige noen av oss, men for meg var det plutselig bare nok. Jeg orker nesten ikke at han tar på meg, og irriterer meg over filleting. Sex har vi kanskje 3-4 ganger i året, det var noe mer før, men dette er egentlig mer enn jeg vil. Stort sett er det etter en fest også, da er det vel lettere å gi etter tror jeg....

I fjor sommer traff jeg plutselig igjen en gammel flamme. Vi var aldri ordentlig sammen, men har vært veldig på flørtern flere ganger før jeg traff sambo. Da jeg så ham igjen trodde jeg noen slo meg i magen, jeg ble 16 år igjen og sleit med å prate naturlig med han. Prata litt med han et par ganger etterpå, men så gik det noen måneder til nå på vårparten da jeg er blitt helt fjortis og forelska igjen... Jeg tenker på han hver dag, og venter og venter på livstegn fra han. Får jeg en melding så blir jeg helt koko....

Har truffe han en gang, og han gir inntrykk av å føle det samme, uten at vi egentlig har snakka skikkelig om det. Han har sagt at det er jo jeg som er "dama i livet hans". Og jeg fortviler... Han er gift med to barn, jeg samboer. Det kan ikke være meninga at vi skal ødelegge to forhold for at vi skal være sammen?

Utro vil jeg ikke være, (mer enn jeg alt er) så et forhold på si er ikke aktuelt....

Også er spørsmålet om jeg skal tro på han...Er jeg som har tatt kontakt de gangene vi har prata.... Så vet ikke helt om jeg skal tro på han.... Bor langt nok una til at vi ikke treffes. Jeg går her å angrer på livsvalg, og får dårlig samvittighet, for jeg går jo uansett bak ryggen på mannen min når jeg har kontakt med flammen min...

Hva gjør jeg? Prøver¨å reparere det jeg har? Går viderer med livet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279256-forelsket-men-ikke-i-sambo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal kutte kontakten fullstendig med denne flammen, og sette alle kluter til i det forholdet du er i. Snakk med samboeren din om hvordan du har det, og jobb sammen med forholdet. Familieterapi er ingen dårlig ide tror jeg.

Dersom ingenting fører frem og du fortsatt vil vekk etter et gitt tidsrom, så vet du i alle fall med deg selv at du gjorde en skikkelig innsats først! Jeg syns både forholdet og barna fortjener en slik real sjanse.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Jeg syns du skal kutte kontakten fullstendig med denne flammen, og sette alle kluter til i det forholdet du er i. Snakk med samboeren din om hvordan du har det, og jobb sammen med forholdet. Familieterapi er ingen dårlig ide tror jeg.

Dersom ingenting fører frem og du fortsatt vil vekk etter et gitt tidsrom, så vet du i alle fall med deg selv at du gjorde en skikkelig innsats først! Jeg syns både forholdet og barna fortjener en slik real sjanse.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Gjør et skikkelig forsøk på å berge forholdet - kontakt gjerne familevernkontoret - gjør et ærlig forsøk på å finne tilbake til det dere en gang i tida hadde.

Dersom det ikke går - har du i alle fall forsøkt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...