Gå til innhold

Paranoid beredskap

Anbefalte innlegg

Gjest megavlei
Skrevet

Nhd eller noen, kan noen være så snill og forklare hva det betyr....

Skrevet

Er ikke fagperson, men har fått høre at jeg kan være paranoid. Det vil vel si at man er litt på vakt overfor andre mennesker. Tenker det verste om dem. Er mistroisk.

Gjest megavlei
Skrevet

Er ikke fagperson, men har fått høre at jeg kan være paranoid. Det vil vel si at man er litt på vakt overfor andre mennesker. Tenker det verste om dem. Er mistroisk.

men hva betyr det... beredskap..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det betyr at en stadig er på vakt for å finne tegn på at noen er imot en og/eller vil en vondt.

Et godt eksempel er det forrige innlegg der en spør om parkeringsvakter

Skrevet

På vakt holdning. Det sammen som sykebiler. De står klare til å rykke ut til livstruede. Vi står klar til å rykke ut til eventuelle sårende bemerkninger og folk som "ønsker å oss vondt".

Skrevet

Man kan lett bli hissig fordi man tolker ting andre gjør som ondskapsfullt.

Gjest megavlei
Skrevet

Det betyr at en stadig er på vakt for å finne tegn på at noen er imot en og/eller vil en vondt.

Funker det da å øke dose med antispykotika?

Gjest megavlei
Skrevet

Fordi jeg er ikke psykotisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er det riktige tiltaket.

Skrevet

He he. Tenkte på det samme. (Ikke ondt ment altså:-)) Men det slo meg også:-)

Gjest megavlei
Skrevet

Jeg er forbanna.

Skrevet

Jeg er ikke fagperson som sagt, men jeg ville jobbet med å endre tankene/tolkningen hvis mulig. Medisin er bare for de som ikke greier å "jobbe med seg selv" med tankene.

Gjest megavlei
Skrevet

Jeg er ikke fagperson som sagt, men jeg ville jobbet med å endre tankene/tolkningen hvis mulig. Medisin er bare for de som ikke greier å "jobbe med seg selv" med tankene.

Problemet mitt er at jeg er skikkelig forbanna.

Gjest megavlei
Skrevet

Ikke på deg altså

Gjest megavlei
Skrevet

Man kan lett bli hissig fordi man tolker ting andre gjør som ondskapsfullt.

Jeg tenekr sånn: h****** folk, hold dere unna meg, la meg til h****** være i fred. Jeg trenger fred fra denne gudforlatte h***** verden.

Skrevet

Problemet mitt er at jeg er skikkelig forbanna.

Slå i noen puter da. Eller dra på spinning. Ta deg en joggetur, men ikke la det gå utover uskyldige.

Gjest megavlei
Skrevet

Slå i noen puter da. Eller dra på spinning. Ta deg en joggetur, men ikke la det gå utover uskyldige.

Selvsagt ikke. Har aldri rørt noen. Bare ting.

Skrevet

Jeg tenekr sånn: h****** folk, hold dere unna meg, la meg til h****** være i fred. Jeg trenger fred fra denne gudforlatte h***** verden.

Hva gjør de med deg som gjør at du føler det slik? Er dette realistiske tanker?

Gjest megavlei
Skrevet

Hva gjør de med deg som gjør at du føler det slik? Er dette realistiske tanker?

Jeg er lei av folk, jeg vil være alene, jeg er sint.

Skrevet

Jeg er lei av folk, jeg vil være alene, jeg er sint.

Hvorfor er du sint? Vær alene da, ikke noe galt i det. Skriv ned hva du føler, kanskje det hjelper?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...