Gjest Gun Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Lurte på dette med antall set og reps på forskjellige muskel grupper. Er det vanlig å kjøre flere set på de store og færre på de små? eller omvendt? Jeg kjører nå 3 set per øvelse hvor jeg tar 6-8 reps. Dette kjører jeg på omtrent alle muskelgruppene. Er dette bra eller burde jeg endre på oppsettet etter hvilke muskelgrupper jeg skal kjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Vanlig å kjøre litt mer på de større muskelgruppene. Og grunnen er den at musklene er faktisk større og kan tåle litt mer, pluss at de mindre muskelgruppene fungrer ofte som hjelpemuskler til de store, så de blir trent en god del i den sammenhengen. Om du kjører flere sett eller flere øvelser på de større gruppene er kanskje hipp som happ for noen. Men jeg ville valgt flere øvelser i stedet for flere sett. Da får du variasjon med på kjøpet. Du kan trene muskelen fra flere vinkler som kan virke posetivt inn på muskeltilveksten. 3 sett per øvelse hørtes ihvertfall bra ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Hei, ja det er vanlig å kjøre flere sett på store muskelgrupper og færre på de små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 Vanlig å kjøre litt mer på de større muskelgruppene. Og grunnen er den at musklene er faktisk større og kan tåle litt mer, pluss at de mindre muskelgruppene fungrer ofte som hjelpemuskler til de store, så de blir trent en god del i den sammenhengen. Om du kjører flere sett eller flere øvelser på de større gruppene er kanskje hipp som happ for noen. Men jeg ville valgt flere øvelser i stedet for flere sett. Da får du variasjon med på kjøpet. Du kan trene muskelen fra flere vinkler som kan virke posetivt inn på muskeltilveksten. 3 sett per øvelse hørtes ihvertfall bra ut. Hovedpoenget er uansett ikke antall sett pr. øvelse, men antall sett pr. muskelgruppe. Kjør 4-5 sett på små muskelgrupper, og 6-9 sett på store muskelgrupper. Bruk basisøvelser (benkpress, knebøy, markløft, dips, stangcurl, skulderpress etc.) istedetfor alskens fancy apparater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.