Gå til innhold

Hvilken omega anbefales til daglig bruk?

Anbefalte innlegg

Gjest omegatilskudd
Skrevet

Tenkte å begynne med slikt kosttilskudd for å se om det kan ha noen effekt. Jeg plages mye med muskler og ledd (fibromyalgi), har lavt stoffskifte og dårlig hukommelse i blandt. Har lett for å bli nedstemt og noen sier jeg bør ta omega tilskudd. Jeg er ikke riktig på bruken og hvilken omega som passer. Har selv hørt om omega 3 og 6, men vet ikke hva som er forskjell. Har også hørt at en på ta e vitamin i tillegg.

Er det noen som har greie på dette?

Skrevet

Du bør satse på en olje som er naturlig og ikke syntetisk fremstilt. Jeg kan anbefale: Triomar, Eskimo-3 og Udo's Choice.

Grunnen til at du bør ta E-vitamin (eller annen antioksydant) i tillegg er fordi det som er tilsatt oljen er for å hindre harskning i oljen. Den antioksydanten du tar er for å hindre harskning i deg :)

Får å få behandlende effekt på ledd bør du opp i 2-3 x anbefalt dagsdose. Du kan godt starte første uken med dagsdose, så øke til dobbel i 1-2 uker før du øker til tredobbel etter det.

Det tar en stund før du merker effekt, men den kommer!

På hud merker jeg forskjell etter 1 uke. På ledd tar det gjerne lenger tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...