Gå til innhold

hjerte og panikkangst

Anbefalte innlegg

Jeg sliter panikkangst hver dag, og tenker hver eneste gang at det er noe galt med hjerte. Har fått sjekket meg grundig, men klarer ikke tro det "bare" er angst. Hvor fort er det vanlig at hjerte slår under et anfall? Jeg kan ha puls på langt over hundre (150+??) virker som om hjerte bare står og dirrer etterhvert. Har aldri besvimt, selv om jeg hyperventilerer voldsomt. Det går alltid over etter ca 15 min, og etter et anfall er jeg helt utmattet. Noen andre som opplever dette? Er det helt normalt og ufarlig at hjerte raser avgårde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279373-hjerte-og-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertet er mye sterkere enn vi tro og det kan føles ut. Jeg har også ofte registrert over 150 i puls ved angst. Ubehagelig. Kanskje kan det hjelpe å holde en liten pose framfor munnen, og tenke at du skal puste olig i den. Hold handen på magen og kjenn at du tar dype drag...

• 2 uker senere...

Hjertet er mye sterkere enn vi tro og det kan føles ut. Jeg har også ofte registrert over 150 i puls ved angst. Ubehagelig. Kanskje kan det hjelpe å holde en liten pose framfor munnen, og tenke at du skal puste olig i den. Hold handen på magen og kjenn at du tar dype drag...

Hei.

Lær deg pusteteknikker og vær bevist pusten din når du får anfallene...............pusten har mye å si.

Jeg får også panikkanfall, men sliter mer med en desperat følelse av at jeg ikke klarer mer og blir veldig uvel og kvalm..............redd for å besvime eller kaste opp............Pusten har jeg fått kontroll på.............tror jeg :-)

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...